Senaste nytt Forums ordning och reda i viken!

  • ordning och reda i viken!

    Publicerad av danneman på 1 oktober, 2003 vid 21:29

    Har vart ute och badat idag och som nybörjare så har man ingen direkt koll på vilken sidan man ska segla om en kite eller en annan windsurfare som kommer farande i fulll fart mot än, lite surf vett, vart kan man hitta sådana uppgifter? confused.gif

    anonym-anvandare svarade 20 år, 8 månader sedan 4 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • callekuling

    Medlem
    2 oktober, 2003 vid 06:20

    Kolla in på http://www.apelviken.nu/vvk.index.html.
    Klicka på klubbinfo, sen gå in på väjningsregler.

    /CalleP! wink.gif

  • getwet

    Medlem
    2 oktober, 2003 vid 09:36

    Enligt de regler som finns för “seglingsfarkoster” ska man köra om på läsida………men det är inte speciellt praktiskt om du ska passera en kite. Själv gör jag som så att jag alltid passerar/möter en kite på lovartsidan för säkerhets skull.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    2 oktober, 2003 vid 10:27

    Det brukar väll oftast lösa sig självt. de som e bättre brukar väja för de som verkar ha problem och ser man någon som försöker ta höjd brukar man ju falla av för att inte förstöra och givet vis om någon ligger i vattnet så väjer man undan, hint hint till dig som försökte köra över mitt segel i apel viken för 2 veckor sedan. Det viktigaste e väll att tidigt visa vart man vill så den mötande kan ta beslut om han/hon skall falla eller lova.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums ordning och reda i viken!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.