Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing öland söndag?

  • öland söndag?

    Publicerad av xow på 29 april, 2006 vid 08:31

    Någon sóm skall ut och köra på Öland om vinden håller till söndagen? Kollade på ytspanning och såg bla Böda och två spots runt Bläsinge. Är det det som gäller på ost i denna trakt om man inte pallar att köra till Trollskogen eller finns det något annat att rekomendera? Det verkar som om vinden kommer sent idag lördag hit till Kalmar/ Öland så man får se om premiärturen kan bli av idag eller imorgon..

    Finns det annars något segelbart i Kalmar eller är det Öland som gäller?

    Piotr

    oldschool svarade 18 år sedan 7 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • andreasalm

    Medlem
    29 april, 2006 vid 08:57

    Funderat över samma sak som du, tänkte sticka till Bläsinge i morgon, verkar ju dåligt med vind idag, men blåser det upp lite senare sticker vi nog ut några vid kalmarsundsparken här i kalmar.

  • mag

    Medlem
    29 april, 2006 vid 09:05

    Jag drar nog också österut!
    Ost ger rak påland utom vid vissa uddar eller norra udden kring Trollskogen. Det får bli till att reka runt lite.
    Magnus

  • lars_k

    Medlem
    29 april, 2006 vid 09:20

    Tänker också att Böda-Ängjärnsudden kan bli nåt. Har plockat ut en fulltankad V50 diesel och är skottberedd men väntar på bättre prognos. Kanske vi ses! =)

  • stewen

    Medlem
    29 april, 2006 vid 13:12

    Fasen det är så långt upp dit.
    Hur funkar nedre Ålebäck på rak ostligt?

  • xow

    Gäst
    30 april, 2006 vid 07:08

    Åker ngg över en sväng till Öland och kollar idag, men det känns inte som om det är något drag i vinden här i Kalmar nu på morgonen. Tror inte jag åker ända till Trollskogen dock…
    Piotr

  • lars_k

    Medlem
    30 april, 2006 vid 07:20

    Prognosen är ju helsunk även för öland nu. Fasen. Jag som trodde stenhårt på Gislövs/österlen för några dar sen. Inte första gången prognoserna skruvats ner denna våren. :-/

  • piotr

    Medlem
    1 maj, 2006 vid 19:14

    Det blev även jäkligt sunkigt kan jag meddela. Regn och lite vind fram till tolv, sedan riktigt svag vind med små vågor i regn mest hela tiden. Premiären verkar dröja ett tag till, och det ser inte värst mycket bättre ut m högtryck över hela sydsverige och ostvind på västkusten dit jag återvänt till.
    Peder

  • mag

    Medlem
    1 maj, 2006 vid 20:06

    Blev sunkigt som sagt! Och kallt som busiken. Men vi rekade runt och hittade ett par kända och något mindre känt ställe att testa när rätt prognos kommer. Såg riktigt göttigt ut trots stenbotten och annat junk, inte helt enkelt men det ska det ju inte vara heller. 😉 Jag måste ju hitta lite slipsten ala Åsa på ostkusten också!
    /Magnus

  • lars_k

    Medlem
    2 maj, 2006 vid 05:49

    Ajdå. Scheisse. Trist med kyla och bomkörningar…
    Ölands norra är ju riktigt najs annars. Stenbotten ger fina rev och uddar där det kan vrida runt och bryta. Jädrar vilka vågor jag fått där uppe. Väl värt resan. Ses nästa gång! 🙂

  • styret

    Medlem
    2 maj, 2006 vid 09:37

    alvarligt talat så suger öland på ost. men finns ett secret freestylespot på västsidan som funkar. vinden accelererar i fallet från landborgen över ön (tror vi) och det blir gött som körv.

    men vart det ligger låter vi vara osagt.

  • oldschool

    Medlem
    2 maj, 2006 vid 22:34

    Det finns några “secret” spot som funkar på ost….enligt de gamla rävarna…men alla är inte så lätta att ta sig till!

    Bättre att plocka fram paddel brädan när det är ostligt på öland….då är det vara till att välja och vraka!

    Även om det inte var bra vindsurfing i helgen så funkade några av surf spotsen rikigt bra….according to the locals 🙂

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing öland söndag?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.