Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing östersund, storsjön

  • östersund, storsjön

    Publicerad av gur på 2 juli, 2009 vid 12:54

    Eftsom pozo inte fungerade förra veckan skall jag ta med surfprylarna till landet för första gången, vart seglar man i östersund/svenstavik/storsjön-trakten?

    vind svarade 14 år, 10 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • enlight

    Medlem
    2 juli, 2009 vid 13:57

    Välkommen upp!!! =)
    Kolla in http://www.surfosd.se!
    Börjar det blåsa så håll koll på gästboken. De som sticker ut först skriver oftas där vart det är som gäller sedan hakar oftast resterande på!
    Skriv gärna nått inlägg i gästboken om du vill! =)

  • sjogren

    Medlem
    2 juli, 2009 vid 14:56

    hur ofta är det drag?
    det kanske är värt att, även för min del, släpa upp prylarna till Republiken 🙂

  • enlight

    Medlem
    2 juli, 2009 vid 18:53

    Det blåser ju rätt ofta, men tyvärr oftast för lite! :-/
    Men ta med prylarna. Man vet aldrig när det brallar på =)
    Vid sydligt så kör man som mitt i stan om man tycker det är ballt!
    Vid nordvästan kan det byggas upp riktigt fina vågor i Bynäset, mn oftast blir det Göviken, nära och bra.
    Hör av er när ni kommer upp! =)

  • vind

    Medlem
    2 juli, 2009 vid 20:26

    Häpp, hårde mård påstår att han seglat i ångbåtsrännan med diskhandskar på vintern, men ångbåten går väl inte på vintern ? Oavett svårt inspirerad och som ett antibiotika mot den hårda nordvästan som alltid brukar blåsa sönder mina flugfiskeövningar i Dammån, plockade jag under ett par år med mig en bräda till Hallen. Därifrån utgick jag sedan (för nordvästan infann sig brädan till trots) över mot andra sidan. Arvesund kanske ? Det brakade bra i bitarna som get wet brukar säga och jag kände alltid att odjuret lurade i det mörka djupet så det var inget fel på adrenalinet. Odjursfrossan härjade när jag vattenstartade, som capetown men lite mer voodoo. Klart värt det för upplevelsen, rekommenderas ……

    Uff

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing östersund, storsjön

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.