Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Östergötland har en ny spot!!!!

• Östergötland har en ny spot!!!!

Publicerad av bohn2fly på 14 juli, 2004 vid 12:35

Tycklingen:

tycklingen.jpg

Vägbeskrivning:
    Kör norrut från Vadstena, väg 50. Ta av mot Birgittasjukhuset och höger direkt. Följ lång rak grusväg 1,5km, vik av åt vänster vid bondgården. Efter 150m har du badplatsen på höger sida

Guran är där nu och jag drar nu.

/Peter

bohn2fly svarade 20 år, 3 månader sedan 9 Medlemmar · 14 Svar
  • 14 Svar
  • fredo

Medlem
    14 juli, 2004 vid 12:46

Har varit där och vindsurfat – rätt sugit ställe tycker jag…
    Ett par stora stenar precis under vattenytan på ett par ställen som man kan köra sönder fenor alt. sräcka skallen mot. Riktigt sunkigt om man tappar höjd eller blir drivades…massa vass öster ut, och skog eller hela jävla Vadstena viken väster ut…

• stebe

Medlem
    14 juli, 2004 vid 13:10

cool.gif“So long and thanks for all the shows” cool.gif

Nu bär det av hoppas ni får en blåsig sommar och höst, Guran, Freddy, Mr Psyco, EH Petter, Mr team rider o alla ni andra östgöta-kajtösch så kommer jag upp och hälsar på er lagom till snowkitingen drar igång på alvar..
    shocked.gif
    Ha´de gött o kör hårt cool.gif

Ps. Guran, var rädd om jettan

• fredo

Medlem
    14 juli, 2004 vid 14:20

Faaan Stebe…we will miss ya!
    Hoppas knät fixar sig fort i värmen så att du kan komma igång på allvar. Räknar kallt med att du kommer hem och lär oss lite shysta moves sen.
    Watch out for the big fishes… wink.gif

Du får ta och avlägga rapport här på formuet när du installerat dig.
    Se till att ta det lagom med studierna så du får tid för rip och skön surf!
    Finns det pengar i kassan framåt jul så kommer vi ner och hälsar på!

A+

• fredo

Medlem
    14 juli, 2004 vid 14:27

Som sagt…mkt airtime är nog inte så dumt…
    http://www.infocast.dk/eb/mediamaker.php?id=476&offset=0&category=&q=

• jbi

Medlem
    14 juli, 2004 vid 19:49

Vi har ju en gammal spot som e grym med, the Udd !! Lasse o jag har precis kommit hem från en grym 4-timmare med 12m2-vind.Vore spännande o höra om ni haft vind nån annanstans idag, på Roxen verkar det som regnvädren gått runt sjön och piskat upp vinden. JB

• rambo_johnson

Medlem
    14 juli, 2004 vid 19:51

haha fan ni har det inte lätt där uppe grabbar

• walle

Medlem
    14 juli, 2004 vid 20:21

Svar till:

Har varit där och vindsurfat – rätt sugit ställe tycker jag…
    Ett par stora stenar precis under vattenytan på ett par ställen som man kan köra sönder fenor alt. sräcka skallen mot. Riktigt sunkigt om man tappar höjd eller blir drivades…massa vass öster ut, och skog eller hela jävla Vadstena viken väster ut…

[/ QUOTE ]
    …längtar inte direkt hem grabbar wink.gif
    Ta och kom över vet ja! jeeeevla najs här på ön!!! cool.gif

• guran

Medlem
    14 juli, 2004 vid 21:04

du har så rätt! en packe segeltejp är ett måste i det här länet grin.gif som tur är så ska tjejen ner till sina hemtrkater i Malmö i höst, jävligt synd…..

• fredo

Medlem
    14 juli, 2004 vid 21:09

Drog till V-mon vid 18-hugget….sunk! Fick ett par vänder med 16 kvadratarn, men det var dåligt….regnvädret kom och gick…
    Ni får ta och pipa till när ni kör på udden så man vet när båte ligger redo!

• bohn2fly

Medlem
    14 juli, 2004 vid 21:14

Kite är så mycket mer än att surfa. I goda vänners lag tog vi ju en bastu i vår klubbstuga. Samt korkade upp årgångs lätt-öl från dec-2003. Det är fanimej inte illa…

Jovisst fungerar udden. Kan man kita där så finns det ingen spot i världen som inte kan räknas som spot…

Det är klart, ni vet ju namnen på vindsurfarna som ni kan ropa när ni behöver bli upplockade med båt. Ingen lär väl reagera när man ropar: “Öööhh, du där tar du inte båten nu, så driver jag till Göta kanal och slussar mig till Göööteborg”….

1 timmes kite och 80 minuter i bil…som vanligt kan man säga…

/peter

• mrmille

Medlem
    14 juli, 2004 vid 21:55

Personligen lyckades jag (hör och häpna) svepa runt på mountainboarden i flera timmar.

11.5 ARX’en höll sig uppe och gav flera sköna repor med go hangtime i hoppen.

Otroligt väl dag på korpvallarna fram tills regnet började trilla ned. Ca 10 minuters bilåkande och 4 timmars kitande för min del då!

• lasse62

Medlem
    15 juli, 2004 vid 05:32

Sååå jvl bra, skönt att vara slutkörd!!!
    smirk.gif smirk.gif smirk.gif
    /LA
    Visst kan vi höra av oss, tycker dock att det varit mycket blandade åsikter om udden “förträffligthet”.
    Vilka är intresserade?

• fredo

Medlem
    15 juli, 2004 vid 07:07

Jag är! Pip/ring när ni drar så kan jag slå på djungeltrumman…
    L8r

• bohn2fly

Medlem
    15 juli, 2004 vid 07:40

Svar till:

Sååå jvl bra, skönt att vara slutkörd!!!
    smirk.gif smirk.gif smirk.gif
    /LA

[/ QUOTE ]
    Reeeespeeeect säger jag smile.gif

Låter härligt…

Det jag såg sist jag var där var ju en båt som plockade upp två kitare. Resultat = borttappad bräda confused.gif

Men det är klart, man får väl ta tjuren i hornen och hänga på crazy.gif

/Pete

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Östergötland har en ny spot!!!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.