Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Om man är förkyld…

  • gh0st

    Medlem
    29 juni, 2008 vid 09:49

    @WakeNils 478520 wrote:

    Om man är förkyld och sitter hemma o petar sig i näsan kan man lika bra kolla hur riktiga kites sys… http://www.flyozone.com/kitesurf/en/news/headlines/8544
    kanske inte världens mest givande film men annorlunda och schyst redigerat
    [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=93GHrS_hHB4[/youtube]

    Mmm, schysst redigerad!

  • sourra

    Medlem
    29 juni, 2008 vid 09:58

    Tack Nils, kul att få se den här filmen ännu en gång. De har säkert ett unikt sömnadskoncept. Ultra Niptuck-tråd, Rayon Gaylord-fiber och Kevlar Reinforced Flapjacks.

  • casper

    Medlem
    29 juni, 2008 vid 10:04

    Barnarbetare har ingen känsla för kvalitet!

  • wakenils

    Medlem
    29 juni, 2008 vid 10:25

    @sourra 478532 wrote:

    Tack Nils, kul att få se den här filmen ännu en gång. De har säkert ett unikt sömnadskoncept. Ultra Niptuck-tråd, Rayon Gaylord-fiber och Kevlar Reinforced Flapjacks.

    alla kan ju inte ha octopus geo-tech med molded reinforcement bumpers med aramid patches och inte att glömma delta-cut vertical seam… men av egen erfarenhet går de här kitesen att flyga rätt bra ändå =)

  • sourra

    Medlem
    29 juni, 2008 vid 10:35

    Nu blandar du ihop produkt och process =)

  • _sofia_

    Medlem
    29 juni, 2008 vid 10:43

    Den här har vart uppe för länge sen ah many times, http://www.youtube.com/watch?v=p8mm9LECe8Y&feature=related men den e så sweet ah ingget man somnar till…

  • wakenils

    Medlem
    29 juni, 2008 vid 10:47

    @sourra 478548 wrote:

    Nu blandar du ihop produkt och process =)

    processen har inget med teknologin som marknadsför produkten att göra då menar du? (inne på djupt vatten nu hehe)

    afterwork-surf imorgon eller?

  • nic

    Medlem
    29 juni, 2008 vid 12:11
    sourra;478532 wrote:
    Tack Nils, kul att få se den här filmen ännu en gång. De har säkert ett unikt sömnadskoncept. Ultra Niptuck-tråd, Rayon Gaylord-fiber och Kevlar Reinforced Flapjacks.

    Hehe, framförallt har de en egen fabrik att filma i till skillnad från.. ja, alla andra kanske…

    Nedan har du förresten Ozones kommentar om det du skriver ovan fritt översatt med google… vad är förresten Naish hållning i missbruket av akronymer och egna ord för allmänna lösningar 😉

    ______
    Det är inte BS, det är BST. För vissa är tekniken en Gimmick *. För oss, jippon är för skrattar, och vi tar tekniken på allvar. Vissa försöker dölja sitt trick genom att ge dem teknisk sounding akronymer **, och nu har vi beslutat att använda vissa förkortningar eftersom chefen frågade varför vi inte har några!
    Vad som särskiljer oss från våra konkurrensen är en distinkt brist på jippon. Vi förstår att. Men vi är fina med att vara annorlunda – det har gått så sätt från början och vi föredrar det så. Faktum är 10 år sedan 1998, Ozone grundades med Black Sheep Technology. Om du vill ha mer teknisk information, kolla vår konstnärens anteckningar.
    * Gimmick, utrusta eller försköna med onödiga funktioner, särskilt i syfte att öka saleability, acceptans, etc.

