• Okespor!?

    Publicerad av jaca på 7 augusti, 2011 vid 20:31

    Kör helst barfota, men priset jag får betala är en massa skärsår av vassa stenar och havstulpaner! Kommer ni ihåg Okespors gummidojja på åttiotalet?! Verkar finnas fortfarande! http://www.okespor.com/watersport_us.html#
    Finns det någon återförsäljare kvar i Sverige? Jag kommer ihåg att de hade grymt grepp och gav så nära barfotakänsla man kan komma!

    sonofisai svarade 12 år, 9 månader sedan 9 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • pgvirtual

    Medlem
    8 augusti, 2011 vid 06:54

    Idag är det Atan some gäller för barfotakänsla!

  • jaca

    Medlem
    8 augusti, 2011 vid 07:05

    Mina 7mm Atan ger inte så mycket barfotakänsla 😉 Skämt åsido, jag är alltså ute efter en jättetunn sko som ska skydda mot vassa stenar och annat vasst…

  • sebbe

    Medlem
    8 augusti, 2011 vid 07:12

    ja men testa atan i 3mm, helt grymma måste jag säga

  • v-thun

    Medlem
    8 augusti, 2011 vid 07:31

    Annars har du ju dom här:)

    FiveFingers.jpg

  • oscar

    Medlem
    8 augusti, 2011 vid 09:44

    Oniell har ett par tunna sommarskor som är supersköna och hållbara. Kolla
    http://www.ohana.se/vindsurf/neoprene/skor-c-256-1.aspx

  • _frippe_

    Medlem
    8 augusti, 2011 vid 18:18

    Den där fem-tå varianten ser ju nice ut. Annars kan jag rekommendera dom här, riktigt tunn sula: http://www.ripcurl.eu/index.php?id=882,1159,0,0,1,0
    corereeferlowsplittoe_cwy.jpg
    Hittar dom inte i någon svensk butik dock…

  • jaca

    Medlem
    8 augusti, 2011 vid 18:54

    Tack för tipsen! Jag vill helst slippa kardborre-remmar då dessa är i vägen när man använder fotstropparna. Vibrams 5-fingers neopren-modell har också kardborreband och modellen utan lär spolas av foten ganska fort. Jag har haft och provat många modeller tidigare och kör som sagt helst barfota. Får väl fortsätta barfota och fortsätta bita ihop när jag skär mig 😉 Fler tips är dock välkomna 🙂

  • levieux

    Medlem
    8 augusti, 2011 vid 20:57
  • jaca

    Medlem
    9 augusti, 2011 vid 05:07
    LeVieux;664848 wrote:

    Bra pris 5 euro! Det gör att man inte gråter blod om dom skulle sköljas av ute på vattnet. Synd bara att dom var slut 🙁 Får kolla med dom om dom kommer in igen…

  • oscar

    Medlem
    9 augusti, 2011 vid 06:15
    jaca;664818 wrote:
    Tack för tipsen! Jag vill helst slippa kardborre-remmar då dessa är i vägen när man använder fotstropparna. Vibrams 5-fingers neopren-modell har också kardborreband och modellen utan lär spolas av foten ganska fort. Jag har haft och provat många modeller tidigare och kör som sagt helst barfota. Får väl fortsätta barfota och fortsätta bita ihop när jag skär mig 😉 Fler tips är dock välkomna 🙂

    Remmarna på oneill stör inte det minsta då de sitter så högt upp på foten. Jag kör stora stroppar med hela foten i och har inte störts det minsta av dem.

  • jesper-b

    Medlem
    9 augusti, 2011 vid 17:24

    Viktigt som f-n med både kardborre över foten, tamp i överkanten, och inte FÖR lågt skuren modell, annars spolas dojan av i lite kraftigare vågor. Jag skulle absolut satsa på oneilen, ripcurlen eller liknande. Ta den som sitter bäst på din fot. Vet att man kan skicka tillbaka till ohana om den inte passar.

    /JB

  • sonofisai

    Medlem
    10 augusti, 2011 vid 14:08

    Jag kör faktiskt med ett par dojor från Okespor. otroligt bra passform och riktigt bra grepp på brädan. Köpte mina på en sportaffär i Spanien…

    Men jag vet inte om det går att skaffa i sverige tyvärr…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.