Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Pa semester med Flysurfer.

  • skanepaul

    Medlem
    30 november, 2011 vid 20:29
    kristjans;676506 wrote:
    Det känns ju helt onödigt att leverera en film med grymma tricks och åkare om inte det är vad typkunden efterfrågar eller kan relatera till.

    Varför försöker dem göra det då? 🙂

    Jag tycker dem borde tvätta bort denna superhitech stämpel istället för att tilltala fler åkare, deras gamla kunder kommer ju ändå fortsätta köpa Flysurfer.

  • pjoter

    Medlem
    1 december, 2011 vid 11:22

    Imponerande seriös tråd det här vart!

    pontus, menar inget illa men tänkte mest på den roliga logiken, att lägga mer pengar på reklam och halvera priset på produkten är inte lätt om man vill bibehålla kvaliteten utan att börja gå med förlust.

    Annars säger väl kristjans inlägg det mesta. FS har vad jag vet en stadigt ökande försäljning då fler och fler upptäcker kitesen och väldigt många väljer att fortsätta köpa. Spontant så tror jag nog FS har den eller iaf en av de trognaste skarorna köpare av alla märken. Som också sagts så har de hittat sin grej och kör hårt på den. Sen må det vara tyskt och nördigt i vissas ögon. I andras ögon är det seriöst hightec som faktiskt till stor del håller vad de lovar.
    Bara en sån sak som att skita i årsmodeller och istället släppa en kite när den är helt färdig och genomarbetad är enligt mig helt underbart! Som köpare får du en helt färdig produkt i din hand, andrahandsvärdet hålls uppe och miljön jublar åt att folk behåller sina kites längre.

    Personligen är jag rätt snål och kan hålla med om att kitesen kostar mkt pengar. Men jämför jag timmar av åkglädje så är speed3 den billigare kite jag har! Har lätt dubbelt så många bra sessions med S3 som med vanliga 12an. för att inte tala om min 6kvm som mest samlar damm om man bor i skåne. Där snackar vi dyr kite/surftimme.

    När det gäller att folk hör av sig och funderar på att sälja bilen för att köpa en kite så har det faktiskt hänt. 🙂 Haft ett par kunder som varit sjukt sugna iår och börjat spara ihop pengar för att köpa en nästa år. Sen har vi en hel del som tjänar rätt bra men har taskigt med tid. Då vill man ha utrustning så man kan sticka å surfa när man är ledig, oavsett om det blåser 4 eller 15m/s.

    Sen är kitesurfing överlag faktiskt en rätt billig sport. Jämför med motorsport, vindsurfing, flygning osv, tillåmed rc-helis drar gärna iväg till samma pengar.

    Å paul, jag tycker mer deras reklam är freeride/freestyle än coolaste wakestylen. det är också det de flesta surfare håller på med (inklusive dig tror jag 😉 ).

    cheers!
    Nu ska jag strax ut å köra tub å vågbräda, för jag håller med vissa, när det gäller små kites och vågor hänger fortfarande inte FS med övriga (iaf inte i onshoreförhållanden som här, i sideshore med parkerad kite kan nog unityn va riktigt fin).

  • skanepaul

    Medlem
    1 december, 2011 vid 12:05

    Var har jag påstått nått annat?? Jag bara skrev att se Hadlow filmen efter denna för att den är så mycket bättre i ALLA avseenden. 🙂

    Men varför ska dem göra det så dåligt? Den där Bubman eller vad han heter saknar totalt stil och kör halvtaskigt, jag ser liksom rakt igenom denna filmen, dem försöker fånga massa känslor med lite color correction på högnivå, slowmo m.m. och allt känns bara så påklistrat. DET är frågan jag ställer, resurser har dem säkert gått om men deras filmer lyckas aldrig fånga MIG!

    Såg två min sen stängde jag av, jag ser bara en kille som häver sig runt en konstig bom. 🙂

    Produkterna är grymma, riktigt grymma det vet vi alla!!

  • kneepad

    Medlem
    1 december, 2011 vid 19:09
    Quote:
    Det kanske inte är så ofta någon ringer till dig och säger “Tjaa!! Har du några flysurfer på lager? .

    Fast det var ju precis det jag gjorde…

    Nu har jag satt ett BMW-märke på Skodan; tyskt=bra

    Och Flysurferbagen är täckt med ett stort fett “BEN WILSON SURF AUSTRALIA”- tygmärke; tyskt=inte bra.

    Problem solved:smile:

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Pa semester med Flysurfer.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.