Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Öregrund Söndag 28/9

  • Öregrund Söndag 28/9

    Publicerad av surfen på 29 september, 2008 vid 05:49

    Blev en kanondag! Blåste från vi kom vid åtta tiden och tills jag åkte vid 16:30, med en liten svacka i vinden runt 12 tiden på 5minuter, sen bara ökade det hela tiden och vred sakta upp mot NV, Mmmmmm. Började dagen med 6,6 och 94 liters brädan, lätt överriggad från start, avslutade med 5,9m² och 84liter, men var då redigt överriggad. Pojkarna från trakten riggade ner till 5,3m² och fortsatte med hopp och lek.
    Grepen ser inte ut mycket när man står på land och tittar ut mot Bellonagrundet 3km bort, lite vitingar ser man och lite bryt mot land!? Inget romantiskt skimmer från vattnet eller rev som gör lite vågor en bit ut, utan bara en massa vattnen, svart och kallt som ska upp från djupet och pressas in mot stenhällarna på land. Bara att ta sig ut är ett mandomsprov, Ofta tar man ett lite för stort segel, men det slutar oftast med en repa och man kämpar sig tillbaka och riggar ner till ett midre segel. Vågorna bryter inte som dom gör vid Rullsand/Väddö men rullar på hela tiden när man kommer ut 1km eller så, jisses vilka hoppramper det bygger upp. FY FAN vad jag gillar Grepen.
    Det var lite kallt i luften på morgonen så mössa och huva kändes rätt bra i blåsten.
    Vi som busade runt på vattnet var, Emil, Stellan, Jens, Kralle och jag.
    Blev inte så mycket fotat när man hade fullt upp på vattnet.

    surfen svarade 15 år, 7 månader sedan 1 Medlem · 0 Svar
  • 0 Svar

Tyvärr, inga svar hittades.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Öregrund Söndag 28/9

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.