Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Olika märkens styrkor/svagheter?

  • cortex

    Medlem
    24 februari, 2009 vid 13:46

    @Haze 532181 wrote:

    Jag har fått det på båda ställen flera gånger men älskar lösning för det.

    Hmm, undrar om det fattas ett “ut” framför ordet eller ett “en” efter det. 😀 😀 😀

    /Kaj

  • neven

    Medlem
    24 februari, 2009 vid 14:04
    bohm;532137 wrote:
    Jag vet en sak med slingshot som är dåligt. (gäller kanske även naish, har inte testat men depowern ser ungefär lika ut.)

    När man har dragit i depowern max har man ca en halvmeter rep som hänger och dinglar vid chickenloopen. Längst ut på repet är det en plastmoj som brukar swinga upp i fejja.

    LF har en fantastiskt hightech lösning för det. Man kan sätta fast leashänden i loopen, antingen så som bilden visar eller på andra sidan.

    Sen har jag aldrig varken haft problemet eller använt lösningen…

    4Lines_Big2.jpg

  • sourra

    Medlem
    24 februari, 2009 vid 14:54

    Haze, jag blir inte förvånad. Du har en dold talang som sträcker sig långt utöver det vanliga.

  • skye10

    Medlem
    24 februari, 2009 vid 16:09

    Analysera inte så mycket. Testa så mycket du kan, sen kör och ha kul.

  • dannep

    Medlem
    24 februari, 2009 vid 16:19
    bohm;532137 wrote:
    Jag vet en sak med slingshot som är dåligt. (gäller kanske även naish, har inte testat men depowern ser ungefär lika ut.)

    När man har dragit i depowern max har man ca en halvmeter rep som hänger och dinglar vid chickenloopen. Längst ut på repet är det en plastmoj som brukar swinga upp i fejja.

    Japp, håller med, huvudet har fått en del smällar.

  • johanw

    Medlem
    24 februari, 2009 vid 19:06

    jag säger bara LF!! de e fan kvalite och sjukt bra kites!!

  • mjersen

    Medlem
    24 februari, 2009 vid 19:10

    @bohm 532137 wrote:

    Jag vet en sak med slingshot som är dåligt. (gäller kanske även naish, har inte testat men depowern ser ungefär lika ut.)

    När man har dragit i depowern max har man ca en halvmeter rep som hänger och dinglar vid chickenloopen. Längst ut på repet är det en plastmoj som brukar swinga upp i fejja.

    depower?

  • christian12345

    Medlem
    24 februari, 2009 vid 20:59
    sourra;532158 wrote:
    [..]Ang. att få depowertrimmet i nylletpungen: jag har kört grejerna sen smartloopen först såg dagens ljus och än har jag inte lyckats…

    Kanske lite för liten träffyta i ditt fall? 😉

  • pjoter

    Medlem
    25 februari, 2009 vid 00:02

    Uuuuh, depower under bommen.. läskigt värre! Har provat några gånger å varenda gång träffar den där jävla kulan dom andra mer känsliga kulorna i området.
    Fattar inte varför en del tillverkare ska trilskas med ofantligt lång leadline och depower under bommen. Tacka vet jag en gammal hederlig bom som de va på c-kitesen förr. Tur man kör/säljer märken som tycker samma.

  • nic

    Medlem
    25 februari, 2009 vid 09:04
    pjoter;532309 wrote:
    Uuuuh, depower under bommen.. läskigt värre! Har provat några gånger å varenda gång träffar den där jävla kulan dom andra mer känsliga kulorna i området.
    Fattar inte varför en del tillverkare ska trilskas med ofantligt lång leadline och depower under bommen. Tacka vet jag en gammal hederlig bom som de va på c-kitesen förr. Tur man kör/säljer märken som tycker samma.

    De kom för sent till festen med clean bom och istället för att stillsamt joina så blev det “over the top”.

    nic

  • sourra

    Medlem
    25 februari, 2009 vid 11:48

    Du menar som vissa märken gör med 4-linors setup (och som de kommer göra den dagen de äntligen lyckas producera en bra quickrelease)? Det är härligt hur det subtila smygbashandet kommer igång när det närmar sig vår =)

    Jag har som sagt aldrig fått några detaljer från trimstroppen i vare sig huvet eller nötterna. Men å andra sidan har jag varken en hängig gubbsäck eller panna som en bioduk så det kanske förklaras av det. Eller är problemet framför allt behäftat med slingy?

  • edorf

    Medlem
    25 februari, 2009 vid 13:25

    ja, naish och bow och sånt är bäst..

  • stebe

    Medlem
    25 februari, 2009 vid 14:35

    @nic 532334 wrote:

    De kom för sent till festen med clean bom och istället för att stillsamt joina så blev det “over the top”.

    nic

    Apropå sent till festen, så har jag hört rykten om att Ozone går över till 4-linor

  • nic

    Medlem
    25 februari, 2009 vid 15:35
    stebe;532397 wrote:
    Apropå sent till festen, så har jag hört rykten om att Ozone går över till 4-linor

    Precis. 4-lines och utan pullies is da shit tydligen. Vi får väl se om de har gått over-the-top. Har några testkitar som kanske kan luftas imorgon.

    nic

  • stebe

    Medlem
    25 februari, 2009 vid 15:58

    @nic 532411 wrote:

    Precis. 4-lines och utan pullies is da shit tydligen. Vi får väl se om de har gått over-the-top. Har några testkitar som kanske kan luftas imorgon.

    nic

    Ha ha att det skulle ta sådan tid att inse att det bara var onödigt mög med en femte lina på en SLE-kite.

Sida 3 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Olika märkens styrkor/svagheter?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.