Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Onepump… love it or is it just something else to go wrong?

  • sourra

    Medlem
    23 juni, 2010 vid 13:22

    Jo det är lite meck om måste riva ut LE (speciellt första gången innan man lärt sig hur det funkar). Så jäkla bökigt är det inte men visst är det en nackdel med det systemet. Å andra sidan har man ju ingenting externt som kan gå sönder eller orsaka skador på kiten. Jag har sett slangarna eller ventilerna släppa på fyra av de stora märkena i landet som använder sig av slang mellan LE och strut. På två av dom har jag även sett ventil/slang-anordningen orsaka hål på duken. Det tycker jag personligen är ett större problem än att det tar 15 minuter längre tid den dagen då man måste reparera sin LE men det är väl en smaksak antar jag.

  • dalen

    Medlem
    23 juni, 2010 vid 21:26

    Mera onepump så jag får ännu mera att laga åt alla som tycker det är för bökigt. Har ju så mycket fritid när man kör utan slöpumpsys.

  • larssa

    Medlem
    26 juni, 2010 vid 13:31

    Klart det skall va onepump. Går det sönder-köp nytt!

  • skanepaul

    Medlem
    26 juni, 2010 vid 20:20

    Love it!

  • pepa

    Medlem
    27 juni, 2010 vid 08:05

    Köpte precis en gammal Co2 16 2004 för 500 spänn, givetvis utan onepump. Reflekterade inte ens över detta när jag pumpade upp den, så jobbigt var det 🙂 På tal om pumpning, hur många här fick med en liten HANDPUMP till sin första kite? Det ni.

  • mtias

    Medlem
    27 juni, 2010 vid 17:12
    Pepä;618694 wrote:
    Köpte precis en gammal Co2 16 2004 för 500 spänn, givetvis utan onepump. Reflekterade inte ens över detta när jag pumpade upp den, så jobbigt var det 🙂 På tal om pumpning, hur många här fick med en liten HANDPUMP till sin första kite? Det ni.

    Usch det hade jag nästan glömt. En sådan som hon har i handen fast röd(tillhörde min gamla black tip..)
    kats_kite_pump.jpg

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Onepump… love it or is it just something else to go wrong?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.