Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Pa semester med Flysurfer.

  • skanepaul

    Medlem
    27 november, 2011 vid 21:48

    TIPS!!

    Se Hadlow/Light filmen EFTER denna…..

  • pontusande

    Medlem
    28 november, 2011 vid 23:31
    SkånePaul;676253 wrote:
    TIPS!!

    Se Hadlow/Light filmen EFTER denna…..

    Håller med… Vore jag VD på flysurfer skulle jag halvera priserna och rekrytera Sam Light! Vet iofs inte om drakarna är bra, men skulle nog bli lite bättre fart på försäljningen om dom inte hade dom högsta priserna i kombination med dom sämsta åkarna i filmerna.

  • davids

    Medlem
    29 november, 2011 vid 09:13

    College-rock, styltiga trick och haffsigt filmat? Nej tack, det där var faktiskt inget bra.. Mer Light tack:)

  • hengo

    Medlem
    29 november, 2011 vid 09:36

    Vad är det som får er att tro att de har dålig försäljning?

    De är ju ensamma på marknaden om att kunna göra en kite som går att göra mobes efter i 2m/s

    Filmen va ingen höjdare men flysurfer är ju kung som lättvindsmaterial för den som har råd!!!

  • pontusande

    Medlem
    29 november, 2011 vid 10:31
    hengo;676356 wrote:
    Vad är det som får er att tro att de har dålig försäljning?

    Baserat på hur ofta man faktiskt ser någon som kör med en flysurfer. Men sen kanske det är ovanligt många som köper och har dom i garaget vad vet jag…

    Precis som du säger så verkar flysurfer riktigt bra (har tyvärr aldrig testat själv) vilket gör det lite extra tråkigt att man inte ser dom längs stränderna oftare.

  • farbrorfraz

    Medlem
    29 november, 2011 vid 10:49
    pontusande;676363 wrote:
    Baserat på hur ofta man faktiskt ser någon som kör med en flysurfer. Men sen kanske det är ovanligt många som köper och har dom i garaget vad vet jag…

    Precis som du säger så verkar flysurfer riktigt bra (har tyvärr aldrig testat själv) vilket gör det lite extra tråkigt att man inte ser dom längs stränderna oftare.

    De är nog lite större i exempelvis tyskland, där syns de nog oftare. Ofta jäkligt stor skillnad på vilka märken som är populära från land till land, även strand till strand ju…

  • skanepaul

    Medlem
    29 november, 2011 vid 12:08

    Jag syftade helt och hållet på åkningen!! 🙂

  • pjoter

    Medlem
    29 november, 2011 vid 15:03

    Dags för lite personangrepp… 🙂

    Pontus, Tur du inte är VD på FS. 🙂 Eller på något kitemärke (eller något annat företag för den delen) 🙂 .

    Tror de flesta kitemärken skulle sälja bättre om de halverade priserna och köpte in den fetaste reklamen. sen att de skulle gå med förlust på varje såld kite är en annan sak.

    Annars gillar jag din statistik! Den bör betyda att best är ett pyttelitet kitemärke, för jag ser nästan aldrig några bestkites här i skåne. Slingshot däremot! å för några år sen var EH världens största kitemärke, iaf enligt habostatistiken.

    jäjä.. jag tyckte filmen var helt ok, har sett bättre men också ett antal sämre. om inte annat blev jag sugen på att sticka ut å resa å surfa, precis som efter light/hadlow-filmen.

  • skanepaul

    Medlem
    29 november, 2011 vid 15:58

    Felet Flysurfer gör enligt MIG är att de lyckas alltid kännas helt fel på något sätt, om ni förstår vad jag menar? 🙂

    Flysurfer känns som töntmärket, no offense, men jag tror ni fattar vad jag menar, finns ingen “surfkänsla” liksom.

  • pontusande

    Medlem
    29 november, 2011 vid 17:54
    pjoter;676388 wrote:
    Dags för lite personangrepp… 🙂

    Varför ska du börja kritisera mina slutsatser angående Flysurfers försäljning när du i egenskap av deras återförsäljare bättre än någon annan här inne vet att det jag säger stämmer? Flysurfer säljer färre kites än många av deras konkurrenter. Spelar ingen roll hur jag kommit fram till det när det jag säger är sant…

    Kanske är det just därför du verkar ta åt dig. Det kanske inte är så ofta någon ringer till dig och säger “Tjaa!! Har du några flysurfer på lager? Jag ska sälja min bil för 25 lax och köpa en sån istället för dom har helt rätt image!!”

