• jesper-b

    Medlem
    27 november, 2012 vid 10:28

    Om nån är på Torö: Rapportera! Om det funkar kan det vara hur bra som helst, jag är totalrökt, men hade absolut chansat om jag hade kunnat. Maca funderade på det…

    DE bästa dagarna någonsin har varit på ost eller till och med lite nordost, men då måste det bralla som f-n och det sker inte ofta. Två år sedan blåste det 65 grader över 30m/s hela natten och mojnade ner under förmiddagen. Då var det rak off-shore så vindsurf funkade inte, men udden var rena indo, med tubande fett point brake både högrar och vänstrar. Jag har aldrig sett något liknande i Sverige någonsin.

    De ostliga dagarna med vindsurfing är lika legendariska som ovanliga, men de händer…

    /JB

  • dr-masse

    Medlem
    27 november, 2012 vid 13:37

    Enligt de Torö-rapporter jag fått = inga vågor. Lite förvånad, faktiskt, med tanke på obsarna. Undrar om det kan bero på att de starka vindarna legat för nära för att bygga något svall som orkar in?

  • maca

    Medlem
    27 november, 2012 vid 21:43

    Jag är riktigt förvånad över att vågorna inte hittade in till Torö idag. Det blåste bra på Landsort och 4.5-5.0 segel på stenstrand. Vid udden var det side till side off och supercleana pyttevågor. Det hade vart magiskt med lite size.
    Blev ändå 2h full gas 5.0 och en och annan av dagens bjässar i knästorlek 😉

    Mer syd i vinden i natt och i morgon fm. Spännande att höra om vågorna kommer in då. Någon lär väl blöta surfbrädan eller SUPen kring lunch?!?

  • oldschool

    Medlem
    28 november, 2012 vid 07:16

    Argg…jobb eller kanske magiskt v-surf alt. kallt plattvattenssegling…en liverapport nu på morgonen skulle inte skada 🙂

  • dude

    Medlem
    29 november, 2012 vid 09:35

    Igår eftermiddag var glassy midjehöga set på udden, stenstranden. Fredag ser ännu bättre med offshorevind. Kul om det blir fler, så det alltid är någon på den största setvågen. :-))

    Säg till om du är på väg ut! Ser ut att jag kommer ut själv, men själv vill man ju inte vara :smirk:

  • maca

    Medlem
    29 november, 2012 vid 13:00

    @dude 704027 wrote:

    Igår eftermiddag var glassy midjehöga set på udden, stenstranden. Fredag ser ännu bättre med offshorevind. Kul om det blir fler, så det alltid är någon på den största setvågen. :-))

    Säg till om du är på väg ut! Ser ut att jag kommer ut själv, men själv vill man ju inte vara :smirk:

    Kul att det blev SUPbar size – grattis 🙂
    Långa glassiga linjer också antar jag.
    Ostan verkar va rejält lurig att “sia” vågstrlk för Torö. Kan inte någon vänlig själ sätta upp en webbkamera/väderstation på stenstranden? Det finns ju en massa stoplar och “tomtgräns-skyltar” på stranden ändå. Kan iofs vara värt någon bomkörning då och då…

  • dude

    Medlem
    30 november, 2012 vid 20:21

    Nu är det för få ute den här tiden på året! I onsdags var vi två personer. och idag var jag ensam så jag avstod att åka ner. Var är alla surfare den här tiden på året??? :confused2:

  • maca

    Medlem
    1 december, 2012 vid 12:26

    @dude 704124 wrote:

    Var är alla surfare den här tiden på året??? :confused2:

    Det talar de inte om… 😉
    Men med tanke på våghöjden i norra skärgårn igår (6.7m) så förstår jag inläggen:
    http://surfsverige.se/index.php/forum/2-surfforum/104560-norr-om-sthlm

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.