• skanepaul

    Medlem
    5 juli, 2012 vid 17:14

    Ingen aning egentligen men har hört mycket bra om den, Ozone centret Kitejunkies i Egypten där jag brukar vara älskar den.

    Känns som ett stabilt köp.

  • milkman

    Medlem
    5 juli, 2012 vid 19:36

    Tjena. Grym kite! Låter dom som kör dom mer än mig uttala sig.
    Här säljer vi den i alla fall: http://surfbussen.nu/shop/ozone-reo/

    🙂

  • dalen

    Medlem
    5 juli, 2012 vid 21:43

    Reo är ju en vågkite först och främst och när man rider vågor så är de ju vind snarare från sidan man är ute efter. Väldigt många som gillar den för den är lätt att köra med. 4:an, 6:an och 8:an är de jag kör och de gör mig inte besviken. De större storlekarna har jag inte kört då det inte är så mycket vågor när det inte blåser. Bara att höra av sig om du vill testa. Finns i Båstad hela sommaren.

    Mårten

  • farbrorfraz

    Medlem
    6 juli, 2012 vid 11:17

    Har kört 6an, 8an och 10an. Både på snö och vatten. Gillar den skarpt, men som med alla Ozone kites är den ganska specifik i sin karaktär och tydlig placering i deras range.

    Väldigt snabb, reaktiv och direktstyrd, inget “momentum” alltså den reagerar direkt utan delay och väldigt lätt. Lågt bomtryck i lättaste inställningen. Det går att justera både svänghastighet och bomtryck ganska mycket med inställningarna för styrlinorna, tre val.

    Den gillar vind, är lite mer teknisk att hantera i lättare vindar, kräver lite känsla och delikat hantering. Trivs bättre lite över-riggad än under-riggad. Mycket depower, kraften försvinner direkt när bommen åker upp. Loopar väldigt tight, vänder på en femöring. Kan loopas nästan utan kraft, så enkelt att byta riktning på kiten, tex när man rider en våg. Vill man ha kraft i loopen måste man “ta det lite lugnt” när man drar, så att den får en större svängradie.

    Eftersom den är riktad mot våg-ridning, är den bra på att drifta downwind. Den front-stallar väldigt sällan, däremot kan man få den att backa genom att dra in bommen. Följer med downwind väldigt bra, alltid redo att svänga och reagera. Nybörjare, dra inte i bommen! =)

    Summering: Snabb, reaktiv drake med mycket depower och bra drift. Min favorit är 8an, men även tian är go! Du vinner inga Hang-time tävlingar med den, men för freeride med lite loopar i transitions osv funkar den finfint. Passar exceptionellt bra till vågridning. Även ett bra alternativ till lättare nybörjare, med sitt låga bomtryck och fina depower. Man måste bara vara noga med att inte dra för mycket i bommen med kiten i kanten på vindfönstret (vilket gäller alla kites mer eller mindre). A gentle touch är det bästa, behövs inga hulken-armar!

    Grym allaround kite för lättare personer. Grym våg och stormkite för oss med lite mer hull. Definitivt en vinnare i höst-stormarna!

  • molle73

    Medlem
    7 juli, 2012 vid 19:55

    Har funderat på en 6a och 8a. Köper gärna demo el liknande om någon har? Thanx för bra info!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.