Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Ozone Demodag, syd. Lördag eller söndag. 17-18/3

  • tjoppe

    Medlem
    16 mars, 2007 vid 21:32

    Imorgon kommer följande prylar att tas med till Habo från ozonekites, det ska ju bli lite vind så vi prioriterar de mindre kiterna:

    7 kvm Instinct Light
    7 kvm Instinct Sport
    7 kvm Instinct Edge
    9 kvm Instinct Light
    9 kvm Instinct Sport
    9 kvm Instinct Edge
    12 kvm Instinct Light
    13 kvm Instinct Edge

    Så det finns en möjlighet att jämföra Light, Sport och Edge i samma storlek.

    //Pär

  • wibban

    Medlem
    16 mars, 2007 vid 23:22

    Har hållt mig undan härifrån ett bra tag nu. Var lite orolig för att det skulle vara full rulle trots kylan. Och jag misstog mig ju inte heller… skit oxå.
    Nu måste jag ut till Habo imorgon oxå bara för det.

    Kör från Malmö/Värnhem vid 11 tiden.
    Kan ta med mig en person till vid behov.

    0733-451195
    /Wibban

  • wibban

    Medlem
    17 mars, 2007 vid 00:29

    @Wibban 370625 wrote:

    Har hållt mig undan härifrån ett bra tag nu. Var lite orolig för att det skulle vara full rulle trots kylan. Och jag misstog mig ju inte heller… skit oxå.
    Nu måste jag ut till Habo imorgon oxå bara för det.

    Kör från Malmö/Värnhem vid 11 tiden.
    Kan ta med mig en person till vid behov.

    0733-451195
    /Wibban

    Glömde säga att jag skulle behöva en sele imorgon. Lånat ut min för vinterkiting och får inte tillbaka den på ett tag.
    Löser sig säkert ändå när jag väl är i Habo men läser ni detta och sitter inne med en extra sele så ta gärna med den.
    Häpp

  • skotten

    Medlem
    17 mars, 2007 vid 00:55

    I will bring my darkrider for you buddy.. no worries….

    Family niceness in large amounts…

  • fesen

    Medlem
    17 mars, 2007 vid 05:15

    Upp å hoppa!

    Glöm inte äta frukost.

    Midjesele storlek L ligger i bilen om det skulle behövas…

    //Robban

  • milkman

    Medlem
    17 mars, 2007 vid 06:28

    Ta lite foton så jag kan få dreggla lite.. Ha så kul!

  • pjoter

    Medlem
    17 mars, 2007 vid 08:26

    fan va de blåser. får bli em session för min del. hoppas de e litta folk kvar då.

  • sidpiraya

    Medlem
    17 mars, 2007 vid 08:32

    @Fesen 370592 wrote:

    Vi siktar på att köra mellan 10.00 och 13.00.

    Så kom i tid!

    //Robban

    får köra längre än 13 ju fan man ska ju hinna komma ut med…jag är på plats vid 13.30 -14 hoppas få test köra då?

  • tjoppe

    Medlem
    17 mars, 2007 vid 15:43

    Rapport: Demodag Habo Ljung!

    Vindarna var hyfsat starka och kalla när vi kom. Någonstans +20 m/s och sanden blästrade rejält i ansiktet. Det var ett 10 tal personer som kom dit direkt på morgonen och fler strömmade till under dagen, fast att de visste hur prognosen såg ut. Det är som vanligt kul att pratas vid och stå där och hoppas på jämnare vind, men vi fick en del tid att klämma på kiterna och snackas vid om skillnaderna. Sen kom Ludde vid 12 tiden och räddade dagen. Vi andra fick i alla fall stå där och skämmas lite för att någon orkade trotsa kylan. Han testade både 7 kvm Instinct Edge och 7 kvm Instinct Sport, efter det var klockan 13 och vi blev tvungna att åka hem.

    Tyvärr så var vinden extremt ryckig och det var svårt för Ludde att göra någon bedömning på de olika modellerna. Men vi tyckte det var väldigt roligt att träffa alla som var där och lovar komma tillbaks hyfsat snart. Kanske på en spot några mil bort för att täcka ett nytt område, hoppas vi träffas igen då.

    Tack för en trevlig dag, nu e jag toksugen på att bada!

    //Pär, Ozonekites

    PS. Ledsen för att vi blev tvungna att dra kl 13, men vi har nästan 3 timmar dit och 3 timmar hem och några av oss var tvungna att vara hemma i tid. Vi hade gärna stannat längre men men, det får blir fler gånger istället.

  • sidpiraya

    Medlem
    17 mars, 2007 vid 16:33

    surt att ni drog var sugen på att testa kan dock säga att jag fick testat EH beast 10:a hight end man kan väll säga att det var ungefär ganska exakt i denna vind gränsen går för den. hade varit gött att testat 7:a

  • luuddee

    Medlem
    17 mars, 2007 vid 16:53

    e jag med i utlottningen nu ?? ja vill vinna surfbrädan

  • pjoter

    Medlem
    17 mars, 2007 vid 17:46

    haha, blir de en vinnare per testställe så borde de gå bra för dig ludde. 🙂

    Synd ni inte stannade längre, ville också testat! Fick iaf kört lite eh 7a. Rätt sjuk vind får man nog säga. mellan att sjunka igenom och att behöva va två pers för att ha en chans att hålla sig på jorden.

    jaj, hoppas morgondagen blir bättre!

  • reklem

    Medlem
    17 mars, 2007 vid 19:34

    Hm. En på varje ställe?! Då bara måste ni bara komma till Öland också! 🙂

  • tjoppe

    Medlem
    17 mars, 2007 vid 19:40

    En på varje ställe hade varit trevligt…

    Tyvärr så har vi inte riktigt den ekonomin 🙁

    Jodå du e med ludde, jag skrev upp dig på en lista!

  • tjoppe

    Medlem
    17 mars, 2007 vid 20:01

    Hmm med tanke på hur många som stog med kameror på land så borde ju nån ha fått lite presentabla bilder?

Sida 3 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Ozone Demodag, syd. Lördag eller söndag. 17-18/3

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.