Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Off topic: Benhinnor

  • Off topic: Benhinnor

    Publicerad av blackadder på 18 april, 2010 vid 15:53

    Nån som har nåt tips om hur man snabbast blir av med onda benhinnor. Voltaren och stretching är det jag kör med just nu.

    kvabbso svarade 14 år sedan 7 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • erikponti

    Medlem
    18 april, 2010 vid 16:21

    Algesal har jag använt, dock framförallt i förebyggande syfte när jag tränade på hårt golv som ofta gav smärta i benhinnorna. Funkar jättebra på mig.

  • solomin

    Medlem
    18 april, 2010 vid 17:38

    Använd inte sockar (eller annat) som sitter åt på ett ställe, typ resårkant överst. Vet inte om det funkar för andra men tokviktigt för mig!

  • trumpeten

    Medlem
    19 april, 2010 vid 16:28
  • petting_4

    Medlem
    19 april, 2010 vid 18:23

    Förstår att vila benen inte är att tänka på?! 😀 Benhinneinflamation kan sitta i jäkligt länge om man har otur 🙁

  • blackadder

    Medlem
    19 april, 2010 vid 18:57

    Vila gör vi när vi dör. Är det helt givet att man har inflammation? Det brukar kännas bättre efter typ 10 min uppvärmning. Ska testa hålfotsinlägg.

  • davids

    Medlem
    19 april, 2010 vid 22:24

    Köp Orudis-salva (eller Siduro-salva) och smörj på. Käka smärtstillande/anti-inflamatoriskt typ Voltaren. Hade stora problem under mina säsonger i Chamonix men klara mig igenom det med ovan nämnda hjälpmedel (samt obehövliga mängder Fernet, Stella och Digglers). Att kanske vila ett par dagar, tex när det är vindstilla hjälper oerhört och bara 3-4 dagar kan göra underverk. Men försök då isf att verkligen göra typ ingenting med benen. Gå ingenstans. Sitt på en barstol. Därigenom kom min framgång med mina problem.

  • kvabbso

    Medlem
    20 april, 2010 vid 05:34

    Köp stödstrumpor

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Off topic: Benhinnor

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.