Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Oljefilter

  • Oljefilter

    Publicerad av s238 på 27 april, 2004 vid 20:38

    Var hittar man oljefilter till en VW Transporter -85 billigast? Har kollat på Biltema men de hade ej till denna årsmodell.

    styret svarade 20 år, 1 månad sedan 5 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • patrikol

    Medlem
    27 april, 2004 vid 20:44

    Som jag brukar säga ring Kvarnby bildelar 040-492110 har dom inte själva så vet dom garanterat var du kan få tag i ett. smile.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    28 april, 2004 vid 20:56

    glöm biltema… deras oljefilter är kasst! som i stort sett alla deras produkter… filtret släpper igenom för stora partiklar åh så flödar det lätt över oxå. då går ju inte oljan igenom filtret alls med motorhaveri som följd! otrevligt värre!! men mekonomen har väll oljefilter? är det inte som på volvo, samma filter från 1962-2004? eller nåt sånt? borde inte ändras så mycket mellan dom olika modellerna…
    lycka till!

  • s238

    Medlem
    29 april, 2004 vid 10:50

    Tackar för att du berättade det. Ska ta en tur till Mekonomen och kika.

  • fiskmas

    Medlem
    29 april, 2004 vid 14:17

    Varför spara pengar på en så viktig produkt som oljefilter. De är ju så billiga ändå.

  • s238

    Medlem
    30 april, 2004 vid 10:01

    Ok…var får man tag i riktigt bra oljefilter då? Är det Mekonomen som gäller då eller?

  • fiskmas

    Medlem
    3 maj, 2004 vid 14:51

    Mekonomen har bra prylar (2 års garanti på de flesta prylarna. Ofta samma produkt som orginaldelen.
    Märkesverkstad har bra prylar, när det gäller oljefilter kan märkesverkstaden vara billigare.

  • styret

    Medlem
    3 maj, 2004 vid 17:42

    jag såg nån branchsnubbe (typ motormännen eller nått) som snackade om sånt här på plus för nått år sen. Han tyckte det enda viktiga att köpa märkesvaror till sin bil var vitala delar i motorn, som oljefilter. typ allt annat, plåt och el och sånt var piratgrejerna lika bra.

  • s238

    Medlem
    3 maj, 2004 vid 18:14

    Kanske värt att lägga några extra kronor då på ett riktigt bra filter. Ses på SM!

  • styret

    Medlem
    3 maj, 2004 vid 18:19

    det tror jag med.
    Att vi gör!

  • s238

    Medlem
    5 maj, 2004 vid 09:46

    Räknar med att du Styret ordnar ett rejält partaj för freestylegrupp 2 (förra årets ripcurl-session)! Annars är det alltid party i nyinköptablå-vitafaran (bussen). Ses!

  • styret

    Medlem
    5 maj, 2004 vid 11:09

    fest som satan.
    jag håller på och donar med fet ljudanläggning och grejer. men inget stoppar ju ett rejält hoolabaloo i bussen senare samma afton.
    sen får man se vart man hamnar efter det. jag får väl hålla mej något sånär på benen iallafall eftersom jag fixar med festen.
    sen ska jag försöka övertala flickvännen att köra bil på kvällen, men det är väl frågan värt om hon går med på det när man kommer ha stjärnor som Tabi och Olle-tungsurf i baksätet.
    jaja ett jävla ös utlovas och jag rtäknar med att freestylegrupp 2 kommer hålla fortet starkast!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen Oljefilter

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.