Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ola H. om twins

  • rasmus_w

    Medlem
    30 mars, 2009 vid 11:15

    Jag har en känsla av att sånt mer är en fråga om att kunna disponera sin egen tid än om hur mycket tid man har. Jag har massor av ledig tid (en hel helg varje vecka och alla vardagkvällar precis som alla andra) men lite möjlighet att styra den och då drabbas man jämt av fenomenet att det aldrig blåser när man kan. Egenföretagare, student eller forskare, det är grejen om man vill surfa mycket.

    Dessutom tror jag på fred på jorden.

  • petter

    Medlem
    30 mars, 2009 vid 13:37

    @dr Masse 538016 wrote:

    Beskriv hur i hela friden det med framgång kan kombineras med Maui-resor, Starboard utveckling, Åsa, fru och barn, vänner, Torö, skidåkning, prylartiklar, Guincho, forskning, surfbilsinredning, forumsvar på hela Internet och personlig hygien så har du professuren som i en liten ask… 😀

    Jag är i alla fall imponerad!

    Jag tror det är olas personliga hygien som ibland får stryka på foten 🙂

  • ola-h

    Medlem
    30 mars, 2009 vid 16:30

    @dr Masse 538016 wrote:

    Beskriv hur i hela friden det med framgång kan kombineras med Maui-resor, Starboard utveckling, Åsa, fru och barn, vänner, Torö, skidåkning, prylartiklar, Guincho, forskning, surfbilsinredning, forumsvar på hela Internet och personlig hygien så har du professuren som i en liten ask… 😀

    Jag är i alla fall imponerad!

    Vem har sagt att det är med framgång?

  • m-c

    Medlem
    30 mars, 2009 vid 16:51

    @dr Masse 538016 wrote:

    Beskriv hur i hela friden det med framgång kan kombineras med Maui-resor, Starboard utveckling, Åsa, fru och barn, vänner, Torö, skidåkning, prylartiklar, Guincho, forskning, surfbilsinredning, forumsvar på hela Internet och personlig hygien så har du professuren som i en liten ask… 😀

    Jag är i alla fall imponerad!

    Det bästa som skrivits på konfen på länge!:laugh:

  • rasmus_w

    Medlem
    30 mars, 2009 vid 17:39

    @Petter 538056 wrote:

    Jag tror det är olas personliga hygien som ibland får stryka på foten 🙂

    Eller så går han aldrig på muggen.

  • mag

    Medlem
    30 mars, 2009 vid 19:29

    Kackerlackorna lever ju med framgång i Olas boardshorts, har vi kunnat läsa här på konfen. Så han har ju framgång hos dem i alla fall. ! 😀
    /Magnus

  • dr-masse

    Medlem
    31 mars, 2009 vid 09:22

    @Ola H. 538090 wrote:

    Vem har sagt att det är med framgång?

    Det är ingen som har sagt. De sju, ett bra tal i sådana här sammanhang, empiriska bevisen talar sitt tydliga språk.

    1. Du kan segla i vågor. Väldigt bra, dessutom. Och ofta.
    2. Du skriver bra och läsvärda grejor mest hela tiden, både på nätet och i tryck
    3. Du har, mig veterligen, inte fått sparken från ditt jobb
    4. Du har varit på Maui. Flera gånger. Även på Guincho. Bildbevis finns.
    5. Du har familj och barn som gillar dig (ja, det har jag ju inga egentliga bevis för, men det verkar onekligen vara så, ah!)
    6. Du har vänner. På nätet, i alla fall. 😀
    7. Du har en surfbuss, som är inredd och fylld med styrbordsgrejor och annan segelduks- och kolfiberbråte.

    Tveklöst framgång. Om du själv av någon outgrundlig anledning tvekar så gå genast och se dig själv i spegeln och säg “nämen oj, vilken framgångsrik kille det står där mitt framför mig!” omedelbums. :cool2:

    Själv skall jag nu ta en ordenligt funderare över min “karriär” och hur mitt liv fylls med roliga saker och mera vågor på bästa sätt. För fjärde gången sedan i morse.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ola H. om twins

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.