    Jag menar ingenting illa och hoppas inte att du tar det så, tycker som sagt att flysurfer verkar bra. Såg bland annat dig (pjoter, tror iaf att det var du) köra en gång i Landskrona och det såg riktigt gott ut… Skulle gärna testa någon gång kanske blir jag t.o.m. övertygad att dom är värda sitt höga pris.

  • acemattias

    Medlem
    29 november, 2011 vid 18:56

    Tror faktiskt Flysurfer saljer gandska bra, det ar sa klart inte det vanligaste market nagon stanns, men dom syns pa strander runt hela klotet vilket fa andra marken gor.

    Visst ar dom irriterande dyra, men dom ar ocksa storre, prisskillnaden per m2 ar inte sa stor, i tillagg har dom battre vidregister och battre andrahandsvarde, sa priset ar inte sa galet som det kan tyckas.

    18m North Dyno – [FONT=Arial, Helvetica, sans-serif]£ 1600
    19m Speed 3 –
    [/FONT][FONT=Arial, Helvetica, sans-serif]£ 1650 (Delux [/FONT][FONT=Arial, Helvetica, sans-serif]– £ [/FONT][FONT=Arial, Helvetica, sans-serif]2000)[/FONT]

    Ang filmen, killen ar uppenbart inte i Hadlov klass, men det ar inte helt rattvist att gamfora denna filmen med en annan dar dom kor drakar mindre an halften sa stora.

  • hengo

    Medlem
    29 november, 2011 vid 22:27

    Har iofs ingen aning om HUR bra de säljer, men uppenbart är ju att de funnits på marknaden väldigt länge. Dessutom har de så vitt jag vet inte haft nån seriös konkurrens. De är väl dessutom den enda tillverkaren som faktiskt lyckat nischa sig? Förutom de där benwilsonkitesen som ska va nån vågkite, vet iofs inget om deras försäljningsstatistik men känns rent spontant lite sådddäär…

    Flysurfer är ju trots allt lättvindsmästarna, i 3m/s är de iaf i mina ögon helt överlägset. Dessutom är de skönt nördiga, tyska ingenjörer, total motsats mot allt som har me surf å göra.
    Kanske därför de säljer och därför de överlevt så länge? Eftersom att de har en unik image i jämförelse med många andra kitemärken som eftersträvar samma image och tillverkar kites som är snarlika varandra.

  • roland

    Medlem
    30 november, 2011 vid 02:57
    acemattias;676414 wrote:
    men dom syns pa strander runt hela klotet vilket fa andra marken gor.

    VA???? Dom syns tror jag mindre runt jorden en i sverige…..enligt mig

    Visa en film där någon rippar med en FS i mer vind….typ 7-9m

  • pepa

    Medlem
    30 november, 2011 vid 10:15
    Roland;676445 wrote:
    VA???? Dom syns tror jag mindre runt jorden en i sverige…..enligt mig

    Visa en film där någon rippar med en FS i mer vind….typ 7-9m

    Okejrå, de syns överallt i världen där vind över 10 m/s inte är en vanlig företeelse. Låter som en bra affärsidé i mina öron.

  • kristjans

    Medlem
    30 november, 2011 vid 19:01

    Dom är ju enligt mig GRYMMA på marketing mot sin målgrupp och har verkligen hittat sin nisch!!

    Vad jag har lärt mig handlar det om att känna sin målgrupp/kund och leverera innehåll och associationer som tilltalar denna. Det känns ju helt onödigt att leverera en film med grymma tricks och åkare om inte det är vad typkunden efterfrågar eller kan relatera till.

    Som Pepä påpekar har de en vettig affärsidé. Att leverera en High-End produkt till folk med pengar och som inte har den tiden det kräver eller vill vänta på vind där över 10 m/s inte är en vanlig företeelse.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Pa semester med Flysurfer.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.