Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing O’NEILL WAVE CLASSIC 2009, Apelviken 4-6 september

  • styret

    Medlem
    1 september, 2009 vid 14:10

    En sån liten mesyr sätter väl inte stopp för dej petter. ta med dej mejsel, dunken och dyk upp förfan!

  • tws

    Medlem
    2 september, 2009 vid 14:15

    Håper vi norske får være med også. Bra vind Fredag ser det ut til.

  • s

    Medlem
    2 september, 2009 vid 16:55

    De verkar inte bestämma sig men det är ju mycket djupa lågtryck på gång så det är nästan osannolikt att det inte blir segling!

    Här är det senaste!

    Fredag kväll!
    GOOD STAFF spelar live med gästartister på scen på Majas vid havet!
    GOOD STAFF är det beryktade husbandet som spelar Ska, Garage och annat i baktakt! Måste ses!
    Registreringen för tävlande är även på Majas mellan 20-21.
    BOKA BORD om ni vill äta då de öppnar för oss och restaurangen inte vill stå utan det bästa surfkäket! 0340-14151 Ta med alla kompisar och kom dit! För 100kr får ni inträde och en stor öl (vilket i praktiken betyder att ni bara betalar 50 spänn i inträde). För tävlande är inträdet gratis (men dessa atleter bjuds inte på öl).

    Lördag!
    Anmälningarna ramlar in i snabb takt nu. Regerande mästaren Kristoffer och mästarinnan Marie är på plats i helgen! Utmana dem!
    Eller utmana dig själv och dina polare – det finns en klass för alla.
    Open, Dam, Junior samt Master. Se mer på http://www.apelviken.nu
    Registrering mellan 09-09.30 och skepparmöte kl.10.

    Söndag!
    Som sagt ser vindprognosen variernade ut men vi korar säkerligen segrare i alla klasser på söndag!
    Dagen startar med skepparmöte kl.09.

    Vi ses i helgen!!!

    /Varberg Vindsurfingklubb genom tävlingsledare Staffan Bolminger

  • nikke

    Medlem
    2 september, 2009 vid 19:32
    S..;569252 wrote:
    Varberg Vindsurfingklubb tillsammans med O’Neill bjuder in alla seglare och partysugna till Wave Classic 2009!

    Den 4 september är det party på Majas strandcafé med liveband alt. DJ! Boka bord om ni vill vara säkra på plats. De har inte lika stora lokaler i år som tidigare så det blir trångt och tryck!

    Den 5-6 september är det SM i Wave samt Long Distance! Vi kommer inte segla dessa samtidigt så det går att segla båda om man önskar.

    Klasserna i Wave är Open, Dam och Junior där Open har officiell SM status. Även Master kommer seglas i Wave!
    Vi kommer kora en svensk mästare och dela ut medaljer på söndagen! De inofficiella klasserna från bucklor och ära!

    Klasserna i Long Distance är Carbon, Open och Junior. Dessa seglas samtidigt. Kolla in hur det såg ut förra året på http://www.apelviken.nu under TÄVLINGSSIDORNA. Det var riktigt ballt!

    O’Neill är sponsor av tävlingarna!

    Se mer på http://www.apelviken.nu

    SURF’S UP!!!

    Varberg Vindsurfingklubb

    Tävlingen beslagtar apel hela helgen då? Tänkte dra ner och surfa nämligen dock inte tävla! 🙂

  • s

    Medlem
    2 september, 2009 vid 20:41
    NIKKE;572581 wrote:
    Tävlingen beslagtar apel hela helgen då? Tänkte dra ner och surfa nämligen dock inte tävla! 🙂

    Jo, det kan man ju säga.
    Det kommer vara fyra seglare ute hela tiden som inte kommer väja för något annat än en annan medtävlande. Så jag skulle kunna säga att tävlingen upptar hela viken.
    Såå… Välj gärna annan vik (Åsa, Läjet, Vilshärad, Ringenäs mfl). Vi kommer sätta upp skyltar i Apelviken med den uppmaningen också. Jag hoppas att alla kan ställa upp på det. Det är ju bara en helg om året som vindsurfarna begränsas likt detta – Kitearna har det varje dag mellan 10-18 under sommaren… :crazy:

    /Staffan

  • s

    Medlem
    2 september, 2009 vid 20:42

    Under Wave Classic bjuder Search Magazine de tävlande på grillat i viken! Nice!!!

    /Staffan

  • nikke

    Medlem
    2 september, 2009 vid 21:05
    S..;572647 wrote:
    Jo, det kan man ju säga.
    Det kommer vara fyra seglare ute hela tiden som inte kommer väja för något annat än en annan medtävlande. Så jag skulle kunna säga att tävlingen upptar hela viken.
    Såå… Välj gärna annan vik (Åsa, Läjet, Vilshärad, Ringenäs mfl). Vi kommer sätta upp skyltar i Apelviken med den uppmaningen också. Jag hoppas att alla kan ställa upp på det. Det är ju bara en helg om året som vindsurfarna begränsas likt detta – Kitearna har det varje dag mellan 10-18 under sommaren… :crazy:

    /Staffan

    Det är lugnt! Tack för informationen, då vet jag åt vilken vik jag ska styra bilen om det blir vind lör – sön.

  • davo

    Medlem
    3 september, 2009 vid 06:50

    Kolla prognosen!! Hoppas hoppas hoppas!

