Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Öland – grönhögen?

  • Öland – grönhögen?

    Publicerad av frippe75 på 8 juli, 2009 vid 21:15

    Nån mer än jag som funderar på öland istället för rullsand.. 20 eller 45 mil .. whats the difference? 🙂

    Rullsand… Pungöverrigad 4.2 (3.7??) fin-fina vågor men REGN i kubik….
    Eller Grönhögen 11-14 m/s 2-3m swell om sydostan slår in… sideshore… kanske 22 grader och sol…. Kanske lite optimistic…

    Om det blir mera väst är vi kanske rökta??? Spotguiden på ytspänning påstår att väst är grönt… men jag ställer mig lite tveksam… rak på blir det väl nästan…

    surfmanj svarade 14 år, 10 månader sedan 6 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • speedkenta

    Medlem
    8 juli, 2009 vid 21:53
    frippe75;557983 wrote:
    Nån mer än jag som funderar på öland istället för rullsand.. 20 eller 45 mil .. whats the difference? 🙂

    Rullsand… Pungöverrigad 4.2 (3.7??) fin-fina vågor men REGN i kubik….
    Eller Grönhögen 11-14 m/s 2-3m swell om sydostan slår in… sideshore… kanske 22 grader och sol…. Kanske lite optimistic…

    Om det blir mera väst är vi kanske rökta??? Spotguiden på ytspänning påstår att väst är grönt… men jag ställer mig lite tveksam… rak på blir det väl nästan…

    Riktningen på öland är nog inte riktigt säker än beror nog lite på vilken bana lågtrycket lägger sig på,
    Angående regn så djävla vad det regnade på öland Haga Park idag.
    Åskan var kuslig blixtar som slog ner överallt det smällde så högt och tätt så man kunde nästan känna krutdoften. Att man sen som så många andra inte stängt takluckan i husvagnen gjorde en inte munter. Ölands Köpcenter fick stänga ett tag p.g.a översvämningar. Är det detta som ni får då är det inte roligt, tror knappast att man kan köra bil igenom det för det blev mörkt som natten i ösregnen

  • callevader

    Medlem
    9 juli, 2009 vid 07:30

    Rullsand…

  • surfen

    Medlem
    9 juli, 2009 vid 12:12

    Gudinge 18-24m/s ojoj vad det blåste… Och regnade.

  • surfmanj

    Medlem
    9 juli, 2009 vid 15:13

    i morgon fredag kan Grönis nog blir riktigt bra. Väst under natten och sedan vridande till Syd/sydväst. Kan nog bli riktigt bra om prognosen stämmer. Sjukt sugen på en Grönis dag nu.

  • flikka

    Medlem
    9 juli, 2009 vid 19:08
    SurfmanJ;558184 wrote:
    i morgon fredag kan Grönis nog blir riktigt bra. Väst under natten och sedan vridande till Syd/sydväst. Kan nog bli riktigt bra om prognosen stämmer. Sjukt sugen på en Grönis dag nu.

    ja då var det ju hemskans dumt att du missade eftermiddagen där nere idag 🙂
    öppen dörr med 3.7, är helt slutkörd

  • surfmanj

    Medlem
    9 juli, 2009 vid 19:27
    flikka;558237 wrote:
    ja då var det ju hemskans dumt att du missade eftermiddagen där nere idag 🙂
    öppen dörr med 3.7, är helt slutkörd

    Härligt, såg att du ringt när jag kom upp. var helt ok här med, dock mycket gräs… Syns vi i högen i morgon då!!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Öland – grönhögen?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.