Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Ozone Instincts Sport färdig

  • Ozone Instincts Sport färdig

    Publicerad av milkman på 9 december, 2008 vid 17:12

    Nu är dom färdiga med Sporten i alla fall. Bara trycket kvar då, sen kommer den finnas att beställa… Wee!

    Här finns en massa text och lite bilder
    http://www.flyozone.com/kitesurf/en/news/headlines/10190

    [img]http://www.kiteforum.com/download/file.php?id=23350[/img]

    Själv sitter jag i Melbourne i knapp vind och 11-15 grader varmt. Har blivit förkyld i kylan och har bara med mig en 9:a.. DOH. Lagom kul.
    Men det finns hopp. Jag inbjuder till diskussion om saker vi inte har en aning om än, och om färgerna. 🙂
    Kan inte vänta på att få testa, coolt om det var så bra som dom skriver!

    Samanfattning:
    Fortfarande inte ett enda block i kiten eller bommen!
    Kiterna känns igen på avstånd, oavset custom tryck eller ej.
    Fyra linor, och kanske Sourra approved safety-option? 🙂

    roland svarade 15 år, 3 månader sedan 19 Medlemmar · 80 Svar
  • 80 Svar
  • sourra

    Medlem
    9 december, 2008 vid 17:53

    @Milkman 520259 wrote:

    Fyra linor, och kanske Sourra approved safety-option? 🙂

    Man kan ju hoppas 🙂

  • gurra_g

    Medlem
    9 december, 2008 vid 18:01

    Ja det låter och ser ju helt klart riktigt lovande :p

  • yann

    Medlem
    9 december, 2008 vid 21:14

    *busvissling* Den vita var riktigt snygg! Nu blir det svårt att välja….

  • dalen

    Medlem
    9 december, 2008 vid 21:55

    @Yann 520313 wrote:

    *busvissling* Den vita var riktigt snygg! Nu blir det svårt att välja….

    Inte alls! Eftersom några “typer” redan bokat alla färger så blev det ett enkelt val för mig. Nu kör man 2000 års modell igen. För er som inte gjort det kan jag bara säga en sak. Ni har inte kiteat på riktigt! De finns både med 2 och 4 linor. Men tack för att ni fick mig att känna trycket igen, TACK!

  • yann

    Medlem
    9 december, 2008 vid 22:37

    Tja varför inte. Det verkar ju gå mot färre linor i år 😀

  • gurra_g

    Medlem
    10 december, 2008 vid 13:49

    @Yann 520313 wrote:

    *busvissling* Den vita var riktigt snygg! Nu blir det svårt att välja….

    ja ingen fingerfärg här inte :p

  • hildingdude

    Medlem
    10 december, 2008 vid 15:37

    Det är ju nice. jag gillar mest spotten dom kör på :). Drakarna ser cleana ut!

  • pjoter

    Medlem
    10 december, 2008 vid 19:15

    Designen är ungefär lika upphetsande som en volvo. väcker inga direkta känslor alls. hoppas dom funkar bra så dom kan sälja på det som är viktigt iaf.

    börjar se ett tydligt mönster nu…. Gubbsurf = sven-ingvars, volvo, villa, vovve å ozone-kite. Kanske själv kommer skaffa en såndär när jag skaffat barn å dom har hunnit växa upp i mitt lilla förortskvarter. 😉

  • virena

    Medlem
    10 december, 2008 vid 20:38

    @Milkman 520259 wrote:

    Nu är dom färdiga med Sporten i alla fall. Bara trycket kvar då, sen kommer den finnas att beställa… Wee!

    Här finns en massa text och lite bilder
    http://www.flyozone.com/kitesurf/en/news/headlines/10190

    [img]http://www.kiteforum.com/download/file.php?id=23350[/img]

    Själv sitter jag i Melbourne i knapp vind och 11-15 grader varmt. Har blivit förkyld i kylan och har bara med mig en 9:a.. DOH. Lagom kul.
    Men det finns hopp. Jag inbjuder till diskussion om saker vi inte har en aning om än, och om färgerna. 🙂
    Kan inte vänta på att få testa, coolt om det var så bra som dom skriver!