  • billie

    Medlem
    3 september, 2009 vid 08:20

    Hur blir det med husbilsparkeringen i år ? . Den fylls väl snabbt .Förra året om jag inte misstar mig var det visst fritt att parkera på gräsmattan och bilparkerinen där det är förbud att stå 02-06. Om man nu vill övernatta nära området. Finns det någon som har information i ämnet ?

  • s

    Medlem
    3 september, 2009 vid 19:46
    Billie;572729 wrote:
    Hur blir det med husbilsparkeringen i år ? . Den fylls väl snabbt .Förra året om jag inte misstar mig var det visst fritt att parkera på gräsmattan och bilparkerinen där det är förbud att stå 02-06. Om man nu vill övernatta nära området. Finns det någon som har information i ämnet ?

    Nej på gräsmatteparkeringen öster om vägen får vi absolut inte parkera. Grannarna blir tokiga.
    Men vi har fått tillåtelse att använda “surfarnas” parkering och vi kommer trycka biljetter till detta då vi lovat att hålla koll på att det bara står surfare som “tillhör tävlingen” (vilket alla surfare gör – eller hur!). Kommer finnas för en symbolisk summa i sekretariatet.

    /Staffan

  • s

    Medlem
    3 september, 2009 vid 20:13
    Davo;572699 wrote:
    Kolla prognosen!! Hoppas hoppas hoppas!

    Hehe! Den ser bara bättre och bättre ut!!! Nu verkar det som tävlingsledningen får segla av sig ordentligt med 3.5:an på fredag och sen kommer vinden på lördag eftermiddag och söndag så vi kan segla genom alla stegar och kanske till och med ett par gånger! Eller så kör vi en super session extra för att få lite extra ladd på vattnet!

    /Staffan

  • drakglenn

    Medlem
    4 september, 2009 vid 08:41
    S..;572647 wrote:
    Jo, det kan man ju säga.
    Det kommer vara fyra seglare ute hela tiden som inte kommer väja för något annat än en annan medtävlande. Så jag skulle kunna säga att tävlingen upptar hela viken.
    Såå… Välj gärna annan vik (Åsa, Läjet, Vilshärad, Ringenäs mfl). Vi kommer sätta upp skyltar i Apelviken med den uppmaningen också. Jag hoppas att alla kan ställa upp på det. Det är ju bara en helg om året som vindsurfarna begränsas likt detta – Kitearna har det varje dag mellan 10-18 under sommaren… :crazy:

    Med risk för att bli lynchad av Eliten 😉

    Hela viken en hel helg?, att nypa halva (den bästa delen) är ju mer än okej men hela viken? Har ju både räknat 70-80 segel i viken samtidigt, ska dessa knö i Lejet med de 70 som redan är där för att 4 ska tävla i hela viken?, blir ju kanon med 150 pers i Läjet:tongue:

    Sen ska väl Kitarna & surfarna ha sitt SM i Lejet och då sitter vi alla på stranden :smirk:

    Jaja, drabbar inte mig, är ju fånge (gift, 3 barn och ett hus utan värme), en reflektion bara…….Jo just det, ett tips….BYGG ALDRIG HUS!

    (vi ses i Lejet i eftermiddag hmhm)

    //Glenn

  • nikke

    Medlem
    4 september, 2009 vid 18:51
    Drakglenn;573137 wrote:
    Med risk för att bli lynchad av Eliten 😉

    Hela viken en hel helg?, att nypa halva (den bästa delen) är ju mer än okej men hela viken? Har ju både räknat 70-80 segel i viken samtidigt, ska dessa knö i Lejet med de 70 som redan är där för att 4 ska tävla i hela viken?, blir ju kanon med 150 pers i Läjet:tongue:

    Sen ska väl Kitarna & surfarna ha sitt SM i Lejet och då sitter vi alla på stranden :smirk:

    Jaja, drabbar inte mig, är ju fånge (gift, 3 barn och ett hus utan värme), en reflektion bara…….Jo just det, ett tips….BYGG ALDRIG HUS!

    (vi ses i Lejet i eftermiddag hmhm)

    //Glenn

    Tänk på att om något år har all sveriges fågelskådare med länsstyrelsen som sponsor, årsmöte på stranden denna helg på apelviken och så tältar de på stranden på läjet. Samtidigt som windsurfarna har wave classic i apelviken samt att kitarna och surfarna har någon jippotävling också i läjet. Tänk att filma det!!!! 😉

  • surfslusken

    Medlem
    5 september, 2009 vid 05:43
    Drakglenn;573137 wrote:
    Jaja, drabbar inte mig, är ju fånge (gift, 3 barn och ett hus utan värme), en reflektion bara…….Jo just det, ett tips….BYGG ALDRIG HUS!

    (vi ses i Lejet i eftermiddag hmhm)

    //Glenn

    Bygga hus e ju hur kul som helst! Så länge man får göra de som man vill, när man vill och har lust. Din tabbe i livet (som du lär få dras med ett tag) handlar nog mer om de där me att du skaffa en fru o 3 barn INNAN du börajde bygga huset!
    Så de e de bara till o bita i de sura, snickra vidare (glöm inte o kolla med familjen hur dom vill ha de bara) o se ditt enda liv svischsa förbi!

  • sundberg

    Medlem
    5 september, 2009 vid 15:15

    Lite info om hur dagen har varit tack! Det är synd om oss som inte kan vara där =/

Sida 2 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing O’NEILL WAVE CLASSIC 2009, Apelviken 4-6 september

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.