Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing OT: Please Help !!

  • OT: Please Help !!

    Publicerad av biorno på 11 november, 2009 vid 10:11

    Kollade på de fredlösa med Johan falk igår och blev vansinnig på att jag inte kom på vad vilken låt avslutningslåten var lik.

    Då jag inte kunde hitta den på nätet har jag nu lyckats hitta en liknande bit i [ame=”http://www.youtube.com/watch?v=FPrHH3DOaSE”]YouTube- The Rock -Movie- (1996) Original Soundtrack – Movietheme #1[/ame] 4.21-4.30 o 5.17-5.30 men vad är det för typ “rap” låt som har en sampling som låter ungefär likadant?? eller har jag drömt alltihop?

    tobas svarade 14 år, 6 månader sedan 5 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • vogon-jeltz

    Medlem
    11 november, 2009 vid 10:32

    sound tracket till The Rock jue

  • davids

    Medlem
    11 november, 2009 vid 13:04

    Har bara använts av typ ALLA TV program i hela världen som “dramatisk bakgrundsmusik” i diverse tävlingar… Komponerat av Hans Zimmer, som också gjort soundtrack till bla Bad Boys, Pirates of the caribean, Black Hawk Down, Pearl Harbor, Cool Runnings, True Romance plus tonvis med spel och andra filmer.. What can I say, killen är duktig på att komponera…

  • sourra

    Medlem
    11 november, 2009 vid 13:12

    Han är ingen Ennio Morricone men det duger =)

  • biorno

    Medlem
    11 november, 2009 vid 13:54

    Å fan inte konstigt att jag kände igen det…

    Skönt att man utnyttjad ännu en arbetsdag till fullo:

    Hittade vad jag sökte: [ame=”http://www.youtube.com/watch?v=0eVa11fv_iM”]YouTube- Xzibit – Paparazzi[/ame]

  • biorno

    Medlem
    11 november, 2009 vid 13:56
    Davids;587755 wrote:
    Har bara använts av typ ALLA TV program i hela världen som “dramatisk bakgrundsmusik” i diverse tävlingar… Komponerat av Hans Zimmer, som också gjort soundtrack till bla Bad Boys, Pirates of the caribean, Black Hawk Down, Pearl Harbor, Cool Runnings, True Romance plus tonvis med spel och andra filmer.. What can I say, killen är duktig på att komponera…

    Hans Zimmer?… Snarare Gabriel Faure med sin “Pavane F-sharp Minor”.

    [ame=”http://www.youtube.com/watch?v=mpgyTl8yqbw”]YouTube- Gabriel FAURE’: Pavane, Op. 50 – Paintings By “CLAUDE MONET”[/ame]

  • davids

    Medlem
    11 november, 2009 vid 23:55
    Biorno;587762 wrote:
    Hans Zimmer?… Snarare Gabriel Faure med sin “Pavane F-sharp Minor”.

    YouTube- Gabriel FAURE’: Pavane, Op. 50 – Paintings By “CLAUDE MONET”

    Inte alls samma låt… Däremot är Paparazzi en rip på det

  • tobas

    Medlem
    12 november, 2009 vid 09:23

    Klart bästa svenska deckarna på mye länge de däringa Johan Falk´s. Undra om det blir nåe fler bara?

  • davids

    Medlem
    12 november, 2009 vid 19:22

    Hoppas jag verkligen inte.. Har vi sett samma skit? Jakob Eklund kan, nej vänta, ÄR världens sämsta skådespelare och människa.. Vill bara sparka honom i munnen när jag ser honom

  • tobas

    Medlem
    12 november, 2009 vid 21:41

    Hårda ord Davids. Men även om jag kommit att gilla serien så måste jag nog ändå på nått vis hålla med dig. Brottas inombords med mig själv och vet att det inte går ihop. Men Eklund suger och ändå har de på nått underligt sätt fått ihop det så att jag gillat. Kanske för att man blivit så fett undernärd på OK svenska deckare iom urvattnandet av Wallander o Beck samt allt skit de lyckats spela in här på Öin. Först främmande fågel och sen det där tyskdubbade skiten Kommisarien o havet.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing OT: Please Help !!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.