Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing överrigat i jonstorp

  • överrigat i jonstorp

    Publicerad av anonym-anvandare på 17 januari, 2000 vid 15:26

    ar ute med 4,1:an och lilla vågisen. Det var väldigt byigt och i vissa byar var man ruskit överriggad, mellan byarna kunde man dock råka ut för stiltje kändes det som. Fick dock lite segling och nåra hopp, så man är ganska glad ändå!
    Frös ingenting, utan var snarare varm i min neilpryde eclipse med en shorty under.
    Nu är det bara att vänta till det blir ljust igen för dt skulle ju blåsa imorgon oxo! Hoppas bara jag lyckas lossa bromsarna på min buss ikväll så jag slipper gå ner imorgon med.

    Nån som var ute i ängelhom? var det bra?

    /Jan

    wisco svarade 24 år, 3 månader sedan 3 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • wisco

    Medlem
    19 januari, 2000 vid 15:31

    igår va det 4.1:an igen, fast jämnare vind och finare vågor. Härligt ös!
    Idag var det 5.5:an och en större freestyle/vågis. Jävla härlig segling!!

  • dala

    Medlem
    19 januari, 2000 vid 15:41

    Seglar du ensam?? Eller är ni flera i Jonstorp.

    Själv väntar jag nog till Mars innan jag joinar dig.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    19 januari, 2000 vid 15:47

    låter helrätt – var ligger Jonstorp?

    /johan_g

  • dala

    Medlem
    20 januari, 2000 vid 11:43

    JONSTORP
    Jonstorp is located straight west over the bay from Angelholm. When you get into the
    community wich is very small turn left at the fire force building. Close to the church and the
    food store (ICA). If you end up at the harbour you are too far out on Kullen wich is the
    name of the land stretch pointing out into the water.
    Conditions
    Jonstorp is the home waters of Mattias Holmberg (S 17). This is probablu the only place on
    the west coast where you will find decent conditions when the wind is a little on the east.
    The conditions here is then nice for slalom and race boards. At west winds the locals claim
    that there are excellent wave conditions at a mussle reaf.
    Facilities
    No sanitiary facilities and no camp site nearby. The closest is towards Molle located at the
    ewnd of Kullen. Molle is a very beautiful little peaceful fishing community known for its good
    cliff bath Ransvik located a bit further out on Kullen.

  • wisco

    Medlem
    20 januari, 2000 vid 13:14

    just det.

    jag var ensam ute denna veckan ja. Vi är fler surfare i jonstorp men alla är på olika håll i landet och jobbar å pluggar, så vi syns inte så mycket på vanliga dagar. Jag hade bara turen att (för en gång skull) vara ledig när det blåste!

    Var är du själv ifrån?

  • dala

    Medlem
    20 januari, 2000 vid 15:58

    Helsingborg, så jag har surfat en del I Jonstorp, det kan bli långt och gå ibland, lite långgrunt om man säger så, men helt OK när det blåser ostan.

    Vi syns nog senare i vår.

  • wisco

    Medlem
    20 januari, 2000 vid 17:36

    det är nog mest när det blåser ost eller syd – ost som det blir så grunt, i vanliga fall är det minst midjedjupt ut till sandrevet. Denna veckan t.ex var det från midjan till mer än böstdjup.

    Kan det bli några fina vågor på din sida? mest choppigt va?
    Var ute i skäret och kollade på tisdan på eftermiddan, fan va fina vågor!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing överrigat i jonstorp

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.