Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Om ni inte vet var ni ska ta vägen i sommar… OMAN!

  • Om ni inte vet var ni ska ta vägen i sommar… OMAN!

    Publicerad av s på 18 juli, 2010 vid 15:26

    Tjaba!

    Det var några år sedan jag var där men Oman är fast i mitt minne – sjukt bra vindsurfing men öken för övrigt (båda psykiskt och fysiskt).

    Flyg åtta timmar till Dubai, hyr en Porche Cayenne Turbo och kör 10 timmar genom öknen (lagligt eller fem timmar om ni vågar), åk fraktfärja i två timmar! Sen är det bara att rigga 4.7 eller 4.2 och segla side/side-off i poolvarmt vatten fullt med hajar!

    Så NICE!!! Det är som bäst under juli!

    Kolla in själva! http://www.youtube.com/v/RpuJIa84gbE&hl=sv_SE&fs=1

    /Staffan

    mikaels svarade 13 år, 9 månader sedan 5 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • surfslusken

    Medlem
    18 juli, 2010 vid 15:57

    De får va ofantiliga mängder hajar där för att man ska se dom som en större olägenhet än en singel arab!
    Ja hade ju lite funderingar på Oman när ja ändå va i krokarna förra sommaren, men då avrådde du mej för att säsongen som varar i typ 3 veckor nästan va över.

  • m3lk3r

    Medlem
    18 juli, 2010 vid 21:14

    Den filmen var ju intressant, bra vindsurfing men FY FAN..

  • nike_shikari

    Medlem
    19 juli, 2010 vid 08:44

    Dar finns en strand namn Al Sawadi. Du kan kite surfa dar. http://www.kiteboarding-oman.com. Oman är mer liberal i jämförelse med andra arabiska länder men jag vet inte om att köra runt i bikini. :shocked:

  • surfslusken

    Medlem
    19 juli, 2010 vid 08:54
    nike_shikari;621424 wrote:
    Oman är mer liberal i jämförelse med andra arabiska länder men jag vet inte om att köra runt i bikini. :shocked:

    T o m här hemma kollar folk snett på mej när ja kör runt i bikinin så de e ja van me.

  • mikaels

    Medlem
    19 juli, 2010 vid 14:50
    S..;621330 wrote:
    Flyg åtta timmar till Dubai, hyr en Porche Cayenne Turbo och kör 10 timmar genom öknen (lagligt eller fem timmar om ni vågar), åk fraktfärja i två timmar!

    /Staffan

    Hehe, låter ju hur enkelt som helst 😉

    Det skall vara någon alldeles ÖVERJÄVLIG surfing för att vara värt det slitet.

    Fö håller jag nog med slusken (om hajar, inte bikinis ;))

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Om ni inte vet var ni ska ta vägen i sommar… OMAN!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.