Taggad: 

  • oscar

    Medlem
    29 oktober, 2001 vid 15:25

    Ju tätare desto bättre kan du trimma riggen. Men det gäller att sätta dem på rätt ställe. Har en del gubbar på klubben som kör med 30-40 cm mellan tamparna, snacka om oldschool! Men buken i seglen kanske vandrade lite mer förr också.

  • pher

    Medlem
    29 oktober, 2001 vid 16:49

    Är det många som kör på detta viset?

    Personligen gillar jag fortfarande att ha som gubbarna du refererar till. Helt fel då eller? Har jag inte lyckats trimma in det?

    Pher

  • oscar

    Medlem
    29 oktober, 2001 vid 20:34

    Fel kan man väl inte säga. Windsurfing handlar ju om känsla och är ju då väldigt personligt. Jag har ju bättre jag blivit flyttat ihop tamparna mer och mer. Nu kör jag med ca 10 cm emellan. Sitter dom bara rätt i förhållande till tryckpunkten i seglet får man en mkt skön känsla av kontroll och trim i händerna. Men det kan ju bli lite flyttande, några cm hit och dit gör mkt.

    Kör jag med brett mellan tamparna tycker jag att det känns som om jag dras bakåt eller framåt i vindbyar. Med tätt mellan tamparna kan jag trimma mkt bättre med händerna.

  • swe-16

    Medlem
    30 oktober, 2001 vid 06:00

    Det är många som kör med så smalt mellan tamparna. Ökar känslan markant! Prova själv!
    mvh
    Per

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.