    **

    Akronym, ett ord som bildats av de första bokstäverna eller grupper av bokstäver i ord i en uppsättning fras eller serier av ord som i BS från Bull Shit.
    Fler nya tillbehör:
    Få dina BST T-shirt från din lokala Ozon dealern, och gå med oss i vårt skrattar mot BS! … etc etc

    __________

    Fast en egen benämning har de som slår det mesta. “Butthole” är ett litet kardborreförsett hål som man kan få ut skräp som hamnat i flygskärmen…

    Ses imon!

    nic

  • sourra

    Medlem
    29 juni, 2008 vid 14:28

    @WakeNils 478551 wrote:

    processen har inget med teknologin som marknadsför produkten att göra då menar du? (inne på djupt vatten nu hehe)

    afterwork-surf imorgon eller?

    Nej jag menar att det mesta nog trots allt görs med symaskin även om det sedan marknadsförs som nåt som skulle kunna sitta på en rymdfärja =)

    Kan bli AW-surf imorgon men i så fall får det bli den ferrariröda som vi åker i. Jag måste lämna in bilen hos nån glastjomme för Paco Pundare var och knackade på inatt. Jag är för övrigt skyldig dig en rattkrycka också för den jag lånade av dig är helt jävla sönderbruten. Sen var det lite pundarblod på handskfacket och passagerardörren också. Mumma. De fick med sig en i-podladdare, en 3.5mm-kabel, 60 kr i mynt och en gammal mobil som låg i handskfacket. I den låg även mitt simkort så tills på tisdag eller onsdag nås jag på mitt jobbnummer.

  • milkman

    Medlem
    29 juni, 2008 vid 14:32

    Nic, det var nog den lökigaste översättningen jag sett. Från fånigt till puckat via google:) Även om jag delar uppfattningen med Ozone kring deras “BST” så förstår jag inte poängen att marknadsföra det, det blir lite “vi är bra för att vi tycker andra är sämre” och det är tycker jag är fånigt.

    Sourra.. Jag tror att arbetsklimat och personalfrågor, fabrikens processer för kvalitetssäkring och smart design är viktigare för att nå hög kvalité än att mäta det själva stygnet eller vilka gimmicks som finns. Lite av detta kan du själv se på filmen. Jag förstår att en film från tillverkningen knappast intresserar alla, men jag är i alla fall stolt över att representera ett bolag som vågar visa upp den, och sin personal.

    Demo i Halmstad, Östra stranden idag föresten. 🙂

  • nic

    Medlem
    29 juni, 2008 vid 16:33

    tyckte googles översättning bidrog. Tror allt handlade om att sälja en t-shirt i slutändan haha

    nic

  • blackadder

    Medlem
    29 juni, 2008 vid 17:33

    @sourra 478583 wrote:

    I den låg även mitt simkort

    Fan va trist. Nu släpper dom inte in dig på simhallen jö.:crazy:

  • wakenils

    Medlem
    29 juni, 2008 vid 20:22

    @sourra 478583 wrote:

    Kan bli AW-surf imorgon men i så fall får det bli den ferrariröda som vi åker i. Jag måste lämna in bilen hos nån glastjomme för Paco Pundare var och knackade på inatt. Jag är för övrigt skyldig dig en rattkrycka också för den jag lånade av dig är helt jävla sönderbruten. Sen var det lite pundarblod på handskfacket och passagerardörren också. Mumma. De fick med sig en i-podladdare, en 3.5mm-kabel, 60 kr i mynt och en gammal mobil som låg i handskfacket. I den låg även mitt simkort så tills på tisdag eller onsdag nås jag på mitt jobbnummer.

    surt, du får väl slå en signal imorgon om du ska med (0736210936), tänkte dra vid 16-17 nån gång, cyklar nog till jobbet

  • jonaish

    Medlem
    1 juli, 2008 vid 19:12
    sourra;478532 wrote:
    Tack Nils, kul att få se den här filmen ännu en gång. De har säkert ett unikt sömnadskoncept. Ultra Niptuck-tråd, Rayon Gaylord-fiber och Kevlar Reinforced Flapjacks.

    håller med, tyvärr nisseman!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Om man är förkyld…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.