Senaste nytt Forums Kitesurfing Snökite Overall för snowkita

  • Overall för snowkita

    Publicerad av imported_thorbjorn på 4 december, 2010 vid 19:51

    Jag undrar vad för overall skall man köpa om man vill ha den till bland annat för snowkiting

    Tak på förhand

    blizzy svarade 13 år, 4 månader sedan 9 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • jmaster

    Medlem
    4 december, 2010 vid 22:37

    Har du pengen så rekommenderas Norröna eller Sweets overalller. De är mkt coola och väldigt bra full goretex. Men som sagt priset är några pengar
    sweets är clean
    sj

    norrona_tuta_intera_lofoten_1367400_79176.jpg crusader-flightsuit4.jpg

  • pjoter

    Medlem
    5 december, 2010 vid 09:12

    shit va gött med overall att snowkita i! tror jag drog in flera liter snö under jackan sist jag var ute.
    Tänk bara på att den ska vara tunn och andas riktigt bra.

  • spazzacamino

    Medlem
    10 december, 2010 vid 19:52

    Jag kan lova att sweets overaller är vääldigt tunna är liksom ett skalplagg så beror på hur mycket man känner att man behöver ha under för att inte frysa.

  • olandstoken

    Medlem
    21 december, 2010 vid 10:45
    Thorbjorn;641353 wrote:
    Jag undrar vad för overall skall man köpa om man vill ha den till bland annat för snowkiting

    Tak på förhand

    Ett tips är att lämna in era snökiteplagg till en sömmerska, och sy in en dragkedja på 10-15 centimer där ni har selkroken. Kostade 150spänn. Gjorde det i bärjan av säsongen, och det är sjukt skönt att kunna ha selen närmst kroppen!!
    Inget glidande och vridande, samma komfort som när man kör på vatten!

  • imported_thorbjorn

    Medlem
    21 december, 2010 vid 11:04

    Tack för svaren men jag får sy en egen overall av någon gamla kite.

    Overaller finns inte för fullvuxna 🙂

    Ha en god jul med er

  • yann

    Medlem
    21 december, 2010 vid 14:25

    Finns ju många snowboardjackor som har dragkedja i snölåset mellan byxan och jackan. Har inte haft någon sån själv men det blir det nog nästa gång. Borde funka nästan lika bra eller?

  • djevulen

    Medlem
    21 december, 2010 vid 19:28

    Eller gör som jag,,ta jobb som hantverkare och gå in till chefen å säg att du fryser om röva,,och åk sen å köp en sån här..

    http://www.1prylbutik.se/?cat_id=105

  • cortex

    Medlem
    28 december, 2010 vid 12:49

    Om du ska snowkite’a i den där så kommer du att smälta…. man svettas rätt duktigt och den där ser ju grymt varm ut.

    Norrönas Lofoten har jag provat och den är grym! Vääldigt dyr dock.

    /Kaj

  • jmaster

    Medlem
    5 januari, 2011 vid 16:30

    Ett “biiligare” alternativ. Vet inte exakt pris i butik men eftersom de kör eget membran så landar det nog någon/några tusingar under de andra.
    Ska ev få testa en sån och kan komma med comments om passform, ventilation m.m.
    http://www.tobetechnology.com
    klicka på man och overall
    SJ

  • blizzy

    Medlem
    6 januari, 2011 vid 15:18

    Jag kör med selen innanför jackan och drar upp den botten av dragkedjan för att skapa ett hål nerifrån. Så jackan är stängd från kroken o uppåt, och nederdelen (som egentligen är öppen) stänger jag med en knapp och snölås. Funkar riktigt bra, 4h i snöstorm idag och inte en gnutta snö innanför jackan.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Snökite Overall för snowkita

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.