Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Örskär – Landsort på ons-tors??!!

  • Örskär – Landsort på ons-tors??!!

    Publicerad av pericson på 7 augusti, 2005 vid 15:55

    Smhi:
    Ett dellågtryck på sydligaste Bottenhaver rör sig något åt nordväst. Ett annat lågtryck närmar sig Baltikum i morgon från sydost. Detta lågtryck kan senare på tis/onsdag utvecklas till ett rejält sommaroväder med risk för mycket kraftiga vindar.

    Flerdygnsprognos:
    Tis: Mellan ost och nordost, 6-10 m/s Dygnets högsta vindhastighet 12 m/s.
    Ons: Sydost, 14-18 m/s Dygnets högsta vindhastighet 15 m/s.
    Tor: Mellan ost och nordost, 8-12 m/s Dygnets högsta vindhastighet 14 m/s.

    //Laddar cool.gif

    star svarade 18 år, 9 månader sedan 9 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • fjant

    Medlem
    7 augusti, 2005 vid 18:41

    hehe låter mysigt! host-host, chefen, vad sjuk jag e!!! wink.gif

    /Fjant

  • feg

    Medlem
    7 augusti, 2005 vid 18:51

    Fan vet du inte att din chef bevakar SMHI paralellt med din sjukfrånvaro!?

    /feg (som inte vågar skolka)

  • getwet

    Medlem
    7 augusti, 2005 vid 18:54

    Märklig benämning “med risk för mycket kraftiga vindar” Borde det inte stå “med goda möjligheter för mycket kraftiga vindar”?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    7 augusti, 2005 vid 19:38

    åh vad synd att jag fortfarande har semester, kan bli riktigt kul om prognosen håller !

    HOPPAS !

    Kom precis hem från kreta där det avslutades med 4,5 och 74 liters wavefrestyle (jag väger 85)

    Fredrik

  • boman

    Medlem
    8 augusti, 2005 vid 07:59

    Hmmm vilken dag ska man satsa på? prognoserna stämmer inte riktigt mot varandra.
    Väddö i morgon tisdag eller onsdag confused.gif

  • larry

    Medlem
    8 augusti, 2005 vid 14:07

    Ja, det är inte lätt. Det enda som är säkert är väl att det kommer fortsätta regna denna sommar.

  • poppo

    Medlem
    8 augusti, 2005 vid 16:35

    jag åker ut till väddö efter lunch imorgon tisdag om vi har vind på mätarna. eller kanske rullsand om det är mer ost i vinden.. onsdag ser ju också ok ut (dock ej hos smhi!)

    börjar för övrigt ledsna rätt hårt på att det jämnt lovas kulingar om 3 dagar som ALLTID försvinner dagen innan.

  • poppo

    Medlem
    8 augusti, 2005 vid 17:09

    nån vänlig själ som har tillgång till båtvädret plus eller dylikt för svealandskusten imorgon och onsdag? jag blir loco på dessa prognoser…

  • anonym-anvandare

    Medlem
    8 augusti, 2005 vid 21:24

    SMHI är ena riktiga pajasar, tror faktiskt att de oftare har fel på vinden än rätt,

    håller med föregående talare; alltid 100 m/s om 3 dagar men i morgon blåser det 4 m/s,

    idioter !!

    frågan är om man vågar åka på de prognoser som ligger nu, väddö, kapellskär eller vad kan funka?!

    Fredrik

  • star

    Medlem
    9 augusti, 2005 vid 06:17

    Visst är det dystert! SMHI gör trots allt, tycker jag, en godkänd insats med att bedöma väder och vind. Skaffa “båtväder plus” så kommer du att åtminstone minska antalet bomkörningar….

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Örskär – Landsort på ons-tors??!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.