Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing öland norra lördag??

  • surfslusken

    Medlem
    23 juli, 2010 vid 16:39

    Nån som har koll på om Ålebäck på Öland kan funka imorrn? Eller måste man kuska ända upp till Trollskogen? Ja nöjer mej me typ 14m/s.

    Styret, hjälp till här nu när ja äntligen ska till Öland!

  • rasmus_w

    Medlem
    23 juli, 2010 vid 17:48

    Det kan nog funka. Fast jag tycker prognoserna verkar peka på att norra Öland kommer få mer vind än södra eller mitten så jag satsar på det. Du har kört ändå från Varberg, vilken skillnad gör då tio mil extra?

  • lindgren

    Medlem
    23 juli, 2010 vid 18:06

    köpingsvik?

  • seeberg

    Medlem
    23 juli, 2010 vid 18:32

    Tror tyvärr att Köpingsvik blir lite för mkt frånlandsvind på NO för vågor, Ängjärnsudde borde bli riktigt bra imorgon. Åker dit imorgon fm. o sen lite speedsurf på em. vid fyren…blir nog sköj./O

  • lindgren

    Medlem
    23 juli, 2010 vid 18:59

    vettefasen hur mkt NO det faktiskt blir, ser rätt nordligt ut. provar lite bläsinge imorgon annars kanske köra upp längre. men ser fint ut!

  • lindgren

    Medlem
    23 juli, 2010 vid 19:18

    vafan ålebäck känns ju cleant att prova på! dit blir det!

  • kinetic

    Medlem
    23 juli, 2010 vid 20:26

    Frånlandsvind i Köpingsvik? Pålandsvind snarare om det är nordligt, enligt “kartan” iaf…

  • r0zn

    Medlem
    23 juli, 2010 vid 22:31

    Trollskogen the place to be 😉 är ju i juli vi är vana att detta bara funkar vår/höst i pinande vind.. nu är det väl shorts som gäller 😀
    Köpingvik, tror inte det du får kryssa bland ölburkar i byig vind och det brukar bli mer inslag av ost på insidan…
    ängjärdsudden funkar (även om det blir lite ost i vinden) är snällare än trollskogen och lättare att ta sig fram (inga maktfullkomliga skogsvaktare och stockar o hinder ivägen)
    ålebäck ok vid nord, ju mer ost mer onshore (mycket bra hoppställe lite pozo känsla)
    Bläsinge (viken ovan ålebäck) man seglar lä om bläsigenbadet söder om hamnen, sikta på stora stenen dock är det kanske lättare att kryssa från ålebäck… vid stenen är det hyyfs ridvågor vid rätt vattenivå kanske inte i morgon…
    blir det lä i trollskogen för mycket väst i nordan så finns alltid grankullavik … lite kepig launch men fina vågor..

    sen har vi secret… tror dock det är Trollskogen i morgon, blir det inslag av ost i vinden blir det nog detta, notera att vågorna är större söderut med mindre vind 😉

    PS finns massa andra ställen som är bra på nordvindar dock hinner man ju inte segla alla ställen….

    Om ni tänker segla trollskogen och inte varit där innan så fråga det är lite kanaler ut när man launchar och vissa ställen är grymt strömt utåt (man tar sig inte iland) och där bör undvika att försöka söka land…

    hoppas det hjälper

  • surfslusken

    Medlem
    24 juli, 2010 vid 02:49

    Så där ja, där kom Ölands guiden! Att de skulle va så svårt, e localsen på Öland t o m grinigare än vi här på västkusten??
    Tack iaf, nu drar ja!

  • blandsvamp

    Medlem
    24 juli, 2010 vid 05:49
    surfslusken;622224 wrote:
    Så där ja, där kom Ölands guiden! Att de skulle va så svårt, e localsen på Öland t o m grinigare än vi här på västkusten??
    Tack iaf, nu drar ja!

    och när vinden lägger sig är tipset hotel strand, borgholm: http://www.sommarstrand.se/

  • r0zn

    Medlem
    24 juli, 2010 vid 17:28

    jag glömde byxelkrok när vinden vrider över till onshore i trollskogen… blir styrbod och sideshore där, lite mindre vågor men renare….

  • fnassel

    Medlem
    24 juli, 2010 vid 17:38

    Både Trollskogen och Byxelkrok levererade idag! 4,5 segling i gubbhöga vågor! Äntligen. Det var fullt hus i Trollskogen under förmiddagen då jag var där, lite stökiga vågor men hur kul som hellst. Åkte sedan över till Byxelkrok och där var vindriktningen riktigt bra och fina rena vågor men pissigt kallt i vattnet! Jag körde barfota och kände inte fötterna när jag kom in efter bara några vändor!

    Vi får se hur riktningen blir i morgon, ser ut som det kommer vrida rejält!

  • r0zn

    Medlem
    24 juli, 2010 vid 22:36

    vi är ju lite som norrlänningarna 😉
    idag bjöds ju även styrbord i byxelkrok på efterrmiddagen allt för våra västkustsgäster 😀

    Kul när man är fler än 5 i trollskogen vilket är massor en vårdag…

  • lars_k

    Medlem
    25 juli, 2010 vid 06:09

    Byxelkrok var fiint som fläsk em-kväll. Lent som en lammarompa o side-sideoff.
    Trollskogen ball den med på fm, fast vinkeln var lite snål…
    Kan bli nedre wästcoast ikväll också om jag orkar hihi.

  • lars_k

    Medlem
    25 juli, 2010 vid 08:47

    Usch aldrig mer Öland, bara regn regn och sen efter det kom det ösregn. 🙁
    Seglingen var jävligt bra dock!

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing öland norra lördag??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.