Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Ozone Demodag, syd. Lördag eller söndag. 17-18/3

  • reklem

    Medlem
    17 mars, 2007 vid 20:30

    @Tjoppe 370768 wrote:

    Hmm med tanke på hur många som stog med kameror på land så borde ju nån ha fått lite presentabla bilder?

    Vill man se lite film på två Ozone Instinct (06 och 07) och även Best (06) så kan man ju slänga ett öga på denna lilla film. Inte från västkusten, men lite surf på Öland en fredag i mars så där efter jobbet är ju inte så illa det heller.

    http://www.surfzone.se/forum/local_links.php?action=play&linkid=256&catid=15&page=1

  • bohm

    Medlem
    17 mars, 2007 vid 21:38

    Varför åker ni till grönhögen, om man får fråga…. syd, >10m/s är rätt prognos för att ge sig ner dit.. allt annat är ju lika bra i färjestaden eller sandbergen…. tycker jag iaf….

  • psychonauten

    Medlem
    17 mars, 2007 vid 21:50

    Jag är n00b ju! har ju bara kört i 10månader, har vattenskräck hajnojja dåligt balanssinne och ångest inför stora vågor.
    Tyckte det var lagom att börja med 🙂
    Främsta anledningen för dom andra var nog att prognosen sa 10+ neråt blekinge med marginal , och knappt 10 i sundet.

  • reklem

    Medlem
    17 mars, 2007 vid 21:59

    … och enligt smhi och deras observationer blåste det sydväst 10 m/s i medel och 13 i max när vi gav oss iväg och eftersom vi kört på Sandbergen de senaste gångerna så tänkte vi varför inte… Visst, mojna en del och kanske vred sig även vinden, men vad gör det när man har tryck nog i 9:an och solen sakta går ner och man bra njuter av den tid man får. 🙂

  • bohm

    Medlem
    17 mars, 2007 vid 22:14

    jaja.. jag menade inte att det var dåligt… på filmen såg et gött ut… men inte bättre än sandbergen och det är ju en liten bit att åka…. sydväst har jag fattat är sådär vid grönhögen.. det ska tydligen vara syd eftersom då svänger vågorna in efter södra udden.

  • fesen

    Medlem
    17 mars, 2007 vid 23:00

    @Tjoppe 370768 wrote:

    Hmm med tanke på hur många som stog med kameror på land så borde ju nån ha fått lite presentabla bilder?

    Har bara tagit en snabbtitt på bildmaterialet sedan hemkomst…och som väntat så är det mest suddiga bilder p.g.a. vinden. Skall nog trycka upp en eller 2 bilder strax.

    Retar mig lite dock att ingen fick med dagens snyggaste un-hooked trick.
    Backside mud-slide kallas det nog om jag inte är helt felinformerad.
    Sjukt hårigt och oväntat move måste nog alla som såg det hålla med om. 😉

    Jag spelade in en liten videosnutt också precis efter jag hade monterat upp flaggan. Skall se om jag kan klippa ner det lite. Det visar ganska tydligt vad det var för förhållanden i Habo idag.

    //Robban

  • fesen

    Medlem
    17 mars, 2007 vid 23:13

    Ett mycket kort klipp för att visa de trevliga vindförhållandena under dagen.

    http://www.surfzone.se/forum/local_links.php?action=play&linkid=257&catid=17&page=1

    //Robban

  • fesen

    Medlem
    18 mars, 2007 vid 00:54

    …och ett litet galleri…

    http://www.surfzone.se/pp/showgallery.php?cat=3035&ppuser=6943

    Håll till godo!

    //Robban

  • reklem

    Medlem
    18 mars, 2007 vid 08:54

    Kanske glider ämnet i väg lite nu, så jag ska fatta mig kort, men kanske stämmer det du säger Bohm. Jag vet faktiskt inte. Har hört lite olika om vad som gäller vid Grönhögen och eftersom jag är realtivt ny så har jag bara varit där en handfull gånger.

  • fesen

    Medlem
    18 mars, 2007 vid 10:18

    Kanske glider något jo… 🙂

    Men detta är väl en ganska avslutad tråd egentligen…

  • tjoppe

    Medlem
    18 mars, 2007 vid 14:36

    Flaggfanskapet pajade av vinden..

    Man har ju lite läggning för det där med nål och tråd. Så den kommer bli bättre än ny när jag har gått loss på den.

Sida 4 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Ozone Demodag, syd. Lördag eller söndag. 17-18/3

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.