Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Oneil Psycho II (4/3) för 2470kr!?

  • Oneil Psycho II (4/3) för 2470kr!?

    Publicerad av spray på 30 april, 2007 vid 22:06

    Hej alla!

    Måste ha en någorlunda varm våtdräkt för surfning och en del jollesegling.
    En släktning till mig är i USA nu, 359$ = 2 473kr för en ny Psycho 2 4/3, men isåfall måste jag beställa imorgon senast med andra ord är det lite brådis med feedback.

    Är det prisvärt och har någon erfarenhet av den här dräkten?

    http://www.oneill.com/mens-products.php?sport=surf&categoryID=&typeID=20&seriesID=40&id=242

    Ang. storlekar så finns det ett fint “size-chart” på hemsidan, så det borde inte vara några problem att hitta rätt storlek. Svärmor är dessutom sjuksköterska och kan därför ta exakta mått på mig.
    Skulle dräkten mot alla ods inte passa just mig, hur mycket tror ni jag kan sälja den för i sverige?

    Alternativt kan man beställa en “custimized” för ca 3400SEK, då får man välja färgsättning och dekaler helt själv.. Känns kanske inte som att det är värt 1000kr extra.
    http://www.oneill.com/mens-surf-wetsuit-builder.php

    spray svarade 17 år sedan 11 Medlemmar · 21 Svar
  • 21 Svar
  • rasmus_w

    Medlem
    30 april, 2007 vid 22:38

    Alltså, beställer du dina kläder på postorder? Innan du har provat en dräkt på har du inte en aning om ifall den passar. Just när det gäller våtdräkter är det dessutom väldigt viktigt att det blir rätt eftersom den ska sitta så tajt att du inte kan nypa i dräkten utan att huden följer med. Lite för tajt och den spricker/blir bökig att få på/ger cirkulationsproblem/gör ont. Lite för vid och den gör ingen som helst nytta.

  • spray

    Medlem
    30 april, 2007 vid 22:46

    Nej vanligtvis inte, men när det är typ halva priset så antar jag att jag kan sälja den vidare i värsta fall. Det känns som om det är värt att ta risken.
    Det fanns som sagt ett väldigt detaljerat size-chart på oneils hemsida.
    Om jag kunde hitta någon återförsäljare av den här dräkten i Sthm skulle jag kunna sätta mig och köra de 30milen bara för att testa storleken.

  • rookie

    Medlem
    30 april, 2007 vid 22:51

    Köp inte!
    Siljan är väl rätt så kall och en 4/3 dräkt kanske inte räcker för det.

    Var inte dum-snål!

    F.Ö. Du borde få pris för högst frekventa skaparen av nya trådar! Stefan, har vi något sådant pris?

  • spray

    Medlem
    30 april, 2007 vid 22:57

    Jo siljan är ganska kall eftersom den är relativt stor.

    Jag vet inte om Psycho2-dräkten är för kall men förra sesongen körde jag med en kortärmad och kortbent 2mm budgetdräkt och frös iallefall tidvis.

    Denna måste vara mycket mycket varmare tycker jag. Om jag verkligen tar alla mått ordentligt (vikt, längd, nacke, höfter, bröstkorg, midja) så no fanken borde den passa!

  • oscar

    Medlem
    30 april, 2007 vid 23:25

    Psycho dräkten är i så kallat dubbelneopren dvs ett lager lycra på varje sida av neoprenet. Lycra suger åt sig vatten och blir därför kallare pga vindkyleffekten. Slitstarkare men kallare. Vindsurfingdräkten heter evo. Skitsamma om det är 5/3 eller 4/3. Enkelneopren dvs vattentät utsida är betydligt varmare.

  • jomensaatt

    Medlem
    1 maj, 2007 vid 07:18

    Hehe, vad är det för suspensoar den har? Ser skumt ut…

  • spray

    Medlem
    1 maj, 2007 vid 08:14

    Beställd, hahha, hoppas det blev rätt storlek 😀

    Ja det var en jäkla inringning av mittens rike 🙂

  • mimmi-8

    Medlem
    1 maj, 2007 vid 09:42

    Jag har en Psycho II, och jag älskar den dräkten. Jag beställde min från USA genom att ange mina mått och den passar perfekt. Du kan alltid sälja den ifall den inte passar…

  • rocklund

    Medlem
    1 maj, 2007 vid 11:32

    inte för att vara sån….men varför frågar du om du redan har bestämt dig för att skita i alla svar du får?

  • bill

    Medlem
    1 maj, 2007 vid 13:34
    Spray;380363 wrote:
    Svärmor är dessutom sjuksköterska och kan därför ta exakta mått på mig.

    Var det verkligen bara jag som tyckte att det där lät lite tveksamt :tongue:

  • spray

    Medlem
    1 maj, 2007 vid 15:08

    @Mimmi 8 380398 wrote:

    Jag har en Psycho II, och jag älskar den dräkten. Jag beställde min från USA genom att ange mina mått och den passar perfekt. Du kan alltid sälja den ifall den inte passar…

    Härligt! Har du den svarta eller den gröna eller kanske customized?

    Jag tänkte lika som dig, att den går att sälja i värsta fall, men I mitt fall var det ingen tvekan om vilken storlek jag skulle ha och då tycker jag det vore fel att tveka!

    Var ifrån beställde du din?

  • spray

    Medlem
    1 maj, 2007 vid 15:10

    @Bill 380413 wrote:

    Var det verkligen bara jag som tyckte att det där lät lite tveksamt :tongue:

    Det är inte så svårt, bara att dra ner brallorna. ::

  • ola_p

    Medlem
    1 maj, 2007 vid 16:23

    @Spray 380424 wrote:

    Härligt! Har du den svarta eller den gröna eller kanske customized?

    Jag tänkte lika som dig, att den går att sälja i värsta fall, men I mitt fall var det ingen tvekan om vilken storlek jag skulle ha och då tycker jag det vore fel att tveka!

    Var ifrån beställde du din?

    Double lined 4/3a är ju defenitivt sen-vår/sommar/tidig-höst dräkt. Räkna med att komplettera med en varm single lined dräkt för vinterseglingen. Exempelvis Pro-Limit Assault series är inte dum.

  • spray

    Medlem
    1 maj, 2007 vid 16:28

    Hm jag brukar köra med en 2mm budgetshortie, men iofs bara på sommaren. Snoppen blir lite mindre än normalt om man uttrycker sig så.

    Hur tjocka stövlar rekomenderar ni för tidig vårar och lite sena höstar?

  • marden

    Medlem
    1 maj, 2007 vid 16:37

    är det verkligen nån större skilnad på enkel o dubbel nylon i värme
    själv har jag ingen erfarenhet av enkelnylon efter jag haft en GUL dubbelnylon i 15 år köpte jag en pro limit assult 5/3 i dubbelnylon för 2 år sen o jag har alldrig frysit om själva kroppen fingrar o tår ger ju upp långt innan resten av kroppen pga kyla.
    iofs rullar jag inte om kring i vågorna o ligger i vattnet några längre stunder eller är ute i minusgrader

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Oneil Psycho II (4/3) för 2470kr!?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.