Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Ozone Instincts Sport färdig

  • happymagnus

    Medlem
    11 december, 2008 vid 19:10
    pjoter;520480 wrote:
    Gubbsurf = sven-ingvars, volvo, villa, vovve å ozone-kite.

    He he… Klockrent. Det är alldeles för få direkta påhopp. Nu börjar vi komma någonstans…

  • wakenils

    Medlem
    11 december, 2008 vid 19:30

    ska bli intressant att testa när det kommer men de får nog trolla lite med färgerna tror jag!!

  • fesen

    Medlem
    11 december, 2008 vid 20:19

    Bara brudar och fjortisar som bryr sig om färgerna ändå…

  • wakenils

    Medlem
    11 december, 2008 vid 20:54

    därför jag kör snygga kites…

  • milkman

    Medlem
    12 december, 2008 vid 10:18
    pjoter wrote:
    “Gubb, gubbeligubb, volvo etc”

    Jag fattar inte din poäng? Byt S-Ingvar och Voven mot kiting så är det ju drömmen. Det är ju precis så jag vill ha det!

    Nic wrote:
    Den viktigaste frågan kvartsår dock, hur långt har de kommit med Edgen

    Nic, goda nyheter! Den är gubbigare än nånsin!
    Fet kite för ikrokad frestyle och oldschool är ju designmålet som vanligt. Den är som vanligt snabb som fan och leverar höööga hopp med rekord hangtime som förut. Nytt för i år är att den är mer aggresiv även i lägre hastigheter, så de där siningarna som man kunde behöva innan man hade bra fart i brädan ska vara borta. Det gör dessutom att kiten kan köras i lägre vindar även av de som inte vågar ha sjuk fart hela tiden.
    Matt (en av ägarna på Ozone) går från Sport till Edge för första gången så det är ju gott tecken, han delar nog lite åkstil med dig så de passar dig säkert.
    Själv kan jag ju Gubbraila nu och ska lätt fortsätta mixa i och urkrokat så för mig blir det nog Sport. (men jag har ju inte testat än – så det kan sluta hur som helst)

    @WakeNils 520674 wrote:

    därför jag kör snygga kites…

    Haha.. Touché.
    Men tänk på att brudar dras till Porsche och Ferarri också… När såg du sist en “under 30årig – som absolut inte på nått sätt var lite gubbig” ägare av en sån???

    Mera meningslös trivia som som sagt inte behöver betyda nått innan ni testar själva:
    -Tipparna är rejält tunnare i år, mycket lite profil.
    -Dukens infästning i LE sitter längre bak, och LE är större än förra året. Tillsammans ger dom en bättre profil. (tydligen)
    -Designen med mindre paneler som är lite tvärs kiten i framkant är bara ett resultat utav den grafiska desingen på duken. Inget mer, inget mindre.

    Körde föresten SportII 9:an här på St.Kilda beach igår. Jag fattar inte varför dom inte bara bytter färger, satte dit en Sourra flag-out och slände på ett nytt årtal. Så sjukt bra redan nu!

    🙂

  • haze

    Medlem
    12 december, 2008 vid 12:36

    @WakeNils 520674 wrote:

    därför jag kör snygga kites…

    Jo jag sàg ju dig med en sjukt snygg Torch för ett par mànader sedan…..

  • wakenils

    Medlem
    12 december, 2008 vid 13:10

    @Milkman 520744 wrote:

    Haha.. Touché.
    Men tänk på att brudar dras till Porsche och Ferarri också… När såg du sist en “under 30årig – som absolut inte på nått sätt var lite gubbig” ägare av en sån???

    jag kör som bekant en ferrariröd bil…
    kanske dags i att spekulera i vad som är bättre på sport09’an, 08erna är grymma så är intressant vilka specifika egenskaper som ändrats. Som pop bomtryck, drag vid loopar mm…

    kari verkar trivas rätt bra på 08erna…
    http://www.youtube.com/watch?v=uiZ76xTX3Dw

    @Haze 520763 wrote:

    Jo jag sàg ju dig med en sjukt snygg Torch för ett par mànader sedan…..

    jaha… själv var jag inte helt förtjust i färgerna på den men men…

  • yann

    Medlem
    12 december, 2008 vid 13:31

    Det är ju en fördel att slippa femte linan när man kör vågor. Inte lika stor risk att trasa sönder kiten när den rullar genom linorna fast jag har gjort det tusen gånger och det har aldrig hänt mig.

    Skönt att kunna ha full safety utan att behöva köra med leashen ovanför bommen. Bra när det blåser riktigt mycket eller man kör på elaka spots.

    Går lite snabbare att rigga med bara 4 linor. Mindre trassel. Linseten borde bli 20% billigare 😉

    Nackdel är väl att ha depowern under bommen. Har aldrig gillat det på de drakar jag testat eftersom jag tycker att det är svårt att få kraft där samtidigt som man kör. En annan nackdel är ju att vi nog får vänja oss vid att den kan invertera nu. Det har ju vi varit förskonade från innan. Tips mottages tacksamt!

  • roland

    Medlem
    12 december, 2008 vid 15:21

    @Yann 520778 wrote:

    Det är ju en fördel att slippa femte linan när man kör vågor. Inte lika stor risk att trasa sönder kiten när den rullar genom linorna fast jag har gjort det tusen gånger och det har aldrig hänt mig.

    Då e risken nog mycket större nu!!

  • yann

    Medlem
    12 december, 2008 vid 15:39

    Varför då?

  • sourra

    Medlem
    12 december, 2008 vid 16:49

    Trim under bommen är en fråga om att vänja sig och få in en vettig teknik för det. Du vänjer dig snabbt Yann.

  • milkman

    Medlem
    12 december, 2008 vid 16:53

    Jag hoppas jag inte missförstått nått, men trimmen ska inte vara flyttad… Hoppas hoppas.

  • skejtar_henke

    Medlem
    12 december, 2008 vid 17:09

    @Fesen 520669 wrote:

    Bara brudar och fjortisar som bryr sig om färgerna ändå…

    ok. Vad är det du säger nu. Du skiter alltså i brudar och du är gammal?

  • yann

    Medlem
    12 december, 2008 vid 17:11

    Kanske drog en lite väl snabb slutsats men det är iaf “safety through the bar system” fast å andra sidan så kräver depower under bommen en setup med stopperball och det har jag svårt att tro att det blir. Med bara 4 linor så borde det gå utmärkt att köra ett annat märke på bommen om man vill ha det. Jag ser fördelar och nackdelar med båda men är ju mest inkörd på den gamla.

  • yann

    Medlem
    12 december, 2008 vid 17:13

    …och när vi ändå är inne på det. Vad är det som är så smart med naish-bommen och gör den unik mot andra 4-linors bommar med depower under?

Sida 2 av 6

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Ozone Instincts Sport färdig

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.