Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Oman i augusti 2006

  • Oman i augusti 2006

    Publicerad av s på 25 augusti, 2006 vid 09:17

    Nu har jag lagt upp berättelsen från Oman!

    Här finns reseberättelsen och på surfdagboken.se finns alla dagar beskrivna!

    Generellt sätt kan jag säga att det var bra vindsurfing! Men…. det var väldigt mycket ÖKEN! Det fanns verkligen inget annat! Marocko framstår som en nöjespark jämfört med Masirah Island!

    Det var också ganska dyrt att ta sig dit, vi brände 26.000kr/man på tre veckor. Det är nästan exakt 9.000 mer än vad jag gjorde av med tre veckor i Sydafrika! Och där lever man som en kung! På Masirah är det mer som ett fängelse…

    Det var också en ganska krånglig resa. Muscat, där man landar, ligger 50 mil ökenväg bort. Så det tar ett par dagar att ta sig dit.

    /Staffan

    koa svarade 17 år, 8 månader sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • dr-masse

    Medlem
    25 augusti, 2006 vid 09:40

    Härlig reseberättelse!, och själv fick jag stenhårt bekräftat varför surfresekassan varje år tenderar att läggas på Guincho – där finns ju ALLT som saknades i Oman (grym mat, härlig stad, skön omgivning, bad, pool, shopping…) för att göra medresande älskad fru och badsugna barn glada och nöjda. Oman stryks härmed från listan över potentiella resmål… en lista som det aldrig riktigt varit uppe på, men det kändes fint att skriva…

    Men Kap Verde lockar hårt, däremot.

  • koa

    Medlem
    25 augusti, 2006 vid 10:03
    S.. wrote:
    Nu har jag lagt upp berättelsen från Oman!

    Här finns reseberättelsen och på surfdagboken.se finns alla dagar beskrivna!

    Generellt sätt kan jag säga att det var bra vindsurfing! Men…. det var väldigt mycket ÖKEN! Det fanns verkligen inget annat! Marocko framstår som en nöjespark jämfört med Masirah Island!

    Det var också ganska dyrt att ta sig dit, vi brände 26.000kr/man på tre veckor. Det är nästan exakt 9.000 mer än vad jag gjorde av med tre veckor i Sydafrika! Och där lever man som en kung! På Masirah är det mer som ett fängelse…

    Det var också en ganska krånglig resa. Muscat, där man landar, ligger 50 mil ökenväg bort. Så det tar ett par dagar att ta sig dit.

    /Staffan

    Gött att se alla fina bilder, ser fint ut!
    Och tack för fin läsning!

    Aloha

    Calle N

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Oman i augusti 2006

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.