Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing ÖWC söker medlemmar

  • ÖWC söker medlemmar

    Publicerad av faster på 10 februari, 2011 vid 19:28

    ÖWC (Ölands windsurfingclub) kallar snart till årsmöte och har behov av styrelsemedlemmar. Vi söker 2st revisorer, styrelseledamot samt någon som är intresserad av att bli ordförande. ÖWC är ju Sveriges största windsurfingclub till antalet medlemmar så det borde ju finnas några som är intresserade av att behålla ÖWC´s ställning? Även nytillkomna medlemmar är välkomna.
    Många tar förgivet när man kommer ner till Haga Park på sommaren att allt ska finnas där, klubbhus, båt, surfutrustning, bojar, grillplats m.m men det gör sig inte självt.

    Ni som är intresserade av att hjälpa till i en förening som ni brinner för hör av er till valberedningen.

    robert.stavnas@gmail.com
    anders.cederblad@ahlsell.se

    Mvh

    Robert Stavnås

    faster svarade 13 år, 1 månad sedan 6 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • getwet

    Medlem
    17 februari, 2011 vid 16:04

    Djävlar vilken respons det blev Robban!

  • badjanne

    Medlem
    17 februari, 2011 vid 16:30

    Så dj-la trist men så fungerar Sverige idag. Känner väl igen det från andra föreningar jag är med i.
    Hela den ideela sidan i idrottssverige är på väg att försvinna.
    Jag vet vad det beror på men det vågar man inte berätta högt.

  • m3lk3r

    Medlem
    17 februari, 2011 vid 18:24
    Badjanne;647165 wrote:
    Så dj-la trist men så fungerar Sverige idag. Känner väl igen det från andra föreningar jag är med i.
    Hela den ideela sidan i idrottssverige är på väg att försvinna.
    Jag vet vad det beror på men det vågar man inte berätta högt.

    Ah antar att det är: [ame=”http://www.youtube.com/watch?v=T1lvMJ-l0_A”]YouTube – Grotesco – Det är bögarnas fel[/ame] ?

  • badjanne

    Medlem
    17 februari, 2011 vid 18:53

    Underbart mitti p(r)ick

  • m3lk3r

    Medlem
    17 februari, 2011 vid 19:26

    Fyndigt värre 🙂

  • hanko

    Medlem
    17 februari, 2011 vid 20:47

    Jojo..! En förening liten som stor är förstås beroende av aktiva medlemmar men lika beroende av glatt betalande passiva medlemmar som inte kräver så mycket…! Har själv barn i föreningar, medlem i byalag, medlem på “distans” i den surfclub som visat mig störst hjärta o själ. Å visst….jag är den där jäkla svartfoten men utan mig…..? Ett stort moraliskt dilemma är det förstås helt klart. Kanske är höjda medlemsavgifter ett sätt att på nåt sätt ge de mest aktiva och drivande medlemmarna nån liten bensinslant…..eller liknande. Nån sorts förmån för “ideelt arbete” kostar det vet jag ju. I dagens samhälle som är tajt för många (läs barnfamiljer hehe) finns inte utrymme för så mycket annat varken tidsmässigt, jobbmässigt och ekonomiskt.! De onda tingen äro tre!! Väl mött i klubbkampen 2011 och Lycka till ÖWC….ni är som skrivet…..Sveriges största klubb och fantastiskt driftiga…..nästan lika driftiga som…..Surfclub…Kl………..h–n ååå till sist….mer surf till folket (medlemmarna)

    Edit… Oj…jag glömde säga att jag är SEKRETERARE i en förening och har precis jagat valberedningen, förberett motionerna till årsmötet i mars, fixat med godis till föreningens godisautomat, varit i 4 butiker och handlat “billigt” för föreningen, delat ut informationsblad att ALLA måste betala medlemsavgiften innan årsmötet, pantat burkar…… jag är visst ganska ideel iallafall….!

    När det gäller ÖWC har ni gått från klarhet till klarhet…..från….”tävlingsfientlig” 1987 till Sveriges bästa arrangör….! vem kan glömma….. den som sa: – Only locals…..på Haga….!?? Keep up the good work….!!

  • hanko

    Medlem
    9 mars, 2011 vid 17:49

    Hur går det för er ÖWC. Satt i budgetmöte igår i min förening. Jobbigt med medlemmar som ännu inte betalt in medlemsavgifterna. Lycka till med ert arbete!

  • tim-eriksson

    Medlem
    10 mars, 2011 vid 18:54
    Hänkö;648977 wrote:
    Hur går det för er ÖWC. Satt i budgetmöte igår i min förening. Jobbigt med medlemmar som ännu inte betalt in medlemsavgifterna. Lycka till med ert arbete!

    Hehe… i Uppsala betalar folk rätt sent.. Bl.a Ordförande betalade i december för förra året…. 😉

  • faster

    Medlem
    12 mars, 2011 vid 15:15

    Nu är det försent för er som var såååååå jättesugna på att vara med i styrelsen. Årsmötet har varit idag, mer information kommer på vår hemsida. http://www.owc.nu
    Hoppas vi syns på Haga framöver även om ni inte är med i styrelsen, vi kan alltid hitta på något åt er när ni kommer och hälsar på……kan väl se som att årsmötet var startskottet för surfsäsongen 2011. Känner ett stort sug för att komma igång med seglingen.

    Hang loose

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing ÖWC söker medlemmar

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.