Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Ostligt Gbg lördag?

  • Ostligt Gbg lördag?

    Publicerad av klw på 10 augusti, 2006 vid 21:56

    Vad jag förstår skall det blåsa ostligt på lördag, och var åker man då bäst i Göteborgstrakten? Ytspänning säger Öckerö (Långesand) – är det någon som kan berätta mer om det?

    Jag är nybörjare (har just gått kurs) och behöver hjälp med att launcha – och så vore det ju bra om någon märker ifall jag skulle skada mig…

    Är beredd att åka en bit om det hjälper för att hitta lämpliga förhållanden.

    Alla tips välkomna 😀

    klw svarade 17 år, 7 månader sedan 2 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • henkeman70

    Medlem
    10 augusti, 2006 vid 22:48

    Var där förra veckan. Ingen vidare spot om det är rak ostlig. Byig vind tack vare Björkö… Skulle kunna funka i NO vind alt. SO. “Stranden” är pytteliten och full av vassa snäckskal. Man skulle behöva en presenning med sig att rigga på. Det finns lite gräs också som man kan rigga på, men det är inte helt 100 för en Noob att deala med hala klippor, vassa grenar på buskar etc.
    Hyfsat långrunt när man väl kommit i vattnet. Spoten funkar men är inte toppen. Kanske satsa på södra Vrångö ute i skärgården om det är rak O vind. Jämna vindar där tror jag… Bökigt att komma dit bara. Känner du ngn med motorbåt? 🙂 Jag ska ut på lördag om det inte spöregnar. Hör av dig om du ska med. //Henk

  • klw

    Medlem
    10 augusti, 2006 vid 23:01

    Tack för tipsen. Jag hänger gärna med ut på lördag – vartsomhelst.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Ostligt Gbg lördag?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.