Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Påkörd i Läjet!

  • enilss20

    Medlem
    27 oktober, 2008 vid 19:51

    jag blir så trött..
    om alla kunde ge fan i att åka till halmstad.
    har varit ok med folk fram till nu.
    snart kommer Halmstad hell locals att punka hjulen på din bil!:laugh:

    Generellt var det lungt men en del pelejönsar missade att ha uppsikt i sin vågridning/slör längs vågen….

  • ola-h

    Medlem
    27 oktober, 2008 vid 19:56

    Ja, Halmstad suger. Åk inte dit. Inte till Åsa eller Torö heller. Jag tar dock gärna emot hoper med seglare här i Örebro vilken bra dag med sydlig kuling (eller sv vridande till v) som helst. Tyvärr kan jag dock inte själv lova att vara på plats…

  • surfslusken

    Medlem
    27 oktober, 2008 vid 20:05

    @Ola H. 512271 wrote:

    Ja, Halmstad suger. Åk inte dit. Inte till Åsa eller Torö heller. Jag tar dock gärna emot hoper med seglare här i Örebro vilken bra dag med sydlig kuling (eller sv vridande till v) som helst. Tyvärr kan jag dock inte själv lova att vara på plats…

    Ja tycker att alla ska göra vad dom kan för att få fler att upptäcka vår underbara sport! Ju fler vi blir på vattnet ju roligare får vi det där ute. Och som extra bonus kommer surfprylarna att utvecklas o bli SÅ mycket bättre och minst 50% billigare!

    FLER PÅ VATTNET NUUUUUU!!!

  • ola_p

    Medlem
    27 oktober, 2008 vid 20:10

    Slusken, tack för att du gör konfen lite mera läsvärd.

  • surfslusken

    Medlem
    27 oktober, 2008 vid 20:32

    @Ola_P 512281 wrote:

    Slusken, tack för att du gör konfen lite mera läsvärd.

    TacK! Man vill ju inte vara sämre än du själv och övriga så man försöker dra sitt bidrag till den meningsfulla debatten om vem som bör köra över vem bland vågorna.

  • foxsurfer

    Medlem
    27 oktober, 2008 vid 21:10
    surfslusken;512293 wrote:
    TacK! Man vill ju inte vara sämre än du själv och övriga så man försöker dra sitt bidrag till den meningsfulla debatten om vem som bör köra över vem bland vågorna.

    Tack för senast Slusken! Vem var d du körde över på Oskars i fredags? Hörde några ryckten om d…:tongue:

  • surfslusken

    Medlem
    27 oktober, 2008 vid 21:18

    @Foxsurfer 512308 wrote:

    Tack för senast Slusken! Vem var d du körde över på Oskars i fredags? Hörde några ryckten om d…:tongue:

    Tack själv! Ja körde inte alls på fredags natten, men du fick visst dej en resa va? Varberg levererar på alla fronter dygnet runt!:)

  • haze

    Medlem
    27 oktober, 2008 vid 21:20

    @surfslusken 512312 wrote:

    Tack själv! Ja körde inte alls på fredags natten, men du fick visst dej en resa va? Varberg levererar på alla fronter dygnet runt!:)

    Fan slusken.. Sofia bor ju på camping i Läjet 😉 Kör bara kör…

  • foxsurfer

    Medlem
    27 oktober, 2008 vid 21:24
    surfslusken;512312 wrote:
    Tack själv! Ja körde inte alls på fredags natten, men du fick visst dej en resa va? Varberg levererar på alla fronter dygnet runt!:)

    Yes Varberg levererar! Hoppas på att flyttbilen snart går dit! Sen ska jag köra på alla i viken….
    Tjejerna slet junior i stycken på dansglovet 😀

  • surfslusken

    Medlem
    27 oktober, 2008 vid 21:30

    @Haze 512313 wrote:

    Fan slusken.. Sofia bor ju på camping i Läjet 😉 Kör bara kör…

    VAAA?!!!…..hörde nå rykten om de i går…men de va i omklädningsrummet efter hockeyn så de va ju inget man tog på nå vidare allvar. De va nåt om att Sofia t o m skulle va me på nån fest i viken i helgen!!! Ligger de nån sanning i dom ryktena??? Och isf, var o när e festen???

  • surfslusken

    Medlem
    27 oktober, 2008 vid 21:32

    @Foxsurfer 512316 wrote:

    Yes Varberg levererar! Hoppas på att flyttbilen snart går dit! Sen ska jag köra på alla i viken….
    Tjejerna slet junior i stycken på dansglovet 😀

    Oj då, stackars junior. Han vart väl rädd där på dansgolvet o gick hem o la sej o slet snazen sin i stycken.

  • mikaels

    Medlem
    27 oktober, 2008 vid 21:36

    Sist jag deltog i en tråd om väjningsregler här tyckte jag att sjölagen och de gängse reglerna var rätt OK ändå, och då blev jag häcklad för att jag inte fattade hur bra de legendariska surfreglerna var, med anor från Hawaii och allt vad det var, och några oklarheter fanns det minsann inte, utan det var så enkelt och bra så, aldrig några missförstånd om vad som är vågor eller ej, eller vem som har rätt till väg på väg ut, för styrbords halsar, eller i annat läge, så jag stannar nog utanför denna tråd, och lär mig att fortsättningsvis surfa där det är lite folk, alternativt där de riktiga väjningsreglerna tillämpas 😉

  • hellgren

    Medlem
    28 oktober, 2008 vid 16:28

    @RRD 512187 wrote:

    Intressanta jämförelser med trafikregler i dom aktuella länderna-
    Ja för fotgängare har ju alltid företräde – not
    Permanenta övergångsställen överallt?

    haha! Nej det e rätt för fan! Går dom inte på övergångstället så är det bara skicka gasen i botten o ramma asen! Skulle det blir polis sak kan du ju alltid säga att där va inget övergångs ställe.. Det lär väl gå hem eller??

  • rrd

    Medlem
    28 oktober, 2008 vid 17:04

    Nu kanske du tangerar den juridiska termen uppsåt, känns den bekant?

    Här var väl frågan företräde.

  • hellgren

    Medlem
    29 oktober, 2008 vid 08:59

    @RRD 512509 wrote:

    Nu kanske du tangerar den juridiska termen uppsåt, känns den bekant?

    Här var väl frågan företräde.

    Visst drog jag det till det yttersta, och fine.. I fallet så kanske du har rätt.. Men vanligt hyffs och vett säger ju att vi stannar för en gående som är i vägen, och skulle du råka köra på någon så är det ju fortfarande ditt fel. Så jag tyckte det var en lustig sak att anmärka på.

Sida 4 av 5

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Påkörd i Läjet!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.