Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Öken i Västindien?

  • Öken i Västindien?

    Publicerad av Oregistrerad på 18 augusti, 2006 vid 23:04

    Funderade på en vintersurfresa och tänkte på västindien, men de flesta av de fina surföarna i västindien är kalhuggna om jag förstått det rätt. Och man vill väl ha härlig regnskog att titta på när man drar en repa på vattnet? Som på trinidad och tobago; någon som varit där?

    Vilken destination är annars vindsäkrast på vintern?

    mag svarade 17 år, 8 månader sedan 4 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • Oregistrerad

    Gäst
    19 augusti, 2006 vid 10:35

    Inte för att jag har vindsurfat i Sydafrika men vi var där på semester i två veckor (kapstaden, garden route) och det blåste som faan :). Många fina stränder, billigt land och deras sommar är när vi har vinter. Kanske kan vara något ? Se bara upp för vithajarna…

  • speedjanne

    Medlem
    19 augusti, 2006 vid 10:50

    Jag var på Barbados 1990( fan va gammal man är) där var det jävligt naturskönt när man fräste runt med hyrjeepen! Där var det vänstertrafik och det var INTE kul att köra in i västerrondeller bakfull vill jag minnas!Surfstället hette Silver sands tror jag låg en bit ifrån turistställena på sydspetsen,tror det finns ett Mistralcenter där.

    Mvh Janne

  • charlieb

    Medlem
    21 augusti, 2006 vid 12:56
    Oregistrerad wrote:
    Funderade på en vintersurfresa och tänkte på västindien, men de flesta av de fina surföarna i västindien är kalhuggna om jag förstått det rätt. Och man vill väl ha härlig regnskog att titta på när man drar en repa på vattnet? Som på trinidad och tobago; någon som varit där?

    Vilken destination är annars vindsäkrast på vintern?

    Tobago är en underbar ö, nära paradiset. Enormt vacker. Är väl inte så vindsäklert kanske men en mer genomtrevlig plats är svår att finna. Finns regnskog, snorkling god mat trevligbefolkning allt

    C

  • goose

    Medlem
    21 augusti, 2006 vid 16:49
    Oregistrerad wrote:
    Funderade på en vintersurfresa och tänkte på västindien, men de flesta av de fina surföarna i västindien är kalhuggna om jag förstått det rätt. Och man vill väl ha härlig regnskog att titta på när man drar en repa på vattnet? Som på trinidad och tobago; någon som varit där?

    Vilken destination är annars vindsäkrast på vintern?

    Om du vill ha lite jungel och historia kan jag rekommendera Cabarete på Dominikanska Republiken. Bra ställen att hyra prylar på, billigt och härlig atmosfär, vindsäkrast dock på sommaren….

  • Oregistrerad

    Gäst
    21 augusti, 2006 vid 17:19

    Tack för bra tips!

    /anders

  • mag

    Medlem
    21 augusti, 2006 vid 20:02

    Tror du kan hitta något gammalt inlägg om Tobago som jag skrivit under Resdelen på konfen. Tobago är grymt skönt och bra segling. Vindsäkert Jan-April.

    /Magnus

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Öken i Västindien?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.