Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Ozone Instincts Sport färdig

  • wakenils

    Medlem
    12 december, 2008 vid 17:14

    [img]http://www.flyozone.com/gallery/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=47265[/img]
    trimmen verkar vara lika praktisk placerad som tidigare på den här bilden

  • yann

    Medlem
    12 december, 2008 vid 17:29

    Det är ju inte säkert att det där är den nya bommen eller?

  • samhansson

    Medlem
    12 december, 2008 vid 18:49

    gubbsurf är som gubbskate å de brukar va de gubbarna som kör hårdast

  • falle

    Medlem
    12 december, 2008 vid 23:20

    Du får väl ta reda på det… du gillar ju att testa prylar.

    @Yann 520813 wrote:

    …och när vi ändå är inne på det. Vad är det som är så smart med naish-bommen och gör den unik mot andra 4-linors bommar med depower under?

  • roland

    Medlem
    12 december, 2008 vid 23:57

    @Yann 520819 wrote:

    Det är ju inte säkert att det där är den nya bommen eller?

    Men varför skriver man att depowern e under om man inte har någon anning? Då får man väll skriva att jag tror depowern sitter under?

  • roland

    Medlem
    13 december, 2008 vid 00:02

    Best kommer med en Delta shape!! Men det vet jag!

  • yann

    Medlem
    13 december, 2008 vid 08:17

    @Falle 520874 wrote:

    Du får väl ta reda på det… du gillar ju att testa prylar.

    Nej Falle jag tänker inte åka ner till Varberg och testa och sedan testa ett gänga andra bommar för att komma till en slutsats. Kan inte du som är återförsäljare berätta istället? Min fråga var uppriktig och utan baktankar. Anledningen till att jag vill veta är att det ju nu kanske finns möjligt att köra med en annan bomlösning. Det har inte gått med Ozone innan. Jag har förresten redan provat bommen men fick ingen aha-upplevelse men har å andra sidan inte kört så många andra bommar av samma typ.

    Är det någon speciell lösning på Naish-bommen eller är det bara bra formgivning på detaljerna?

  • yann

    Medlem
    13 december, 2008 vid 08:19

    @Roland 520876 wrote:

    Men varför skriver man att depowern e under om man inte har någon anning? Då får man väll skriva att jag tror depowern sitter under?

    Som jag skrev innan så drog jag en förhastad slutsats. Förlåt det ska inte hända igen.

    Varför länkar du till en bild som inte finns?

  • sourra

    Medlem
    13 december, 2008 vid 09:42

    @Yann 520884 wrote:

    Nej Falle jag tänker inte åka ner till Varberg och testa och sedan testa ett gänga andra bommar för att komma till en slutsats. Kan inte du som är återförsäljare berätta istället? Min fråga var uppriktig och utan baktankar. Anledningen till att jag vill veta är att det ju nu kanske finns möjligt att köra med en annan bomlösning. Det har inte gått med Ozone innan. Jag har förresten redan provat bommen men fick ingen aha-upplevelse men har å andra sidan inte kört så många andra bommar av samma typ.

    Är det någon speciell lösning på Naish-bommen eller är det bara bra formgivning på detaljerna?

    Jag kan berätta vad jag tycker är smart med Smartloopen och bommen. Nu snackar vi objektiva saker – subjektiva grejer som att jag tycker greppet är skönt etc skiter vi i:

    * Enkel och robust symmetrisk push-quickrelease i metall med plasthölje som medger enkel sköljning
    * Möjlighet att byta ut varje del separat
    * Går att koppla leashen direkt på trimmet så kiten trimmar ned max när man klotar urkrokat. Det går även att köra leash mot en av framlinorna genom/under bommen.
    *Det går att ställa bommen så att den har antingen 19 eller 21 tum i effektiv längd.
    * Det går enkelt att ta bort och sätta tillbaka donkeydicken om man så önskar.
    * Sliding stopper.

    Ptja, det var nog det som jag tyckte var lite smart om än inte allt är unikt.

    Mmm, unikt…

    [YOUTUBE]Z8IFuz1oer4[/YOUTUBE]

  • yann

    Medlem
    13 december, 2008 vid 10:23

    Tack Sourra! Det var precis ett sånt svar jag ville ha.

  • falle

    Medlem
    13 december, 2008 vid 11:42

    Ok…
    Förutom det Sourra nämnde så finns det några finesser till med SmartLoop:

    • Auto-rotating chickenoop; loopen lägger sig automatiskt i horisontellt läge efter man krokat ur.
    • Depower-linan är inte gummibeklädd, dvs bommen glider enkelt upp och ner, fast man svänger bommen mycket.

    Annat…. eftersom baklinorna inte blir speciellt slaka vid full depower, center of effort är fixerad på Sigmakiten, är det enkelt att svänga kiten även när man har bommen långt ifrån sig, vilket är speciellt bra vid vågridning till exempel. Fast det kanske mer har med kites form att göra…

  • fesen

    Medlem
    13 december, 2008 vid 12:37

    @skejtar_henke 520810 wrote:

    ok. Vad är det du säger nu. Du skiter alltså i brudar och du är gammal?

    Jag skiter inte i någon….har inte några sådana fetischer.

    Lite lagom gammal…

  • skotten

    Medlem
    13 december, 2008 vid 16:49

    hahaha would you guys give it a break, its always a standoff between Yann and someone riding naish..

    wait a minute.. isnt that the first sign that someone loves you? Just come out and say it Yann, at night you dream of being wrapped in crispy, dangerously coloured naish tarpaulin, running your fingers through her silky smooth freshly waxed lines.. its ok man.. you are not alone : )

  • gurra_g

    Medlem
    13 december, 2008 vid 17:08

    Det finns ju massor av kitemärken som har “samma” system som naish på deras bommar… är ju inget speciellt för naish

  • skotten

    Medlem
    13 december, 2008 vid 17:12

    really, I didnt know that.. well, I have seen a few different stopper balls if I am being honest… who else copied the system to change the length of the bar?

Sida 3 av 6

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Ozone Instincts Sport färdig

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.