    Samanfattning:
    Fortfarande inte ett enda block i kiten eller bommen!
    Kiterna känns igen på avstånd, oavset custom tryck eller ej.
    Fyra linor, och kanske Sourra approved safety-option? 🙂

    Å det där stället söder om raglan, fasen vad sugen jag blev på att åka tillbaka dit och surfa:)

    Superspännande med de nya kitesen:grin:, Typiskt att man inte kan testa dem här i brasil:frown:. Jens kan du vara supersnäll skicka en 5a, 7a, och 9a till sydafrika. Mårten kanske är schysst och kan ta emot dem:smile:. 11an får vänta tills jag kommer hem till swe igen. Du, måste återkomma med färgerna, har inte klurat klart ännu.

    Har inte fått min biljett ännu men tror att jag kommer att var i sydafrika ca 5 feb.

    Ha det så härligt i australien, kram kram

  • skotten

    Medlem
    11 december, 2008 vid 02:29

    haha Pjot on the full offensive.. love it… and to think I only got up for a piss and ended up giggling like a 12 year old.

    @pjoter 520480 wrote:

    Designen är ungefär lika upphetsande som en volvo. väcker inga direkta känslor alls. hoppas dom funkar bra så dom kan sälja på det som är viktigt iaf.

    börjar se ett tydligt mönster nu…. Gubbsurf = sven-ingvars, volvo, villa, vovve å ozone-kite. Kanske själv kommer skaffa en såndär när jag skaffat barn å dom har hunnit växa upp i mitt lilla förortskvarter. 😉

  • skejtar_henke

    Medlem
    11 december, 2008 vid 07:23

    @pjoter 520480 wrote:

    Designen är ungefär lika upphetsande som en volvo. väcker inga direkta känslor alls. hoppas dom funkar bra så dom kan sälja på det som är viktigt iaf.

    börjar se ett tydligt mönster nu…. Gubbsurf = sven-ingvars, volvo, villa, vovve å ozone-kite. Kanske själv kommer skaffa en såndär när jag skaffat barn å dom har hunnit växa upp i mitt lilla förortskvarter. 😉

    hahaha. Nu låter du bitter. Dessutom har inte du en Volvo 😉

  • nic

    Medlem
    11 december, 2008 vid 08:06

    Den viktigaste frågan kvartsår dock, hur långt har de kommit med Edgen?

    Jag står färdig att kroka i nu.

    nic

  • jenselias

    Medlem
    11 december, 2008 vid 08:58

    Ha, ha, jag gillar starten på tråden: “…inbjuder till diskussion om saker vi inte har en aning om än.” – Att diskutera det man inte har en aning om brukar ge ett jättebra resultat. Konstruktivt Milkman, verkligen konstruktivt.

    Det är ju tur att större delen av tråden sedan övergår till det som går att avgöra, färg och utsmyckning.

    En parentes: När produkter fått en tid på sig att mogna så brukar formspråket och dess karaktär överensstämma allt bättre. Hur många bilar med med riktigt bra väghållning och mycket kraft under huven har ett färglöst och anonymt formspråk? …så det kanske passar perfekt med en klar air Volvo och foxtrot. 😀

  • skejtar_henke

    Medlem
    11 december, 2008 vid 10:06

    @sourra 520264 wrote:

    Man kan ju hoppas 🙂

    Hur ser en sånn ut?

  • gurra_g

    Medlem
    11 december, 2008 vid 10:09

    @pjoter 520561 wrote:

    volvo, villa, vovve å ozone-kite. Kanske själv kommer skaffa en såndär när jag skaffat barn å dom har hunnit växa upp i mitt lilla förortskvarter.

    @skejtar_henke 520561 wrote:

    hahaha. Nu låter du bitter. Dessutom har inte du en Volvo 😉

    Kanske tidigare än du tror 😉

Sida 1 av 6

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Ozone Instincts Sport färdig

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.