Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Övningskite

  • anonym-anvandare

    Medlem
    20 december, 2001 vid 15:59

    ??
    hjälp

  • anonym-anvandare

    Medlem
    20 december, 2001 vid 18:54

    få fart? hur stor är den typ? 1-2Kvm? är den 2kvm så kan du nog få gött med fart bara det blåser en 7-9 ms. jag hade nog köpt en feting kite direkt dock…

  • anonym-anvandare

    Medlem
    20 december, 2001 vid 19:09

    en feting kite kostarju as mycket

  • anonym-anvandare

    Medlem
    23 december, 2001 vid 02:40

    har en polare som har en 11.5 nasih AR5 sleden satan han vill ha typ 2500 för skiten OBS befintligt skick!!!. fyra linors kite då. med bom o grejer…

    hepp

  • anonym-anvandare

    Medlem
    23 december, 2001 vid 12:59

    verkar schysst men jag väger typ 63 så det blir nog lite vällmånga kvadratmeter om manska köra med skridskor

  • ica

    Medlem
    25 december, 2001 vid 21:01

    Gå in på http://www.kitepower.se och kolla på deras NPW 5, det verkar vara en schysst övningskite för fast underlag….kostar bara lite mer än tusenlappen…har själv funderat på en till skidåkning…Lycka till!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    26 december, 2001 vid 23:28

    Hej!

    Jag har själv skaffat mig en trainingkite och det är nog inte så dumt att ha. Den är runt 1 m2 och är av typ airush foil. Den är inköpt av syrran på Hawaii.
    Ej att förväxlas med airushs större kitar. Den ser inte ut som någon av dessa, utan är en tvålinorsskärm, ser ut som en skärmflygarskärm ja ja du förstår nog.
    Man kan med säkerhet åka skridskor efter den men det ska ju blåsa rätt bra, inga stormbyar ingen byig vind över huvudtaget men med rätt vind och en frusen vik vid kusten så…
    Jag har inte provar själv men väger runt 63 och har glidit på dojorna med sele under en frisk vind så den drar nog bra
    Sele kan vara bra så man inte tröttnar i armarna,tänk på det, man lär sig mycket med den och den är kul.

    E.M

  • anonym-anvandare

    Medlem
    30 december, 2001 vid 19:25

    B2 Från Slingshot är en bra övningskite. Ligger på 1800:- komplett med bom och linor. Den är 2m i spännvidd och fungerar utmärkt till skridsko. En mycket tålig kite.
    http://www.hobbyakuten.se

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Övningskite

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.