Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Öland Midsommar

  • Öland Midsommar

    Publicerad av henric på 22 juni, 2011 vid 11:15

    Hej!

    Jag ska till Öland under midsommar helgen. Undrar om någon vet vart jag ska ta vägen på norra Öland om det blåser.
    Kommer vara vid Löttorp och släpar med mig prylarna lite på chans.

    Tacksam för svar

    //Henric

    reklem svarade 12 år, 11 månader sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • lance

    Medlem
    22 juni, 2011 vid 19:36

    Det fina med norra Öland, om det blåser, är att riktiningen inte spelar jätteroll. Det är så smalt så du kan åka till andra sidan på en kvart om det är bättre där. Har mer eller mindre varit på löttorps camping alla somrar och de senaste åren haft kiten med mig när jag varit där.
    Löttorpsbukten funkar fint, så länge du inte lägger kiten i vattnet nära land. Tång tång tång är ett gissel där.
    Annars har jag kört Byrum vilket varit kanon. Böda är ganska stökigt i vatten vi bra vind så jag tycker inte om det även om en milslång strand bådar för gott om plats i alla fall. Ngt jag velat kolla är Grankulla vik vid norra udden på västliga vindar. Man bör kunna få fint plattvatten om man håller sig nära fyren.

    Nå väl det var lite tips i alla fall.

  • reklem

    Medlem
    23 juni, 2011 vid 20:33

    Säger som Lance ovan. Finns spots lite över allt. Bara att pumpa och köra. På Öland gäller dock samma grundregel som över allt. Respekt. Tänk på folk som badar och markägare etc med andra ord.

    “Problemet” med norra Öland jämfört med södra är dock att det ofta är lite sämre med vind, men när det blåser så är det minst lika fint om inte finare.

    //melker

    Local Öland

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Öland Midsommar

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.