Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ola H. om twins

  • mag

    Medlem
    10 mars, 2009 vid 16:22

    Med tanke på att ditt inlägg skrevs efter Olas artikel måste det i så fall vara ett av de första riktiga beläggen på tankeöverföring. 😉 Frågan är åt vilket håll?!?

    Men om det mot förmodan så inte skulle vara fallet med överföringen så era båda “artiklar” bra läsning!

    /Magnus

  • rrd

    Medlem
    10 mars, 2009 vid 17:09

    Det är alltså artikeln från juni 2008 i Boards.

  • dr-masse

    Medlem
    10 mars, 2009 vid 20:44

    ah, det är den. trodde det var en ny artikel, tog länken från Beach Telegraph som ju bara brukar ha det allra senaste… liiiiiiiiiiten miss där.

    Hur vare nu igen… källkritik på internet..

    Det där med omvänd tankeöverföring gillade jag annars skarpt!

    Hå, hå, ja, ja, sådär kan det gå när man försöker dra igång lite läsvärt på vågkonfen. En fena i foten. Och en i munnen. :tongue:

  • mag

    Medlem
    10 mars, 2009 vid 21:07

    En hel dag och Horace har inte svarat, vafalls!
    /Magnus

  • surfslusken

    Medlem
    10 mars, 2009 vid 21:29

    Coolt, bra inlägg gubbar, RESPEKT.

  • dr-masse

    Medlem
    15 mars, 2009 vid 09:27

    @surfslusken 534336 wrote:

    Coolt, bra inlägg gubbar, RESPEKT.

    ha, ha! Din nya strategi gör att jag snart inte vågar posta här. Endast hånad eller fullständigt rånad, den ständiga frågan. :crazy:

  • el_duderino

    Medlem
    20 mars, 2009 vid 19:14

    Jag har inte läst denna tråden alls, tänkte bara annonsera att jag snart också är doktor och vill att ni förbereder er för ytterligare en dr på steffo, i.e., Dr El Duderino! Suck on that MOFO’s

  • svenne

    Medlem
    20 mars, 2009 vid 19:56

    Tsss tsss tsss. Ola är professor.

  • ola-h

    Medlem
    21 mars, 2009 vid 09:16

    Faktiskt inte. Möjligen inofficiell professor i rockerkurvor.

  • svenne

    Medlem
    21 mars, 2009 vid 09:36

    Förstör nu inte. Masse är inte doktor. Heller.

  • jesper_b

    Medlem
    21 mars, 2009 vid 14:39

    Med anglosaxisk terminologi är Ola visst professor, visserligen assistant.

    Eller kanske inte; assistant professor är titeln på alla disputerade med position, dvs tjänst på högskola, givet att man inte som jag är docent/associate professor, eller professor/(full) professor. För det är väl inte på en högskola du jobbar, eller? Får du kalla dig assistant professor på engelska?

    Docent Blomberg

  • ola-h

    Medlem
    21 mars, 2009 vid 14:46

    Jag har tjänster på tre universitet, faktiskt, Göteborg, Karlstad och Örebro. Så ja, assistant professor Helenius kan jag ju säga att jag är. Men jag väntar ännu på docenturen. Men Docent Blomberg borde väl snart uppgraderas till (full) professor, eller? För det kan väl inte vara så att diverse resor och annan mental frånvaro från organanisationsteorin inverkar menligt på den akademiska karriären?

  • jesper_b

    Medlem
    22 mars, 2009 vid 14:57

    @Ola H. 536247 wrote:

    Jag har tjänster på tre universitet, faktiskt, Göteborg, Karlstad och Örebro. Så ja, assistant professor Helenius kan jag ju säga att jag är. Men jag väntar ännu på docenturen. Men Docent Blomberg borde väl snart uppgraderas till (full) professor, eller? För det kan väl inte vara så att diverse resor och annan mental frånvaro från organanisationsteorin inverkar menligt på den akademiska karriären?

    Hade ingen aning om att det fanns universitet där, var sa du att de låg?

    Full och full, nånting är jag nog jämt full av?

    /JB

  • nikke

    Medlem
    23 mars, 2009 vid 22:19
    Ola H.;536247 wrote:
    Jag har tjänster på tre universitet, faktiskt, Göteborg, Karlstad och Örebro. Så ja, assistant professor Helenius kan jag ju säga att jag är. Men jag väntar ännu på docenturen. Men Docent Blomberg borde väl snart uppgraderas till (full) professor, eller? För det kan väl inte vara så att diverse resor och annan mental frånvaro från organanisationsteorin inverkar menligt på den akademiska karriären?

    Har du tjänster på karlstad universitet också, inte illa! Där har jag också jobbat även om man inte kan tro det…hehe. Kanske man får se dig på vattnet i vänern kring karlstad då!

  • dr-masse

    Medlem
    30 mars, 2009 vid 11:08

    @Ola H. 536247 wrote:

    Jag har tjänster på tre universitet, faktiskt, Göteborg, Karlstad och Örebro. Så ja, assistant professor Helenius kan jag ju säga att jag är. Men jag väntar ännu på docenturen. Men Docent Blomberg borde väl snart uppgraderas till (full) professor, eller? För det kan väl inte vara så att diverse resor och annan mental frånvaro från organanisationsteorin inverkar menligt på den akademiska karriären?

    Beskriv hur i hela friden det med framgång kan kombineras med Maui-resor, Starboard utveckling, Åsa, fru och barn, vänner, Torö, skidåkning, prylartiklar, Guincho, forskning, surfbilsinredning, forumsvar på hela Internet och personlig hygien så har du professuren som i en liten ask… 😀

    Jag är i alla fall imponerad!

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ola H. om twins

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.