Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Olycka i Rågelund 4/9-12

  • Olycka i Rågelund 4/9-12

    Publicerad av lance på 5 september, 2012 vid 05:45

    Vill bara uttrycka ett “bra jobbat” till alla som snabbt skyndade till hjälp, vid rop, när en kille skadade sig igår i Rågelund.

    Hoppas det gick väl för honom och att vi alltid reagerar lika snabbt när någon skadar sig.

    /Lance

    erikponti svarade 11 år, 7 månader sedan 37 Medlemmar · 72 Svar
  • 72 Svar
  • xshaolin

    Medlem
    5 september, 2012 vid 06:12

    Ajaj…hoppas det gick bra med den som skadade sig och bra jobbat till er som agerade!

  • filip81

    Medlem
    5 september, 2012 vid 06:13

    Vad hände? Körde själv där på förmiddagen, ensam, fick surfa lugnt.

  • amco

    Medlem
    5 september, 2012 vid 06:36

    Vad hände? Brukar köra på Rågelund..

  • pepa

    Medlem
    5 september, 2012 vid 11:34

    Hörde att det var två ambulanser där efter jag stack så förmodligen något benbrott eller liknande. Någon som vet mer?

  • andregbg

    Medlem
    5 september, 2012 vid 14:12

    Killen crashade med huvudet före rakt ner i botten nära land förmodligen i en sten. Han hade ingen hjälm och fick ett jätte jack från hårfästet ner mot ena ögat. Riktigt läskigt såg det ut med allt blod som kom. Men han kunde röra fötter och ben så han verkar ha haft tur ändå om det endast var yttre skador!

  • amco

    Medlem
    5 september, 2012 vid 15:32

    Sh*t, läskigt. Var det ett hopp som gick fel eller vindby och ingen kontroll på kite?

  • xshaolin

    Medlem
    5 september, 2012 vid 17:14

    Usha…hoppas han mår bra

  • filip81

    Medlem
    5 september, 2012 vid 17:28

    Aj aj…det är lurigt med stenarna

  • rrd_z

    Medlem
    5 september, 2012 vid 17:49

    Hoppas de gick bra , tråkigt när de någon skadar sig

    MEN

    (en tankeställare , hjälm är sjukt underskattat dock blir de vanligare o vanligare att folk kör med hjälm men fortfarande för lite, 500-1000kr är ingen dyr investering i denna sporten när allt annat ligger på flera tusen och hjälmen kan faktist avgöra skillnaden mellan liv o död om man har en jävla otur ! )

  • kiters_se

    Medlem
    5 september, 2012 vid 20:28

    Vi kanske borde skaffa första förband ner till Rågelund, skulle det fungera?

  • svinet

    Medlem
    5 september, 2012 vid 20:39

    Hoppas på snabb tillfriskning och att det inte var så farligt. Alla ni som inte kör med hjälm. Skärp er. Dagens hjälmar är både snygga, smidiga och prisvärda! Finns inget negativt med dem.

  • lance

    Medlem
    5 september, 2012 vid 20:56

    Som sagt körde han ganska “stort” nära land och nötte backroll med kiteloop till vändning. (vad nu det heter) Såg 6-7 ggr samma försök sedan rakt ner i botten med loopad kite. Kändes direkt att det inte gick bra. Jag är bara glad att när jag skrek så kom folk mer eller mindre direkt. Jag hoppas att alla är så på om jag själv råkar illa med.

    Själv inne på tredje sommaren och nu är hjälmen på för jämnan men jag har slarvat. Till alla utan hjälm hoppas jag att det kan komma ngt positivt ut ur olyckan igår och fler skaffar hjälm. Skyddar inte mot allt men en hel del.

    Hoppas “Sebastian” (tror jag han hette) repar sig fort och att snart är på vattnet igen.

  • doc

    Medlem
    6 september, 2012 vid 04:54

    Skönt att det gick bra. Vi som tar emot på akuten skulle vara mycket gladare om folk slutade ladda hopp på grunt vatten. Det finns en övertro på både den egna förmågan och hur bra man blir efter operation av ett fult benbrott. Tänk till lite folk!

  • r1k

    Medlem
    6 september, 2012 vid 06:37

    Skönt att det gick “bra”. Men tyvärr har man alltid fasat när folk gör galna greyyer några meter från land. (kitat sedan 03/04, sett bra mycket sådanna saker, hur skillad man än är kan det alltid gå snett)

    Var mer rädda om er 🙂

  • pepa

    Medlem
    6 september, 2012 vid 07:04

    För mig personligen är det värre för min fysiska hälsa att köra med hjälm än att köra utan hjälm. Dock är jag förmodligen ett undantagsfall då jag har lätt för att få hjärnskakning. Jag har märkt att det blir ett hastigare stopp mot vattnet med hjälm än utan, och att detta påverkar min hjärna på ett negativt sätt. Däremot är jag alltid noga med att köra på tillräckligt djupt vatten och med att scouta efter sten i trickområden. Kör med boots med så det blir ju lite högre utväxling vid häl/tå-hugg. Om man dock inte har mina nedsatta förutsättningar här i livet så tycker jag absolut man ska köra med hjälm, varje gång!

Sida 1 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Olycka i Rågelund 4/9-12

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.