Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing På tisdag smäller det

  • marcel_101

    Medlem
    27 juni, 2006 vid 09:38

    mycket klokt sakt =)

  • egget_

    Medlem
    27 juni, 2006 vid 10:48

    Blir det alltså folk på strandvägen (vid Falsterbo då) idag?
    Kommer ner efter jobb idag i sånt fall.

    SV är ju annars bra för att köra i Skanör ;P

    /Egg

  • fredde

    Medlem
    27 juni, 2006 vid 14:58
    SkånePaul wrote:
    Då är det något fel på din vindmätare. Vid 11m/s är man riktigt bra riggad på en 9:a, väger själv 85.

    Jo jag är på din linje palle…

    Det verkar inte som hälfen av folket här vet hur mycket 10ms är än mindre 20ms….

  • pewe

    Medlem
    27 juni, 2006 vid 15:26

    Har börjat med en ny sport, blåserju fan aldrig i fjollträsk… Bågskytte är inget att skratta åt…

  • skanepaul

    Medlem
    27 juni, 2006 vid 15:59
    Fredde wrote:
    SkånePaul wrote:
    Då är det något fel på din vindmätare. Vid 11m/s är man riktigt bra riggad på en 9:a, väger själv 85.

    Jo jag är på din linje palle…

    Det verkar inte som hälfen av folket här vet hur mycket 10ms är än mindre 20ms….

    Precis!!!

    Jag körde i 36 knots i Egypten, det är jävligt mycket! Då fick jag dra i femte linan lite då och då, vilket jag aldrig behövt göra nån gång.

    Kommer du ihåg när vi satte min sjua i trädet, då mätte vi 19,7 i byarna! Fatta hur mycket det är! Man kunde inte “titta” in i vinden.

  • fredde

    Medlem
    27 juni, 2006 vid 16:24

    Si si visst gör jag det… Hade jag fått upp den i luften hade jag inte haft en chans. Vi hade behövt en 4 eller nått då…

    Hitta några gamla bilder från den dagen… Det var allt lite vingligt uppe i den tallen när det pralla på 19sek..

    Ja 19 i byarna då vad det kanske “bara” 16 i medel….

  • marcel_101

    Medlem
    27 juni, 2006 vid 19:44

    visst fAN e 10 ms mycket men en 14 m2 kite står ju fan pall för det endå
    vad ni än säger.

    måste ju säga att som nybörjare e det fan lättare att gå ut i mycket vind.
    då e kiten mer förlåtande, då får man fart fast man kanske inte läger kiten helt rätt för vinden e så pass stark att den bara trycker in kiten där den ska va =)

  • skanepaul

    Medlem
    27 juni, 2006 vid 19:57

    Ja men du kan räkna med att det är jävligt jobbigt, körde 9:a idag i löderup i vindar mellan 9-14 m/s, inte en jävel av oss skulle ens fundera på att ta upp en 14.

  • marcel_101

    Medlem
    27 juni, 2006 vid 20:06

    olika personer gillar olika saker =)

    vissa gillar när det e jobbigt =)

    gränsen är ett skönt ställe att vara på =)

  • skanepaul

    Medlem
    27 juni, 2006 vid 20:19

    Märks att du är nybörjare varjefall, lycka till med surfet! 🙂

  • luuddee

    Medlem
    27 juni, 2006 vid 21:03

    vafaen e du dum i huvet eller? eller kanske bara nybörjare.. du behöver itne tycka du e häftig för att du har haft en stor kite uppe i mycket vind.. men testa du så blir det mindre nybröjare iaf

  • johanw

    Medlem
    27 juni, 2006 vid 21:43
    Marcel_101 wrote:
    olika personer gillar olika saker =)

    vissa gillar när det e jobbigt =)

    gränsen är ett skönt ställe att vara på =)

    hoppas du inte skadar någon annan än dig själv, för du kommer flyga som en vante ifall du tar upp en 14 i den vinden vi hade i lörderup idag..

  • marcel_101

    Medlem
    28 juni, 2006 vid 02:31

    hehe tycker absolut inte jag e häftig o säger absolut inte att jag skulle slängt upp en 14 när ni kör med 9:or ni har hållt på med det här längre än jag o kan det bättre, det enda jag säger e att jag gillar när det e lite i överkant för man får fint adrenalinpåslag då,
    samtidigt ja jag e nybörjare o e jevligt facinerad av vilken kraft det är i grejorna och vill testa lite just vart dom så kallade gränserna ligger, är ju så man lär sig, men samtidig inte skulle jag slänga upp grejorna i värsta stormen, lite vett har jag.
    när jag kommit över den här test fasen och facinationen kommer jag säkert tycka precis som ni

    som sagt olika människor gör olika saker av olika anledningar, men absolut inte för att va häftig hehe

    johanw: jo när jag börja o så höll jag till på en strand men noll folk noll kitare bara jag själv, har respekt nog att inte utsätta andra människor för fara

    nu släpper vi det här grabbar lägger oss i soffan o slöar lite.

    måste lägga till ni verkar tro jag menar att man ska ut i 20 s/m me grejorna, jag snackar om runt 10 ms max, inte hade jag tänkt ge mig ut i 15 ms o sånt, då e det för farligt ju, det förstår jag me

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing På tisdag smäller det

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.