Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing ÖWC Schlalom cup på Haga

  • ÖWC Schlalom cup på Haga

    Publicerad av bulanb på 25 mars, 2015 vid 09:15

    Vi är tillbaka i år igen. Slalom tävlingen där alla kan delta, vi hade över 45startande förra året. Kolla in och skriv ner tävlingsdatumen nedan.

    badjanne svarade 9 år sedan 6 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • stoffes54

    Medlem
    9 maj, 2015 vid 11:01

    Ni har väl inte glömt bort hur kul vi hade förra året?!
    Om du inte bestämt dig för att ställa upp, kolla in bilder och film från Flygartävlingen 2014.

    http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?93157-FILM-%D6WC-Schlalom-cup-Kristi-Flygare

    Sveriges enda slalomcup, med härlig kamp och fina priser
    Håll koll på owc.nu, schlalomsidan eller FB för mer info om tävlingsdagar/tider.
    Vi ses på startlinjen!
    Tävlingsledningen
    Stoffe

  • mackeee

    Medlem
    10 maj, 2015 vid 07:21

    Lycka till och kör hårt

  • badjanne

    Medlem
    10 maj, 2015 vid 08:13

    Det blir trångt på Haga till helgen. Hörde just att den Holländske världsmästaren i kite kommer hit och man gissa minst ett 100-tal kitare. Sen kommer RAN tjejerna.
    Kan bli en riktig kanonhelg om vi får en bra prog. Jag bokar in sjöstövlarna och filmar lite.

  • faster

    Medlem
    11 maj, 2015 vid 09:22

    Ok då åker jag bort 2 dagar.

  • swe-119

    Medlem
    12 maj, 2015 vid 07:18

    Ser lovande ut lördag och söndag.

  • bulanb

    Medlem
    13 maj, 2015 vid 15:45

    Vi kommer inte att köra slalom i morgon torsdag. Däremot är det öppet att anmäla sig efter 10,00 i morgon.

  • badjanne

    Medlem
    14 maj, 2015 vid 14:45

    SCHlalom Kristiflygare på HAGA
    Tyvärr uteblev vinden idag men det blev prisutdelning från Schlalom cupen 2014.
    Stoffe tog hem vandringspriset för tredje året på rad. Tvåa blev Peter Davidsson och trea Anders Bergström. Alla fick boken ”Will to Win” från Neil Pryde plus ett kuvert med hemligt innehåll.
    38 Ran-tjejer var på plats och Emmi undervisade.
    Det var fler tjejer än killar på Haga. Mycket positiv utveckling för sporten.
    Färjestadens GOIF var också på plats och serverade hamburgare, korv mm.
    Morgondagens prognos är tveksam, men lördag ser bra ut. Håll koll på hemsidan om ni inte njuter av utsikten framför klubbstugan.

  • badjanne

    Medlem
    16 maj, 2015 vid 19:59

    Så kom äntligen vinden till Haga.
    Idag genomförde vi 24 heat med 18 deltagare.
    1:a Peter Davidsson
    2:a Marcus Ljungkvist f.d. SWE-77 (Barfota med avbruten tånagel)
    3:a Stoffe
    Tävlingen var som vanligt väl genomförd men kunde blivit ännu bättre om vi hyrt en pensionär som satt i båten och förde protokoll. Helst en gammal fiskare som är van vid sjögång när det blåser upp till 12 m/s
    Alla fick pris även fotografen.
    Badjanne har även en ny film på g. Testade klubbens fiskestövlar som tog in vatten genom halsen eftersom det blev riktigt högvatten. De var täta och jag hade vatten upp till höften när jag kom upp. Alla barnen ville känna på mina Michellineben.

  • badjanne

    Medlem
    18 maj, 2015 vid 07:53

    Mer bilder hittar ni här
    https://www.facebook.com/olandswindsurfing

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing ÖWC Schlalom cup på Haga

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.