Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Olika märkens styrkor/svagheter?

  • gadget

    Medlem
    23 februari, 2009 vid 20:55

    Tror att nybörjare bara blir förvirrade…
    De kommer ju aldrig att kunna dra någon slutsats av denna tråden ändå…

  • milkman

    Medlem
    23 februari, 2009 vid 21:09

    Ifall du menar årets Ozone kiter så titta istället på Instinct Light XC som jag skulle beskriva som mest “All-round” utav dom tre.
    Ozone Instinct Sport+ passar wakestyle bäst.

    Förra året var dock Sport den som var mest all-round tyckte jag.

    Försök testa om du kan, jag tror inte heller du kommer få ut mycket av tråden. Eller handla av någon du litar på som känns seriös, ringa alla så vet du 🙂

  • meecrob

    Medlem
    23 februari, 2009 vid 22:21

    Joo får väl bli så… Synd bara, för det är ju absolut så i butikerna att de bara promotar sina egna märken och trashar andra men men…

  • yann

    Medlem
    23 februari, 2009 vid 22:24

    @Milkman 532065 wrote:

    …den känns lite lika all-round som Lighten.

    Tror du menar Edgen?

  • roland

    Medlem
    24 februari, 2009 vid 01:07

    Hur många har testat RRD OBS men som kör not annat nu….
    Typ nej den var inte skön jag gillar mina torch eller ozone eller…….??????

  • milkman

    Medlem
    24 februari, 2009 vid 05:04

    @Yann 532091 wrote:

    Tror du menar Edgen?

    Vetifan vad jag menade, verkar som jag misslyckades att stava INTE. DOH.

  • brushanen

    Medlem
    24 februari, 2009 vid 06:04

    Meecrob, mitt råd är att testa.
    Tanken var god men hur man uppfattar en kite är så pass subjektivt och förändras med din utveckling och inte minst är beroende av din vikt och styrka. Tex en del vill inte ha bomtryck, en del vill känna trycket tydligt.

    Läs de kitemagasinens recensioner kritiskt.

    Märk väl:
    -Best Waroo är troligtvis världens mest sålda kite.
    -Flexifoil har troligtvis den bästa kvaliteten av alla drakar och är på kraftig uppgång.

    Men som sagt, testa så du kan bilda dig en egen uppfattning
    Mvh
    Robert

  • cortex

    Medlem
    24 februari, 2009 vid 08:48

    Vad Robert skrev… (förutom att just peka ut ett visst märke eller modell som bäst).

    Men, alla märken som representeras i Sverige idag gör riktigt bra grejer. De gör dock *olika* grejer så man ska helt enkelt prova så många kites som möjligt innan man bestämmer sig. Alldeles för lätt att snöa in på ett märke. 😀

    Vilken som är bäst är alltså omöjligt att svara på. Ungefär som Mac eller PC? Audi eller BMW? Porsche eller Lamborghini? ICA eller Konsum?

    Jag är importör av Caution och Flysurfer i Sverige så givetvis kan jag skriva en mindre roman om hur bra just dessa kitemärken är…. men det känns helt onödigt eftersom du ändå måste testa dem för att avgöra om *du* gillar dem.

    /Kaj

  • bohm

    Medlem
    24 februari, 2009 vid 09:21

    Jag vet en sak med slingshot som är dåligt. (gäller kanske även naish, har inte testat men depowern ser ungefär lika ut.)

    När man har dragit i depowern max har man ca en halvmeter rep som hänger och dinglar vid chickenloopen. Längst ut på repet är det en plastmoj som brukar swinga upp i fejja.

  • haze

    Medlem
    24 februari, 2009 vid 09:31

    @bohm 532137 wrote:

    Jag vet en sak med slingshot som är dåligt. (gäller kanske även naish, har inte testat men depowern ser ungefär lika ut.)

    När man har dragit i depowern max har man ca en halvmeter rep som hänger och dinglar vid chickenloopen. Längst ut på repet är det en plastmoj som brukar swinga upp i fejja.

    Eller på det heliga mellan benen 🙁

  • luuddee

    Medlem
    24 februari, 2009 vid 10:19

    naish is the shiittt

  • krillan82

    Medlem
    24 februari, 2009 vid 10:35

    Fördelar:Snygg, sexig och singel

    Nackdelar:Dyr som fan

    @jonaish 532035 wrote:

    Krillan82

    Fördelar:Snygg, sexig och singel

    Nackdelar:Dyr som fan

    (snabba svar, tänkte spänna på honom den kommande helgen.. äääh menar köpa om frode säljer)

  • jonaish

    Medlem
    24 februari, 2009 vid 10:40

    @Krillan82 532144 wrote:

    Fördelar:Snygg, sexig och singel

    Nackdelar:Dyr som fan

    yr?? jjaja, men de visste jag redan! haha

  • sourra

    Medlem
    24 februari, 2009 vid 12:00

    Säg till när permafrosten ger sig så ska du få testa Naish Cult, Helix och Torch. Då kommer du få uppleva C-kite, SigmaSLE och ett mellanting. Då blir det tydligt vilka olika egenskaper de har, själv anser jag att alla typer har sin charm. Ang. att få depowertrimmet i nylletpungen: jag har kört grejerna sen smartloopen först såg dagens ljus och än har jag inte lyckats…

  • haze

    Medlem
    24 februari, 2009 vid 13:41

    Jag har fått det på båda ställen flera gånger men älskar lösning för det. Och jag har ju kört de lika länge som dig sourra!

Sida 2 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Olika märkens styrkor/svagheter?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.