Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing O’NEILL WAVE CLASSIC 2009, Apelviken 4-6 september

  • O’NEILL WAVE CLASSIC 2009, Apelviken 4-6 september

    Publicerad av s på 21 augusti, 2009 vid 21:49

    Varberg Vindsurfingklubb tillsammans med O’Neill bjuder in alla seglare och partysugna till Wave Classic 2009!

    Den 4 september är det party på Majas strandcafé med liveband alt. DJ! Boka bord om ni vill vara säkra på plats. De har inte lika stora lokaler i år som tidigare så det blir trångt och tryck!

    Den 5-6 september är det SM i Wave samt Long Distance! Vi kommer inte segla dessa samtidigt så det går att segla båda om man önskar.

    Klasserna i Wave är Open, Dam och Junior där Open har officiell SM status. Även Master kommer seglas i Wave!
    Vi kommer kora en svensk mästare och dela ut medaljer på söndagen! De inofficiella klasserna från bucklor och ära!

    Klasserna i Long Distance är Carbon, Open och Junior. Dessa seglas samtidigt. Kolla in hur det såg ut förra året på http://www.apelviken.nu under TÄVLINGSSIDORNA. Det var riktigt ballt!

    O’Neill är sponsor av tävlingarna!

    Se mer på http://www.apelviken.nu

    SURF’S UP!!!

    Varberg Vindsurfingklubb

    s svarade 14 år, 6 månader sedan 30 Medlemmar · 47 Svar
  • 47 Svar
  • basse

    Medlem
    22 augusti, 2009 vid 05:56

    Fet poster som vanligt L-S! Bra jobbat!

    Ses!

  • s

    Medlem
    24 augusti, 2009 vid 21:19

    Jag glömde skriva det. Vi planerar att köra MASTER-klass i våg också! Så nu får alla gamla gubbar (över 35 enligt reglerna) segla mot varandra. Om de inte vill bli svensk mästare så klart. Då är det öppna klassen som gäller.

    /Staffan

  • tall-jonny

    Medlem
    24 augusti, 2009 vid 21:24
    S..;569894 wrote:
    Jag glömde skriva det. Vi planerar att köra MASTER-klass i våg också! Så nu får alla gamla gubbar (över 35 enligt reglerna) segla mot varandra. Om de inte vill bli svensk mästare så klart. Då är det öppna klassen som gäller.

    /Staffan

    Du då, som är gammal gubbe då – antar att du är sugen på att bli svensk mästare -var ingen kyckling nu:grin:

  • emil_h

    Medlem
    24 augusti, 2009 vid 21:31

    Snyggt 🙂

  • surfslusken

    Medlem
    25 augusti, 2009 vid 05:10
    Emil_H;569898 wrote:
    Snyggt 🙂

    Du har tydligen inte sett en spegel ida junior??

  • styret

    Medlem
    25 augusti, 2009 vid 06:49

    kanske skulle ta och tävla för en gångs skull.
    vart anmäler man sig och vad kostar det?

    edit, efter mycket rotande så hittade jag det. kanske skulle lyfta upp det litegranna?

  • hakuna

    Medlem
    25 augusti, 2009 vid 07:40

    För att ni skall få vind så bidrar jag med att gå på bröllop den helgen.

    Niclas

  • rrd

    Medlem
    25 augusti, 2009 vid 17:41

    Men vad har hajen i munnen??? Äter dom kitare…
    Tja dom är ju allätare…

    Gillar alla hennes surfbilder oavsett motiv.

  • dr-masse

    Medlem
    26 augusti, 2009 vid 08:43

    Jag måste säga att när jag sade “ja” till att gifta mig 6 september för några, många, år sedan och inte inse konsekvensen att för i stort sett all framtid ha förhandlat bort Wave Classic var ju en gnutta obegåvat…

    Men affischen är ju helt fantastisk och jag hoppas ni får en grym helg alla som är där! Det där med “long distance” i plastklassen lockade mig rätt mycket, måste jag säga.

  • blabussen

    Medlem
    26 augusti, 2009 vid 17:37

    blir alla som tävlar placerade eller är de t ex top 10 som placeras och resten hamnar på delade sista plats?

  • s

    Medlem
    26 augusti, 2009 vid 17:55
    blåbussen;570423 wrote:
    blir alla som tävlar placerade eller är de t ex top 10 som placeras och resten hamnar på delade sista plats?

    Från plats 9 och nedåt är det svårt att skilja dem åt eftersom man seglar en stege. Nästa placering blir 17. Så svaret på din fråga är nej.

    /Staffan

  • blabussen

    Medlem
    27 augusti, 2009 vid 16:43


    0-9 blir placerade sedan
    10-17 och sedan
    18-?
    ?-?

    Jag funderar för att jag kan vara med vill jag bli placerad, men jag räknar inte med top 10 😉

  • donpedro

    Medlem
    28 augusti, 2009 vid 11:22

    Hade verkligen sett fram emot waveclassic tatt ledigt fån jobbet och allt. Dock satte en joggingrunda stopp för det hela. Trampade snett och slet av syndesmosen och har nu presis vaknat efter operation.

    Helvete va trist, finns det nån paralympics klass???

  • jeppo_f

    Medlem
    28 augusti, 2009 vid 12:18
    donpedro;570990 wrote:
    Hade verkligen sett fram emot waveclassic tatt ledigt fån jobbet och allt. Dock satte en joggingrunda stopp för det hela. Trampade snett och slet av syndesmosen och har nu presis vaknat efter operation.

    Helvete va trist, finns det nån paralympics klass???

    Självklart! Den går av på stranden, i en solstol, med en öl i handen, sägandes “Ha, om jag bara inte var skadad skulle jag sopa banan med alla där ute”.

    Fan vad trist!

    /j

  • teamrider

    Medlem
    31 augusti, 2009 vid 20:33

    Gött Gött Gött!

    Ses i Varberg…

Sida 1 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing O’NEILL WAVE CLASSIC 2009, Apelviken 4-6 september

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.