• guran

    Medlem
    25 oktober, 2005 vid 19:52

    Svar till:


    Svar till:


    Svar till:


    Svar till:


    20 sekunder, visst om brädan är precis bakom dig.

    Om man tokkraschar som jag gör allt som oftast så tappar jag lätt brädan 30 meter bakom mig efter att blivit släpat i leachen och fått relauncha draken. Sen har brädan förstås lagt sig upponer så inte vinden får nått tag i den. Lägg sedan till att det nu snart är november och svinkallt i vattnet, då går jag nästan hellre upp på land och käkar en kexchoklad och väntar på att den driver in istället för o ligga i vattnet o plaska halva eftermiddagen.

    Härligt med folk som passar brädan till en laugh.gif

    [/ QUOTE ]

    verkligen inga rätt i dess påståenden…

    [/ QUOTE ]

    Jasså, vad är fel då herr messersmith

    [/ QUOTE ]

    Du är helt enkelt för kass på att bodydraga

    [/ QUOTE ]

    eller så satsar man hårt tongue.gif

  • pepa

    Medlem
    25 oktober, 2005 vid 19:54

    Eller så har du aldrig lärt dig att släppa bomen direkt när det går åt helvete.

  • guran

    Medlem
    25 oktober, 2005 vid 20:02

    ööh, blanda inte in mig. killen kör med sucleash o då är väl det ganska kört iaf, eller?

  • rusiak

    Medlem
    25 oktober, 2005 vid 20:08

    Martin, du är så hård och dömande…jag blir så..rädd för dig.

    Kommer du ner till vbg i mon? Kör nog en sväng på em/kväll. Var ute idag och väntade på den feeede vinden. Uteblev, blev dock lite åkt ändå.

    Hämtar x4an i mon, ska bli gött att prova’n!

    hepp!

    //alex

  • rocco

    Medlem
    25 oktober, 2005 vid 20:35

    fan va detta spårade nu grin.gif vad e det svåra med o bodydragga till brädan då? tar 5 röda sen e man där

  • stebe

    Medlem
    26 oktober, 2005 vid 05:29

    Det är väl inte så svårt men jag är nog inte i närheten av de skills inom området som många här tycks besitta…. fem röda när brädan ligger 30m bakom dig i vind det skulle jag vilja se. Kanske har jag fel krasch-teknik som peps var inne på men de är ju en annan diskussion.

  • sidpiraya

    Medlem
    26 oktober, 2005 vid 06:45

    låter fan så asså om du skulle crasha så i habo så är man fan död asså antingen för att det är grunt eller för att man åker rakt in i nån eller nått fan helt livs farligt ju lär dig crasha med stil och sen är et en bagis att lära sig body draga lita.

  • stebe

    Medlem
    26 oktober, 2005 vid 07:11

    Jo, är det mycket folk ikring en så får man ju hålla igen lite och tänka på andras säkerthet Men vill man träna hp och en del andra urkrokade moves så är det ju rätt svårt att krascha stilenligt alla gånger, och då blir man ju släpad en bit innan draken satt sig i vattnet eller man har lyckats fira ner bommen.

  • globalrider

    Medlem
    26 oktober, 2005 vid 09:30

    stebe har ju rätt är det ingen som har gjort nån riktig vurpa?

    lycka till att hämta brädan när det är 2-3m vågor, brädan är 30meter bakom en och vattnet är kring 7-8 grader… jovisst 20 sekunder.

    däremot så behöver ju inte detta motivera leach som slingrar sig kring benen och knockar en medvetslös i bakhuvudet.

    pest eller kolera helt enkelt!

  • pjoter

    Medlem
    26 oktober, 2005 vid 10:58

    fortfarande ingen som sagt nåt om hälremmar..kör med remmar eller wakebindningar så slipper ni att tappa brädan i 90% av fallen.

    sen vet jag inte om detta kan kallas högrisk.. tycker inte man skadar sig mkt alls. om man satsat lika mkt på skate,inlines skidor eller liknande så hade man fan vart död nu. har bara lyckats stuka en fot när jag landade i decimeterdjupt vatten. de e inte sportens fel de e ju bara att man e dum i huvet å hoppar på såna ställen när man inte har ordentlig koll. fylla de e fan högrisk!! inte kunnat urfa på veckor nu för att hälen pajade på fyllan.

  • micken

    Medlem
    26 oktober, 2005 vid 11:31

    Snacka om høgrisk!

    “More kids are getting head injuries as the popularity of golf rises. Falling out of a cart and getting smacked by a club are the two main causes.
    A review of 2,546 patients under age 19 seen by pediatric neurosurgeons at the Medical College of Georgia in Augusta between 1996 and 2002 revealed 64 sports-related injuries, the new study found. Of those, 17 were bike-related and 15 related to golf. All other sports ranked lower.”

    http://www.livescience.com/othernews/050412_golf_injuries.html

    Golf….. kanske dags før ett førbud? wink.gif

    /Micke

  • svinet

    Medlem
    26 oktober, 2005 vid 20:13

    haahaa. Det e då fan inga problem att bodydraga i höga vågor. Leachen tar ju fan o sabbar känslan när den hänger efter. Lär er bodydragga. Eller håll er till Sjöarna!
    Alex kul med kiten. Kommer ner o ollar den om det är ok?
    Hörde att Pierre ollat din bil hehe

Sida 4 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.