Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Östra Öland i helgen

  • Östra Öland i helgen

    Publicerad av macalfredo på 30 september, 2020 vid 18:55

    Hey!
    Är ofta på Öland men seglar ofta solo off season 😢. Tänkte åka ner nu tor-sön. Har ett hyggligt spot på sydost i Persnäs-trakten…locals kontakta mig gärna om ni eller vet ngn som ska ut på östra sidan i vågorna 😎 till helgen, vore kul med sällskap. …också funderat på Ängjärn o Nedre Ålebäck aldrig varit där på sydost…men det är några mil mellan de spot:en om man väljer fel ställe haha.

    macalfredo svarade 3 år, 5 månader sedan 2 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • sailortrash

    Medlem
    30 september, 2020 vid 20:06

    Hej
    Jag ska ner till östra Öland, kommer bo strax söder om kårehamn

    Tänkte väl överlag köra kårehamn, kanske åka ngn längre bit om proggen fortfarande ser bra ut

    Vi kan väl höras? Du när mig på 0707304770

    Mårten

  • macalfredo

    Medlem
    30 september, 2020 vid 22:27

    Tjena! Hm när jag kopplar ihop din profilbild o Kårehamn ringer en 🛎. Har jag rätt när jag säger att du var den kille som kom ner och riggade upp surfgrejer för familjen en varm solig dag i somras…i sådant fall var det jag som satt i solstol med min dotter och började ställa lite frågor 😎
    Jag hör av mig! Väntar samtidigt på att ngn local ska skicka ett privat meddelande om ngt bra ställe med sidvind och cleara vågor 😊

  • sailortrash

    Medlem
    1 oktober, 2020 vid 08:34

    Jo det var nog jag!
    Jo, lite sidvind hade vart nice..har inte tänkt så långt än..

  • macalfredo

    Medlem
    2 oktober, 2020 vid 12:38

    18 grader i luften och ostlig vind redan igång, vart ska man åka om om man vill köra ngn timma i em/kväll?!

  • sailortrash

    Medlem
    2 oktober, 2020 vid 13:46

    Kårehamn eller sandby vid Löttorp?

  • macalfredo

    Medlem
    2 oktober, 2020 vid 14:02

    Kårehamn tänker ja är lite för grunt för bra vågor, Sandby kanske…strax söder om badet är det en pir, söder om den blev lite vågor en gång jag var där
    …inte så mkt vind idag, men åker och kollar lite i kväll

  • macalfredo

    Medlem
    5 oktober, 2020 vid 15:35

    Med facit handen…det blev 3 dagar med ostlig vind, lördagen med 5.0, jämn vind men ngt klenare än forecast, medelvind runt 10m/s, precis på gränsen att det började bygga vågor inne i vikarna kring Persnäs. Tror det behöver vara 10+. Vågor med bra tryck ute vid uddarna, men där fick man passa sig för sten.
    Söndag morgon lite vågor, vind, sol och 18-20gr i luften men avtagande vind.
    Summering, helt klart bättre än frånlandsvind på västkusten, men hade hoppats på lite mer vind.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Östra Öland i helgen

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.