Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing OT: Mjukvara för "GIF-animation/timelapse"

  • OT: Mjukvara för "GIF-animation/timelapse"

    Publicerad av davids på 4 maj, 2010 vid 21:29

    Nån som vet nåt bra program för att skapa timelapse “filmer”/gif-animationer av en hop JPEG filer?

    davids svarade 14 år sedan 5 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • sourra

    Medlem
    4 maj, 2010 vid 21:42

    Du kan göra det i premiere. Tänk bara på att gif är ett rätt begränsat format så helst ska du anpassa indatan så den har samma färgdjup som den filen du vill ha ut.

  • curry

    Medlem
    4 maj, 2010 vid 21:53

    photoshop!

  • davids

    Medlem
    4 maj, 2010 vid 22:16

    Hur gör man det i Photoshop? Ja jag vet att GIF inte är nåt bra alternativ pga sina få färger..

  • samhansson

    Medlem
    5 maj, 2010 vid 04:15

    Fönster – animation

  • davids

    Medlem
    5 maj, 2010 vid 05:42

    Öhhh jaha? Och sen då? Hur laddar jag in de 389 bilderna till animationen? Man måste väl inte ladda in en och en i photoshop och adda den till timelinen?

  • wiken

    Medlem
    5 maj, 2010 vid 05:54

    Shit davids, jävla tonåring! – 05:42. Uppe sent eller tidigt?

  • wiken

    Medlem
    5 maj, 2010 vid 05:55

    va? nu säger min 05:54. Det stämmer ju inte det här. haha

  • curry

    Medlem
    5 maj, 2010 vid 10:19

    Om du nödvändigtvis måste göra en gif-animation av det så funkar photoshop. OM du ska göra en seriös och snygg timelapse är det nog klokare att lägga in alla bilderna i typ Final Cut Pro eller Premiere och exportera det som en vanlig film. Man kan ändra inställningarna så att varje bild är 1 frame när du importerar det.

  • davids

    Medlem
    5 maj, 2010 vid 11:04

    Öhh vilken tidszon har du inställd på din dator Martin? Klockan var kvart i 8 jue!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing OT: Mjukvara för "GIF-animation/timelapse"

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.