Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Ozone and bannanas BETTER than Naish with Bling

  • milkman

    Medlem
    21 juni, 2010 vid 05:48

    Är nog mer Ariel som är sjukt duktig. Men är det första gången någon med en hybridkite vinner herrarnas i en PKRA tävling? (brukar ju vara rena C annars)

  • lima-ko

    Medlem
    21 juni, 2010 vid 06:37
    Milkman;618069 wrote:
    Är nog mer Ariel som är sjukt duktig. Men är det första gången någon med en hybridkite vinner herrarnas i en PKRA tävling? (brukar ju vara rena C annars)

    Jag tror det ja. Mr. Zoon har dock en hel del podiumplatser plus sammanlagd 2:a ifjol med sina RPM:s.

    Däremot skulle jag personligen kalla C4 en C-kite med minimal bridle, alternativt “open C” som Slingshot själva benämner RPM.
    Oavsett verkar det vara en riktigt kickass drake, vart körde ni i helgen Jens? Jag var ner till Båstad, fredag var bra hela dagen, lördag en kort stund på morgonen.

    /Andreas

  • haze

    Medlem
    21 juni, 2010 vid 09:02

    Har inte en från EH vunnit PKRA för ett par år sedan? Det var väl en bow eller kom han bara på podiet?

  • lima-ko

    Medlem
    21 juni, 2010 vid 09:25

    Jo, Ariel den gången också, med en Ripper http://www.ehkiteboarding.com/_images/cabarete/Ariel-pkra-win.jpg

    Saxat från slingshotsports.com: “*The RPM is the first and only non “C” kite to take a PKRA championship podium finish.”
    Det måste således syfta på hela mästerskapet, Ariel vann “bara” en tävling och kom sammanlagt inte på podiet.

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Ozone and bannanas BETTER than Naish with Bling

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.