Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Octopus läckage?

  • Octopus läckage?

    Publicerad av skanepaul på 5 maj, 2008 vid 21:16

    Min Torch 16 tappar luft efter ca knapp timme i LE och strutten längst till höger, eftersom alla andra struttar är ok så gissar jag att felet ligger i den (dööhhh jaa)??

    Någon Naishare som har erfarenhet av detta?

    Kanske inte är strutten själv som läcker, utan det läcker kanske i förbindelsen mellan strut och LE?

    Är det jobbigt att pilla ut?

    jbo svarade 16 år, 2 månader sedan 6 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • sourra

    Medlem
    5 maj, 2008 vid 22:03

    Hallå Paul!
    Min grejer har klarat sig utan pys och fis men om man ska tro det som står på den här länken så bör du höra ett pysande ljud om det läcker i ventilövergången. Om så är fallet får du ta isär kopplingen (står på den förra länken hur man gör) och dra ett par varv gängtejp (teflontejp för rörtätning) runt kopplingen och är det inte i övergången som det läcker så är det struten som har punkis.

    Om inte den förra instruktionen duger finns en ytterligare beskrivning på hur man bär sig åt på den här länken . Efter vad jag har hört så är det mest småstruts på femmor som kan vara lite luriga så du borde klara din sexton galant.

  • skotten

    Medlem
    5 maj, 2008 vid 23:12

    yeah I have noticed a flacid LE after a while riding too : ( I will look at the octupus thinger when I get a chance.

  • rimsson

    Medlem
    6 maj, 2008 vid 05:04

    You’re an octopus!:D

  • skanepaul

    Medlem
    6 maj, 2008 vid 07:14

    Tack Sourra!!!!

  • pjoter

    Medlem
    6 maj, 2008 vid 08:34

    borde höras var det är. pumpa upp den hårt å sätt örat till.

  • jbo

    Medlem
    6 maj, 2008 vid 12:40

    Eller köp en burk av biltemas läcksökarsprej, finns vid gasolslangar och sånt. Bubblar ordentligt där luften pyser ut.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Octopus läckage?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.