Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Ozone Demodag, syd. Lördag eller söndag. 17-18/3

  • Ozone Demodag, syd. Lördag eller söndag. 17-18/3

    Publicerad av fesen på 13 mars, 2007 vid 22:28

    Hej.

    Vi planerar att köra en demodag någonstans i södra delarna av landet i helgen.
    Lördag den 17:e

    Alla Instinct-modellerna kommer att finnas på plats.

    Det ser ut att bli ordentligt med vind och har vi tur så kanske det blir lite sol.
    Vi inväntar just nu söndagsprognosen innan vi tar beslut.

    Habo som gäller!

    Mer info kommer.

    //Robban

    tjoppe svarade 17 år, 1 månad sedan 23 Medlemmar · 56 Svar
  • 56 Svar
  • snoken

    Medlem
    13 mars, 2007 vid 23:06

    Ta Falkenberg på vägen, e sugen på en light 7 o det kan bli bra vågor på lördag så då fanns det ju tillfälle att testa vad den går för i vågorna…. !

  • samhansson

    Medlem
    14 mars, 2007 vid 07:31

    fan kom till mynningen som förra året, det var väll rätt trevligt.

  • yann

    Medlem
    14 mars, 2007 vid 08:14

    Ja Mynningen blir bra!

  • hbgkitare

    Medlem
    14 mars, 2007 vid 12:34

    Ja, Mynningen är alltid trevligt men också Fortuna eller Landskrona!

  • skotten

    Medlem
    14 mars, 2007 vid 13:35

    you should go to Habo…..

  • luuddee

    Medlem
    14 mars, 2007 vid 14:30

    lär ju komma flest folk i habo iaf.

  • sidpiraya

    Medlem
    14 mars, 2007 vid 14:46

    Klart du ska till Habo

  • simoneburgess

    Medlem
    14 mars, 2007 vid 17:00

    Jupp, habo blir nog bäst uppslutning. Jag kommer…

  • fesen

    Medlem
    14 mars, 2007 vid 17:19

    Hmmm….

    Lutar mot Habo…för där har vi inte varit.
    Just nu lutar det mot söndag…lite mindre vind…men lite mer sol enligt SMHI.
    Sedan vet vi ju hur bra dom är…och vi vill ju inte missa vinden…blöt blir man ju ändå.

    Kommer ni då?

    //Robban

  • kentbengt

    Medlem
    14 mars, 2007 vid 17:46

    Måste hålla med om att Habo låter bra!

  • kasimir

    Medlem
    14 mars, 2007 vid 17:55

    @Fesen 370077 wrote:

    Lutar mot Habo…för där har vi inte varit.
    Just nu lutar det mot söndag…lite mindre vind…men lite mer sol enligt SMHI.//Robban

    Varför kolla SMHI när det finns DMI?

  • fesen

    Medlem
    14 mars, 2007 vid 19:11

    @kasimir 370086 wrote:

    Varför kolla SMHI när det finns DMI?

    Tro mig…dom får frekventa besök dom med.
    Särskilt när det gäller vindprognoser…

  • qq-57

    Medlem
    14 mars, 2007 vid 21:36

    Fan, kan inte komma dit, är inte i Lund på helgen. Jag vill faktisk prova de nya kites, om de är bättre än Instict ’06 skulle det vara en sjukt bra kite

  • nic

    Medlem
    14 mars, 2007 vid 23:24

    @QQ-57 370168 wrote:

    Fan, kan inte komma dit, är inte i Lund på helgen. Jag vill faktisk prova de nya kites, om de är bättre än Instict ’06 skulle det vara en sjukt bra kite

    Instinct Edge 13, provade jag förra helgen i 9-10m/s. Den har ett litet “easteregg” (som det heter på datorspråk för nån gömd liten feature) Prova dra ner trimmern 50% om ni får vind till det å jämför att köra max uppvinds med vilken kite som helst. Tror inte det finns nån motsvarighet just nu.
    I början kan man tycka att den svänger långsamt men dra till i så fall, den svänger bara tajtare och tajtare ju mer man drar.
    Detta är också enda Instincten som inte passar alla, man bör ha lite mer erfarenhet och dessutom gilla att flyga…

    Instinct Light (12) var kul med. Bra för unhooked och testa galna trix på impuls. Låg AR och ligger långt in i fönstret (till skillnad mot Edge). Lika förtroendeingivande som en leksak och ändå snabb att kiteloopa. Vet inte hur den paradoxen går ihop. Med bara tre struttar ter den sig simpel men den tål att jämföras med vilken cam-batten, superultracharged kite som helst. Finns ingen motsvarighet till denna heller på marknaden. Väger ingenting och packas ihop till ingenting. Nåja, nästan.

    Oavsett om kitarna är din kopp te eller inte så är det svårt att säga annat än att uppstickaren Ozone har annat än en tätposition på marknaden just nu. Eller? Ni får rätta mig efter demon i så fall…

    Instinct Sport ska jag testa i helgen i Storulvån på snowboard 😛

    nic

  • qq-57

    Medlem
    15 mars, 2007 vid 00:14

    @nic 370192 wrote:

    Instinct Sport ska jag testa i helgen i Storulvån på snowboard 😛

    nic

    Svin! 😀

    Tyvärr, Ozone är verkligen inte så stort nu, trots att dera produkter är – enligt min mening – mycket bättre än de från populära konkurrensen (Cabrinha Switchblade etc.)
    Men tack för berätter och jag tänker åka up till haugastol efter påsk igen, så kanske vi ses där.

Sida 1 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Ozone Demodag, syd. Lördag eller söndag. 17-18/3

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.